Zagreb, 06.11.2018. - Predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović nazočila je obilježavanju 40. obljetnice djelovanja Autokluba Siget. Na fotografiji Stanica za tehnički pregled Autokluba Siget. foto HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/ lsd
HINA
13.8.2024., 09:06
Poskupljenje 1. rujna

Veće cijene tehničkog pregleda mnoge građane ne diraju

Javna rasprava o poskupljenju tehničkog pregleda traje do 1. rujna, no u prvih osam dana od objave napisana su samo dva komentara

Očekivano, najava da će od jeseni poskupjeti tehnički pregled vozila izazvala je negativne komentare vozača, koji smatraju kako je to u ova skupa vremena još jedan nepotreban harač. Ukupno povećanje trebalo bi biti iznad 15 posto, a predložena izmjena visine naknada za tehnički pregled i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za tehnički pregled vozila, objavljena na stranicama Ministarstva unutarnjih poslova, trenutačno je u javnoj raspravi, koja traje do 1. rujna.

Ukinite monopol

U nedjelju smo kliknuli mišem na poveznicu na stranici e-savjetovanja i zaključili kako hrvatski vozači nemaju ništa protiv poskupljenja, jer su na njoj ostavljena samo dva komentara. U jednom se navodi kako Centar za vozila Hrvatske, koji je vlasnik većine stanica za tehnički pregled, kao tvrtka u privatnom vlasništvu, ne bi smio imati javne ovlasti ni monopol u poslovima obveznih tehničkih pregleda vozila.

Zagreb, 06.11.2018. - Predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović nazočila je obilježavanju 40. obljetnice djelovanja Autokluba Siget. Na fotografiji Stanica za tehnički pregled Autokluba Siget. foto HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/ lsd
HINA

- Članak 49. Ustava RH izričito propisuje kako su "poduzetnička i tržišna sloboda temelj gospodarskog ustroja Republike Hrvatske. Država osigurava svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu. Zabranjena je zlouporaba monopolskog položaja određenog zakonom". Zakon, a naročito podzakonski akti, koji i ne prolaze proceduru izglasavanja u Saboru RH, ne mogu davati ovlasti privatnim tvrtkama ni podržavati privatne tvrtke u monopolu na bilo koju djelatnost. Posebno ne na djelatnosti kojima se ostvaruju znatni prihodi, te se oni arbitrarno povećavaju na štetu građana Hrvatske i načela slobodnog tržišta i jednakosti prilika za sve poduzetnike. Smatram da Republika Hrvatska, kao članica EU-a, treba ukinuti monopol i koruptivni model podržavanja privatnih korporacija i obiteljskih tvrtki, te početi razvijati slobodno tržište - stoji u jednom komentaru.

Ne bude li izmjena predloženih visina naknada, one bi za redoviti ili izvanredni tehnički pregled mopeda, motocikala ili lakih prikolica umjesto 12,30 eura prema novome iznosile 14,19 eura, dakle, poskupjele bi za gotovo dva eura. Za osobne automobile, priključna vozila ili traktore cijena tehničkog pregleda tako bi se popela s 20,25 eura na 23,36, odnosno za nešto više od tri eura, a autobusa ili teretnih automobila s 32,55 na 37,55 eura.

MUP: DOSTAVITE SVOJE PRIMJEDBE

Tehnički pregled vozila djelatnost je od općeg interesa koja ima izravan utjecaj na sigurnost prometa na cestama i dio je opsežnijeg sustava osmišljenog kako bi se vozila tijekom uporabe održavala u stanju sigurnom za sudjelovanje u prometu. Usklađivanje s europskim i svjetskim standardima tehnologije ispitivanja tehničke ispravnosti vozila iziskuje uvođenje novih radnih procesa, opremanje stanica za tehničke preglede vozila novom opremom, kao i prilagodbu postojeće. Iz MUP-a poručuju kako je potrebno uskladiti visine naknada s prethodno opisanim parametrima na temelju kojih se naknada određuje imajući u vidu objektivne okolnosti koje utječu na rad stanica za tehnički pregled vozila. MUP poziva sve predstavnike zainteresirane javnosti da svoje prijedloge i primjedbe dostave preko elektroničke aplikacije e-savjetovanje do 1. rujna 2024.

EKO-test, odnosno ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila za vozila s dizelskim motorom, trebao bi poskupjeti za nešto više od dva eura, na predloženih 15,71 euro, a za vozila s BEZ-KAT motorom za više od eura (8,12 eura). Za vozila s REG-KAT motorom troškovi pregleda povisili bi se za nešto više od dva eura i iznosili bi 15,25 eura. Predlaže se, ali za manje od 1 eura, i poskupljenje poslova koji prethode registraciji i produženju prometne dozvole, što bi sad stajalo nešto više od 7 eura, a nova cijena naplate propisanih obveza po usluzi (2,64 eura) porasla bi za 35 centa.

Opravdanje CVH-a

Ovjera prometne dozvole (7,06 €) koštala bi euro više, a odjava vozila, izdavanje potvrde iz evidencije, bila skuplja 28 centa (2,18 eura), izdavanje registarskih i izvoznih pločica 35 centa (2,64 eura), a zamjena ili izdavanje nove prometne dozvole nešto više od eura (7,92 eura).

OSIJEK, 29. 07. 2005, SATANICA ZA TEHNICKI PREGLED TES SKUTERA NA BRZINU...snimio GOJKO MITIC
GOJKO MITIC

Dodatni pregled plinskih instalacija prema novome (10,16 eura) poskupio bi za nešto više od eura, kao i pregled vozila radi promjene tehničkog stanja (7,59 eura). Utiskivanje broja šasije vozače bi stajalo dva eura skuplje (15,25 eura), dok bi za izdavanje pokusnih pločica i potvrde (2,64 eura) prema novome trebali izdvojiti 35 centa više. Također, obrasci i registri tehničkog pregleda (1,43 eura) trebali bi se naplaćivati 19 centi više.

Za Centar za vozila Hrvatske najavljeno poskupljenje ima temelja.

- Te naknade nisu mijenjane deset godina, pa smatram da je ovaj potez sasvim opravdan. Tih petnaestak posto poskupljenja, kada je riječ o općoj sigurnosti i sigurnosti u prometu na cestama, ne bi trebalo biti problem vlasnicima vozila. Nekoliko eura nije znatan trošak, a pridonosi sigurnosti u prometu na cestama i stabilnosti sustava tehničkog pregleda - kazao je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.