Korejski monument za globalni SUV prestiž
U Europi uvijek ima sedam sjedala, dva hibridna sustava i pogon na sve kotače, a prosječna mu je cijena oko 60 tisuća eura
Hyundai Santa Fe pete generacije ima potpuno drukčiji izgled od modela koji zamjenjuje, a koji je na tržištu od 2018. godine, s ažuriranjem učinjenim 2021. godine. K tome svojim se smjerom kretanja u cijelosti odvojio od nekadašnjeg Santa Fea koji danas vrlo uspješno, unutar te klase, zamjenjuje Tucson. Dugačak je 4,83 metra, što je 6 centimetara više nego prije. U Europi uvijek ima sedam sjedala, dva različita hibridna sustava i pogon na sve kotače, a prosječna mu je cijena oko 60 tisuća eura.
Santa Fe 2024 je model koji nudi neke karakteristike skupih automobila: visoku razinu udobnosti i bogatu opremu. Također ima prostranu kabinu i sedam sjedala koja se mogu koristiti, iako je za ulazak i izlazak sa stražnjih sjedala potrebno biti okretan ili relativno manjih dimenzija, drugim riječima namijenjen je ponajprije za djecu. Postoje i detalji koji ga razlikuju od onih koji imaju cijenu nekoliko tisuća eura više, kao što je upotreba jednostavnijih materijala ili manje mehaničke sofisticiranosti u nekim komponentama šasije i ovjesa, konkretno, nema zračnog ovjesa. Kabina ima mnogo dobrih stvari: osjećaj prostranosti, broj skladišnih mjesta i prisutnost elemenata koji ga čine vrlo zanimljivim automobilom za obiteljsku upotrebu – poput različitih utičnica, bilo da su USB, 12 volti ili 230 volti.
Motorizacija
Raspon motora je drugačiji od prethodnog modela. Santa Fe je dostupan s 215 KS plug-in hibridnim sustavom (oznaka DGT ECO) i 253 KS plug-in hibridnim sustavom (DGT 0 oznaka emisija). Obojici je zajednički 1,6-litreni turbobenzinac i automatski mjenjač, čiji se izbornik nalazi na stupu upravljača. U praktične svrhe glavne razlike između njih dvoje su vrijeme koje mogu kružiti u električnom načinu rada i to što imaju različitu ekološku oznaku – Eco i 0 emisija – jer je razlika u ubrzanju tijekom vožnje vrlo mala; Čak i onaj koji se ne može priključiti, brže reagira na iznenadni zahtjev za ubrzanjem. U plug-inu postoji duža odgoda između stopala utonulog u papučicu gasa i hibridnog sustava koji djeluje očekivano. Sve u svemu, vrlo prestižan i zanimljivi automobil koji posebnu pozornost izaziva u domeni dizajna.
U obje verzije benzinski motor obično prolazi nezapaženo tijekom vožnje konstantnom brzinom, iako je plug-in, čak i kada je baterija ispražnjena prema indikatoru na ekranu, sposoban dulje kretati naprijed s isključenim motorom s unutarnjim izgaranjem.
Tehnički gledano, ovjes – MacPherson sprijeda i multilink straga – je »osnovan« jer ne postoji mogućnost da imate pneumatske opruge ili amortizere s tvrdoćom koju može odabrati vozač. Također ne može se imati upravljanje na četiri kotača, element koji je uvijek od pomoći pri manevriranju automobila ove veličine.
Konkurencija
Unatoč navedenom, osjećaj tijekom vožnje i općenitog kontakta je da Santa Fe 2024 ima dobru kvalitetu vožnje – vrlo blizu dostizanja razine drugih modela slične veličine sa sedam sjedala koji, za razliku od Santa Fea, imaju i nemjerljivo, odnosno izmjerljivo višu cijenu koja teško pokriva razliku.
Kad govorimo o toj konkurenciji, ponajprije mislimo na njemačke i britanske premium modele. Svakako kao slične alternative nameću se prije svih Kia Sorento, Škoda Kodiaq ili SEAT Tarraco, što su također dobri odabiri.
Tko traži SUV sličnih dimenzija i hibrid s više od 185 KS, može odabrati i Kiju Sorento - koja uostalom platformu i ostale elemente dijeli sa Santa Feom. Brojni su oni koji se sjećaju nekadašnjih Santa Fea, no opcija koja nam je nedavno stigla s tom je pričom neusporediva. Dimenzijama, ali i porukom koju šalje Santa Fe je danas otišao u jednu sasvim drugu i drukčiju realnost.
Karoserija Santa Fe 2024 može se obojiti u 10 različitih boja: abyss black pearl, creamy white pearl, creamy white matte, typhoon silver metallic, magnetic grey metallic, ocado green pearl, terracotta orange, cyber sage pearl, earthy brass metalik mat i pebble blue pearl.
Sve u svemu, svima koji žele imati veliki SUV, topla preporuka. Zanimljiv dizajn, dokazana kvaliteta i, ono što je jako važno – odličan omjer jednadžbe koja povezuje uloženo i dobiveno.