Škoda Octavia

Škoda Octavia

Ustupljena fotografija
13.8.2024., 09:13
Promocija plus

Prodaja auta u prvih sedam mjeseci: Dok je sezone, bit će i prodaje automobila

Volkswagen grupa apsolutni je prodajni vladar na hrvatskom autotržištu, Škoda je na prvom mjestu, a Volkswgen je drugi

Brojke su, kada ih se iščitava iz mjesečnog izvješća agencije Promocija plus, ohrabrujuće. Govore kako su u prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj prodana 44.363 nova putnička automobila, što je 13,7 posto, ili 5353 primjerka, više nego u istom lanjskom razdoblju. Pozitivan pomak, no njega ne bi bilo da nije bilo rent'a'car tvrtki, koje su odnijele najveći postotni dio prodajnog kolača. Privatni su kupci (obični građani) u manjini u odnosu prema tvrtkama, i to je ono što zabrinjava.

Što se tiče marki vozila, najprodavanija je bila Škoda s 5953 prodana automobila, čime je zauzela 13,4 posto tržišta. Na drugom mjestu je Volkswagen s 5118 automobila i tržišnim udjelom od 11,5 posto, a kako obje marke pripadaju Volkswagen grupi, ona je uvjerljivi pobjednik. Na trećem mjestu je Renault s 3387 prodanih primjeraka i drži 7,6 posto tržišta. Slijede Opel, Toyota, Suzuki, Dacia, Hyundai, Kia i Audi.

Octavia

Najprodavaniji model u prvih sedam mjeseci bila je Škoda Octavia s 3162 vozila, slijede Opel Corsa (1878), Volkswagen T-Cross (1641), Renault Clio (1617) i Suzuki Vitara (1369). Među popularnijim modelima su i Dacia Duster, Toyota Yaris Cross, Renault Captur, Suzuki SX4 i Volkswagen Tiguan.

Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross

Ustupljena fotografija

Kada se gleda samo prodaja u srpnju, u tom je mjesecu u Hrvatskoj registrirano 5569 novih putničkih automobila, što je 6,9 posto, ili 358 automobila, više nego u srpnju prošle godine. No kada se srpanj uspoređuje s lipnjem, slijedi strmoglavi pad, u srpnju je prodano 5569 auta, a u lipnju čak 8225. To samo znači kako je ljetna sezona već uvelike počela, jer su najveći prodajni rezultati, zahvaljujući kupnji vozila od tvrtki, ostvareni u travnju, svibnju i lipnju.

Porezne oaze

Da je priprema za ljetnu sezonu bila prioritet, može se vidjeti po novim registracijama. Osječko-baranjska županija, nominalno četvrta, završila je na osmom mjestu po broju novih registracija. Ispred nje su se svrstali nedodirljiva zagrebačka regija, koja drži 40,97 posto autotržišta, te splitska i riječka regija. Ispred Osijeka su se nagurale i tri porezne oaze - Požeško-slavonska, Bjelovarsko-bilogorska i Zadarska županija. Ispred Osijeka je i Istra po broju novoregistriranih automobila.

Suzuki Vitara Full Hybrid

Suzuki Vitara Full Hybrid

Ustupljena fotografija

Registracijske oznake PŽ (Požega) i DA (Daruvar) svakodnevno se mogu vidjeti po jadranskoj obali i otocima, uglavnom na rent'a'car vozilima. I onda imamo jedan paradoks, Virovitičko-podravska županija, koja ima više stanovnika od Požeško-slavonske županije, na 20. je mjestu poretka po regijama. Ove godine ondje je registrirano (VT registracije) samo 214 vozila, a PŽ registracije ima 2669 novih vozila. Pravo stanje stvari vidi se početkom godine, kada su tvrtke u kupovnom zimskom snu. Tada novih DA i PŽ registracija nema, pa su te dvije regije (Požega i Bjelovar) pri dnu poretka.

To u biti nije dobro, jer obični građani ciljaju polovna vozila, zbog čega nam je vozni park sve stariji.