Luca de Meo s Renaultom 5
21.2.2023., 00:00
ČELNIK RENAULTA O 2035. GODINI I PROPISIMA
Luca de Meo: Norme Euro 7 su neostvarive
U intervjuu za talijanske poslovne novine Sole 24 Ore, Luca de Meo iznosi oštre kritike protiv zabrane prodaje automobila s toplinskim motorima koja je izglasana za 2035. i zakona o ekonormama Euro 7, tražeći od Europe pristup temeljen na "tehnološkoj neutralnosti" i, iznad svega, na "industrijskoj politici" koja može pratiti prelazak na električnu mobilnost.
- Krećemo se u kontekstu sve strožih propisa. Počinjemo s Fit for 55 do 2030. - izjavio je izvršni direktor Renaulta, podsjetivši na zeleno svjetlo Europskog parlamenta za zaustavljanje proizvodnje automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem od 2035. "Od nas traže i da napravimo Euro 7, što je tehnički neizvedivo" jer, "svi motori s unutarnjim izgaranjem nestaju s tržišta od 2035. godine". Talijanski menadžer stoga ističe dva rizika. Prvi predstavljaju "Kinezi, koji imaju veću kontrolu nad lancem vrijednosti od nas, mogu koristiti električnu energiju za stjecanje tržišnog udjela". Drugi je "asimetrija na razini natjecanja između američkih, europskih i kineskih tvrtki koje vlasti moraju ispraviti", dodaje.
U tom kontekstu de Meo ne vjeruje da Europa ima industrijsku politiku. Na pitanje kakva je industrijska politika za automobile u Europi, odgovara da to pitanje treba postaviti "čelnicima vlada EU-a i onima koji sjede u Bruxellesu. U ovoj industriji zaposleno je 13 milijuna ljudi, što je ekvivalentno brojci od čak 17 % aktivnog stanovništva u Europi, 8 % BDP-a, 80 milijardi u trgovinskoj bilanci, 400 milijardi u porezima povezanima s mobilnošću", nastavlja de Meo, prema kojemu "propisi moraju poštovati načelo tehnološke neutralnosti. Mi proizvođači automobila namjeravamo govoriti istinu. A istina je da moramo gledati na cijeli ciklus, od kolijevke do groba, a ne od spremnika do kotača. Dakle, ako je neprijatelj CO2, otvoreni smo za alternative!"
- To može biti i motor s unutarnjim izgaranjem s na okoliš manje utjecajnim mješavinama goriva kao što su e-gorivo ili biodizel. Ali to nije predviđeno europskim zakonodavstvom. Na kraju, pitanje o mogućnosti promjene s europskim izborima 2024.: "Vidjet ćemo to", odgovara de Meo. "Za sada smo čuli povjerenike da nam govore da ako nešto ne funkcionira, popravit ćemo 2026. ili 2027. Mali detalj: proizvođači su već uložili oko 250 milijardi eura investicija. Ne mogu nam reći ‘šalili smo se‘!"
Milan Bugarić