Sommer-Reifen-Test_10.-11. Juli 2018
Sommer-Reifen-Test_10.-11. Juli 2018
ISP Wolfgang Grube
23.2.2019., 16:41
Test HAK-a
Ljetne gume za kombi i dostavno vozilo su loše
Slabi rezultati zabrinjavaju zato što se ljetne gume ovoga tipa sve manje koriste za prijevoz tereta, a sve više za prijevoz ljudi

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testa ljetnih guma. Čak 32 seta ljetnih guma, u dvije različite dimenzije i namjene, našla su se na testu. Testirano je 16 ljetnih modela u dimenziji 185/65 R15 koje možemo vidjeti na malim gradskim i kompaktnim automobilima (vozila B i C segmenta) te isto toliko guma u dimenziji 215/65 R15C, koju koriste putnički kombiji i laka dostavna vozila.

Testirane ljetne gume manje dimenzije nalaze na automobilima: Alfa Romeo Mito, Citroën Berlingo, C3, DS3, Nemo, Dacia Dokker, Lodgy, Logan, Sandero, Fiat Doblo, Fiorino, Linea, Multipla, Panda, Punto, Qubo, Hyundai i20, i30, KIA Ceed, Pro Ceed, Rio, Stonic, Mazda 2, Mercedes A-klase, Opel Adam, Astra, Combo, Corsa, Peugeot 207, Bipper, Partner, Renault Clio, Kangoo, Zoe, Seat Ibiza, VW Polo.

Dobra je vijest da ni jedna guma nije zavrijedila neku od dvije najslabije ocjene, a loša vijest glasi da isto tako ni jedna guma nije zaslužila najbolju ocjenu. Na kraju se samo dvije gume mogu pohvaliti ocjenom – vrlo preporučljivo, a njih čak 14 ima srednju ocjenu - preporučuje se. Pobjednik je Bridgeston Turanza T005, koji se pokazao nenadmašivim po suhom i mokrom te je samo nešto bučniji od očekivanoga. Odmah uz Japanca je i nizozemski model Vredestein Sportrac 5, koji praktički nema slabu točku (u svemu pohvalan).

Zlatna sredina

Od preostalih 14 pneumatika, sedam ih tek zahvaljujući nijansama nisu dobili ocjenu vrlo preporučljivo. Među njima je Michelin, Goodyear, Firestone, Kumho, Maxxis i Toyo te Continental. Stabilnu značku preporučuje se zaslužili su Falken, Semperit, Giti, Petlas, Hankook i Pirelli, a Linglong ukupno je najlošije ocijenjen (dobar samo kod potrošnje goriva).

Na suhom čak 10 proizvođača ne pokazuje nikakve znakove slabosti. Štoviše, Bridgestone i Firestone, koji dolaze iz iste korporacije, zavrijedili su maksimalnu ocjenu (izvrstan), a tek za koplje ispod njih preporučljiva je osmorka, koju čine Falken, Goodyear, Maxxis, Toyo, Continental, Vredestein, Pirelli i Hankook. Michelin se nije istaknuo na suhom zbog predugačkog puta kočenja, Semperit je uz najduži put kočenja pokazao slabost i na polju sigurnosti, Kumho i Giti patili su zbog sigurnosti i upravljivosti, a Petlas i Linglong bili su još za nijansu - slabiji!

Veća dimenzija

Što se tiče veće dimenzije guma 215/65 R15C, ni jedan proizvođač nije zavrijedio neku od dvije najbolje ocjene (izvrstan i vrlo preporučljivo), a najslabiju ocjenu - ne preporučuje se dobilo je čak devet proizvođača (Falken, Uniroyal, Michelin, Fulda, Nexen, Sava, Semperit, Hankook i Kleber). Njih pet preporučuje se (ukupni pobjednik Apollo, zatim Goodyear, Pirelli, Nokian i Continental), a dva se djelomično preporučuju (Maxxis i Kumho).

Ovako slabi rezultati zabrinjavaju zato što se gume ovoga tipa sve manje koriste za prijevoz tereta, a sve više za prijevoz ljudi. VW Multivan, Opel Vivaro i Movano, Renault Master i Traffic, Ford Traffic…, danas su velikim dijelom i obiteljska vozila (a ne uglavnom laka dostavna) i, prema testu, nisu opremljena gumama prihvatljivim za cijele obitelji. Od 16 različitih proizvođača na ovom testu, čak 15 su dobili najslabiju ocjenu na mokrom, pri čemu je jedino Continental razočarao na suhom. Tragični rezultati na skliskoj podlozi nisu čudni kad znamo da je na gumama kod dostavnih vozila prioritet produljeni vijek trajanja, zbog čega u sebi nemaju previše mekanih komponenti. Međutim, kad tome dodamo sve jače motore koji se ugrađuju u ove automobile i koji lakoćom dosežu brzine iznad 130 km/h, zabrinutost za sigurnost putnika više je nego razumljiva.

Pobjednik ovoga testa i, naravno, najbolja guma na mokrom indijski je Apollo Altrust, uime Goodyearova modela Efficient Grip Cargo. Jedino ova dva proizvoda imaju vrlo dobre ocjene u sve tri ostale kategorije (po suhom, potrošnja goriva i životni vijek), a ostali (Pirelli Carrier, Nokian cLine i Continental ContiVanContact 200) lagano kiksaju i na suhom. I još jedna zanimljivost kad je u pitanju ukupno najbolja dvojka. Gledajući samo kategoriju životnog vijeka, pobjednik je Goodyear sa svojih 58.087 km, gotovo dvostruko izdržljiviji od najlošijeg Apolla, koji može prevaliti samo 31.728 km. n