epa07271878 (FILE) - A Toyota Motor logo is seen on a vehicle in Tokyo, Japan, 08 November 2016 (reissued 09 January 2019). Toyota on 09 January 2019 announced it was recalling another 1.7 million vehicles around the world, mostly in the US, over potentially faulty Takata airbag inflators. The recall is part of an ongoing recall campaign announced in 2016 by several carmakers. EPA/FRANCK ROBICHON *** Local Caption *** 53108911
EPA
19.8.2024., 16:04
Japanci pronašli rješenje

Toyotin su benzinski motor prilagodili da radi na vodik

Čini se da je japanski proizvođač automobila pogodio. Nije Toyota žurila s električnom tranzicijom, a stagnacija tržišta električnih automobila pokazuje da je to bila ispravna odluka, piše revija HAK. U posljednje vrijeme čak ulaže određena sredstva u razvoj novih tehnologija motora s unutarnjim izgaranjem.

Benzinski motor Toyota je prilagodila da radi na vodik, a sad je tom istom motoru dodala filtar koji u vožnji skuplja ugljikov dioksid (CO2). Taj se filtar može koristiti na benzincima ili hibridima. Toyota trenutno eksperimentira s tim konceptom na svom trkaćem automobilu GR Corolla s pogonom na vodik. Početni testovi pokazuju da bi ova inovacija potencijalno mogla učiniti njezine automobile CO2 negativnima, a ne samo neutralnima. Dakle, eliminirali bi više CO2 iz atmosfere nego što ga proizvode.

Toyota motor
EPA

Tehnologija je pametna jer ne zahtijeva dodatnu energiju. Filtri na prednjem dijelu automobila skupljaju ugljikov dioksid u vožnji, a zatim se otpadna toplina iz motora koristi za njegovo otapanje u tekućinu koja se može zbrinuti. To znači da bi se ova tehnologija također mogla primijeniti u ostalima motorima s unutarnjim izgaranjem, a ne samo u onima na vodik.

U Toyotinoj viziji to bi stvorilo vozilo koje zapravo čisti zrak dok se vozi. Nažalost, do serijske proizvodnje još je uvijek mnogo izazova. U testu su filtri prikupili samo 20 grama ugljikova dioksida u 20 krugova vožnje (91 km) na testnoj stazi. To je zasad malo, jer čak i gradski automobili s benzinskim motorima ispuštaju oko 100 g/km CO2. Veći filtri mogli bi usisati više ugljikova dioksida, ali bi ih vjerojatno bilo teško staviti u osobna vozila. Međutim, njihova primjena u gospodarskim vozilima mogla bi olakšati napredak ove tehnologije.

Još uvijek se ne zna što učiniti s tekućinom koja sadržava CO2. Također, filtre treba često mijenjati, što nije praktično... Vidjet ćemo hoće li Toyota postići nešto s ovom tehnologijom.