Renault Rafale

Renault Rafale

15.7.2024., 14:31
Rafale

Najprestižniji Renault stigao je u Hrvatsku

Riječ je o vozilu koje je pozicionirano u dinamičnom segmentu SUV coupéa. Cijene počinju sa 44.990 eura, a prve isporuke su uskoro

Na hrvatsko tržište stigao je najprestižniji Renaultov model - Rafale. Ime je dobio po aeronautičkom pojmu, Rafele na francuskom jeziku znači - iznenadni nalet vjetra; a takav je i na cesti. Riječ je o vozilu koje je pozicionirano u dinamičnom segmentu SUV coupéa.

Uz E-Tech hibridni pogon od 200 KS, Rafale je opremljen i novim E-Tech 4x4 od 300 KS. Riječ je o revolucionarnom plug-in hibridnom pogonskom sklopu. U završnoj obradi Atelier Alpine ova će verzija uključivati posebne postavke ovjesa i načine rada, kao i aktivni ovjes povezan s kamerom za prediktivno upravljanje, koji jamče vrhunsko iskustvo u vožnji.

Renault Rafale E-Tech full hybrid s 200 KS dostupan je u dvije verzije, Techno i esprit Alpine, cijene na hrvatskom tržištu počinju od 44.990 eura, a prve isporuke očekuju se već tijekom ljeta. Verzija s pogonskim sklopom E-Tech 4x4 od 300 KS s razinama opreme esprit Alpine i Atelier

Alpine bit će dostupna od jeseni 2024.

PROIZVODI SE U ŠPANJOLSKOJ PALENCIJI

Renault Rafale proizvodit će se u tvornici u Palenciji u Španjolskoj. Grupa je uložila znatna sredstva u tu tvornicu prije predstavljanja Australa i Espacea da bi se postigli najviši standardi u kvaliteti izrade i rada svih triju vozila i njihove opreme. Rafale podiže letvicu u smislu dojma kvalitete, što pokazuju, primjerice, podstavljeni pretinci u vratima i pretinac za rukavice. Na vanjskom dijelu vozila sve linije imaju promjer ruba od samo 3 mm. Tvornica u Palenciji prilagodila je prostor za lasersko zavarivanje kako bi omogućila idealno mjesto za ugradnju Solarbay zatamnjujućeg panoramskog krova. On se vari kao da je u jednom komadu čime se može očuvati njegov atraktivan dizajn, ali i krutost karoserije. Lasersko zavarivanje dio je novog postupka za poboljšanje kvalitete koji spaja viziju s konačnom inspekcijom koju nazivamo Profilometer.

Renault Rafale dug je 4,71 m i širok 1,86 m, a visina od 1,61 m čini ga vrlo sportskim SUV-om. Velik međuosovinski razmak (2,74 m, isto kao kod Espacea) omogućuje profiliranu, fluidnu i blago zakrivljenu liniju krova, čime se očuvao prostor za glavu u stražnjem dijelu.

Solarbay

Unutrašnjost Renault Rafalea uključuje zatamnjujući panoramski krov Solarbay (1470 x 1117 mm) koji je opremljen tehnologijom AmpliSky kod koje molekularna struktura tekućih kristala raspršenih na polimerima (PDLC) reagira u dodiru s električnom strujom. Devet segmenata staklenog krova zatamnjuje se na zahtjev, pružajući maksimalnu zaštitu od sunca u nekoliko sekundi.

Renault Rafale

Renault Rafale

Rafale je konstruiran na istoj platformi kao i Espace, pa s njime dijeli veliki međuosovinski razmak od 2,74 m, što mu pruža najveći prostor za koljena na tržištu (302 mm). Veliki međuosovinski razmak i blago zakrivljena linija krova pridonose i velikom prostoru za glave straga (880 mm). Kad je riječ o utovarnom kapacitetu, Rafale ima obujam prtljažnika od 627 litara.

Digitalni kokpit OpenR u Renault Rafaleu opremljen je s dva zaslona koji zajedno tvore oblik slova L: horizontalni TFT zaslon površine 321 cm2 i dijagonale 12,3 inča (1920 x 720 piksela, vodoravni format) i vertikalni zaslon na dodir površine 453 cm2 i dijagonale 12 inča u središtu konzole (1250 x 1562 piksela, okomiti format). OpenR zaslon postavljen je tako da se postigne najbolja vidljivost i jednostavna upotreba.

Motorizacija

Renault Rafale konstruiran je na modularnoj platformi CMF-CD nove generacije te pruža izuzetno tehnološki napredan sadržaj i performanse. Motor E-Tech full hybrid snage 200 KS u kombinaciji s automatskim mjenjačem s više načina rada uspostavlja nova mjerila za potrošnju goriva (4,7 litara/100 km) i emisije CO2 (105 g/km) u svojoj klasi (podaci prema WLTP-u). Drugi pogonski sklop, plug-in hibrid naziva E-Tech 4x4 snage 300 KS bit će dostupan najesen.

Renault Rafale

Renault Rafale

Motor E-Tech full hybrid snage 200 KS koristi serijsko-paralelnu arhitekturu. Sastoji se od 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora koji razvija snagu od 130 KS (96 kW) i okretni moment od 205 Nm te dvaju električnih motora. Glavni električni motor razvija snagu od 50 kW (70 KS) za 205 Nm okretnog momenta. Pokreće ga litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V, koja omogućuje vožnju na električni pogon. Pomoćni električni motor, odnosno visokonaponski elektropokretač-generator, razvija 25 kW/50 Nm te omogućuje pokretanje motora i promjenu brzina s pomoću dog-clutch mjenjača.

Punjenje se obavlja automatski. Termički motor i električni motori pune bateriju, ovisno o načinu vožnje odabranom na pametnom mjenjaču. Vozač također može sudjelovati u postupku punjenja tako što će odabrati neku od četiri razine regenerativnog kočenja s pomoću polugica smještenih na upravljaču.

PREŠAO 4,5 MIL. KILOMETARA NA TESTOVIMA

Rafale je prošao dodatna cestovna ispitivanja u skladu s postupkom potvrdnih ispitivanja, i to u “ekstremnim vrućinama” ili pri “ekstremnoj hladnoći”. Više od stotine zaposlenika sjelo je za upravljač Renaulta Rafale i vozilo ga u svim vremenskim uvjetima i na svim vrstama cesta, autocesta i gradskih središta diljem Europe, ukupno prešavši oko 4,5 milijuna kilometara. Zaposlenici su imali zadatak pružiti precizne povratne informacije o iskustvu u vožnji s pomoću aplikacije na pametnom telefonu. Zahvaljujući tome moguće nepravilnosti mogle su se utvrditi puno prije no što kupac sjedne za upravljač.

Zahvaljujući motoru E-Tech full hybrid snage 200 KS, Rafale može ubrzati od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi te od 80 do 120 km/h za 5,6 sekundi, a razina potrošnje goriva mu je do 40 % niža od one motora s unutarnjim izgaranjem ekvivalentne snage. Zahvaljujući izvrsnoj potrošnji goriva i spremniku od 55 litara Rafale ima ukupan doseg veći od 1100 km, idealan za duga putovanja.