16.3.2021., 00:00
IPAK NE POVLAČI IZ EUROPE
Dva nova modela Mitsubishija stižu iz suradnje s Renaultom
Nakon Daihatsua i Isuzua već su se mnogi pomirili s time da će vozačima na Starom Kontinentu i Mitsubishi postati egzotika o kojoj samo mogu čitati u magazinima i na webu. Srećom, sve su odluke podložne promjenama, pa je ugodno šokantno zazvučala vijest kako proizvođač s logom tri dijamanta ipak ostaje u Europi, pri čemu će obilno koristiti prednosti alijanse s Renaultom i Nissanom. Kombinacija ponude modela koju će činiti nedavno predstavljeni Mitsubishi Eclipse Cross plug-in hibridni SUV-a i sestrinski Renaultovi model omogućit će Mitsubishiju da bude konkurentniji na tržištu.
Mitsubishi i Renault pružili su malo detalja o novim modelima, osim što su rekli da će se oni “temeljiti na istim platformama, ali s diferencijacijama, odražavajući DNK marke Mitsubishi“. Oni će se prodavati na “odabranim glavnim europskim tržištima”, dodali su, doznaje se samo na onima s upravljačem na lijevoj strani. To će biti verzije “najprodavanijih modela na europskom tržištu koje već udovoljavaju regulatornim zahtjevima”, dodaje se u priopćenju. Budući da su dva najprodavanija Renaultova modela u Europi mali hatchback Clio i B crossover Captur, a oba su obnovljena u posljednjih 18 mjeseci i voze na novim elektrificiranim platformama, razvidno je kako će oni poslužiti kao osnova za nove Mitsubishijeve modele. Budući ASX za osnovu će imati novi Nissan Qashqai.Globalna suradnja već se i ranije zahuktala, pa novi Outlander platformu dijeli s Nissanovim X-Trailom (Nissan je vlasnik 34 % udjela u Mitsubishi motoru), a Renault Trafic se na prekomorskim tržištima prodaje kao Mitsubishi Express. Izvršni direktor tvrtke Mitsubishi Motors Takao Kato rekao je da je odluka o uvođenju modela baziranih na Renaultu prilika za pridobivanje novih kupaca, ali da za Europu neće nove modele razvijati od nule. Mitsubishijevu postavu u Europi sada čine miniautomobil Mirage/Space Star, već ostarjeli SUV na razmeđi B i C segmenta ASX, plug-in hibrid Outlander i kompaktni terenac Eclipse Cross, koji je nedavno predstavljenu plug-in hibridnoj verziji.
Inače, Mitsubishi je počeo prodavati automobile u Europi 1975. godine, a također je proizvodio vozila u pogonu Nedcar u Bornu, u Nizozemskoj, od 1995. do 2012. kada je tvornicu prodao nizozemskoj VDL grupi. M.Pavličević