Toyotin su benzinski motor prilagodili da radi na vodik
Čini se da je japanski proizvođač automobila pogodio. Nije Toyota žurila s električnom tranzicijom, a stagnacija tržišta električnih automobila pokazuje da je to bila ispravna odluka, piše revija HAK. U posljednje vrijeme čak ulaže određena sredstva u razvoj novih tehnologija motora s unutarnjim izgaranjem.
Benzinski motor Toyota je prilagodila da radi na vodik, a sad je tom istom motoru dodala filtar koji u vožnji skuplja ugljikov dioksid (CO2). Taj se filtar može koristiti na benzincima ili hibridima. Toyota trenutno eksperimentira s tim konceptom na svom trkaćem automobilu GR Corolla s pogonom na vodik. Početni testovi pokazuju da bi ova inovacija potencijalno mogla učiniti njezine automobile CO2 negativnima, a ne samo neutralnima. Dakle, eliminirali bi više CO2 iz atmosfere nego što ga proizvode.
Tehnologija je pametna jer ne zahtijeva dodatnu energiju. Filtri na prednjem dijelu automobila skupljaju ugljikov dioksid u vožnji, a zatim se otpadna toplina iz motora koristi za njegovo otapanje u tekućinu koja se može zbrinuti. To znači da bi se ova tehnologija također mogla primijeniti u ostalima motorima s unutarnjim izgaranjem, a ne samo u onima na vodik.
U Toyotinoj viziji to bi stvorilo vozilo koje zapravo čisti zrak dok se vozi. Nažalost, do serijske proizvodnje još je uvijek mnogo izazova. U testu su filtri prikupili samo 20 grama ugljikova dioksida u 20 krugova vožnje (91 km) na testnoj stazi. To je zasad malo, jer čak i gradski automobili s benzinskim motorima ispuštaju oko 100 g/km CO2. Veći filtri mogli bi usisati više ugljikova dioksida, ali bi ih vjerojatno bilo teško staviti u osobna vozila. Međutim, njihova primjena u gospodarskim vozilima mogla bi olakšati napredak ove tehnologije.
Još uvijek se ne zna što učiniti s tekućinom koja sadržava CO2. Također, filtre treba često mijenjati, što nije praktično... Vidjet ćemo hoće li Toyota postići nešto s ovom tehnologijom.