GOJKO MITIĆ
15.7.2024., 14:21
Citroën ë-C4 X Max 136 KS

Električni crossover koji gleda u budućnost

Pogoni ga motor snage 100 kW (136 KS), okretnog momenta od 260 Nm te viskonaponska litij-ionska baterija od 400 V i 50 kW

Citroën ë-C4 X bio je sedmodnevni testni izazov koji je donio podijeljene emocije. Velika većina, glede voznih karakteristika, udobnosti, osjećaja, bila je vrlo pozitivna, s natruhom oduševljenja, a onaj mali dio nezadovoljstva bila je brzina putovanja na dužim rutama, primjerice od Osijeka do Rijeke. Za to se treba dobro pripremiti.

Testni model bio je Citroën ë-C4 X Max 136 KS s baterijom od 50 kWh, koji, prema kataloškim informacijama, ima doseg 360 kilometara. Kako od Zagreba do Osijeka ima cca 280 km, odlučili smo se za vožnju Podravskom magistralom, kako bismo put prešli s jednim punjenjem baterije. Pokazalo se kako je to bila ispravna odluka, jer nas je Citroën ë-C4 X Max bez problema odvezao put Osijeka. I još je ostalo dosta struje da se u kontroliranim uvjetima uvjerimo u istinsku snagu ovog modela.

GOJKO MITIĆ

Struja je definitivno budućnost, i to se može vidjeti i na modelu Citroën ë-C4 X Max. Kada treba, ubrzanje je trenutno, što je pozitivno u situacijama kada se treba obići sporije vozilo. Može ovaj model i potegnuti bez problema do 150 km/h, no tada srce zaboli kada se vidi kako se kapacitet baterije - brzo topi. Prevedeno, ako vozite 130 km/h na autocesti, trebat ćete stati na jedno od odmorišta i potražiti ultrabrzi punjač.

Tu dolazimo do onog malog nezadovoljstva s početka teksta, a riječ je o dosegu baterije i brzini punjenja. Put od Osijeka do Rijeke (oko 450 km) obično traje ispod četiri sata, no s električnim automobilom to traje tri sata duže. I onda, ako pronađete ultrabrzu punionicu, imate najmanje sat vremena za kavu. I brzinu od 130 na sat - zaboravite.

GOJKO MITIĆ

No dosta o problemima koji će vrlo brzo postati prošlost, idemo o onim odličnim stvarima kod ovog automobila, a ima ih uistinu puno. Pogoni ga električni motor snage 100 kW (136 KS), okretnog momenta od 260 Nm te viskonaponska litij-ionska baterija od 400 V i 50 kW. Najveća brzina ë-C4 X je 150 km/h, a ubrzanje 0 - 100 km/h je 9,7 u sportskom načinu rada. Prosječna potrošnja energije u kombiniranoj vožnji je 14,8 - 15,1 kWh/100 km (WLTP). Naravno, to ovisi o stilu vožnje. Pokazalo se kako je ovaj model štedljiv, a vozne karakteristike su odlučne i u EKO načinu rada, koji smo najviše koristili.

NAČINI PUNJENJA

Za “tenkiranje” se treba dobro pripremiti, a kada postane rutina, sve je lakše. Brzo punjenje istosmjernom strujom snage 100 kW je 10 km/min, za punjenje baterije do 80 posto kapaciteta u 30 min. Tu je i punjenje preko Wallboxa od 32 A i traje Između 5 sati (riječ je o trofaznom + opcijski punjač od 11 kW) i 7,5 sati (jednofazni punjač). Omogućeno je i punjenje preko kućne utičnice. I to smo isprobali, kapacitet baterije na početku punjenja bio je 10 posto, a do punog kapaciteta trebalo je pričekati 18 sati.

Udobnost je karakteristika Citroëna, i to je u testnom modelu odrađeno vrhunski. Vrlo brzo može se namjestiti najudobniji položaj, i za vozača i za ostale putnike. Prostora u ovom automobilu ima pregršt, a tu je i prtljažnik od uistinu velikih 510 litara. S duljinom karoserije od 460 cm C4 X se smjestio između kompaktnog C4 (437 cm) i C5 X koji je sa svojih 480 cm za 20 cm dulji. Povišena karoserija odlično se uklapa u današnje trendove crossovera i SUV-ova te omogućava bolju preglednost, ali i udobnije ulaženje u vozilo i izlaženje iz njega.

Testni ë-C4 X Max 136 KS sa svim opcijama stoji 43.500 eura do registracije, a treba napomenuti kako se nalazi na listi energetski učinkovitih vozila koja konkuriraju za poticaje od 9000 eura.