Foto: Bojan Zibar - ‘Marginalci‘ Jana i Ljubomira Kerekeša
Foto: Bojan Zibar - ‘Marginalci‘ Jana i Ljubomira Kerekeša
21.2.2023., 00:00
Mozaik
Domaći film u 2022. godini
ostvario impresivne rezultate
u distribuciji Blitz grupe

Tijekom 2022. u domaćoj kinodistribuciji premijerno je prikazano 17 naslova, od kojih je 6 bilo u distribuciji Blitz grupe s ukupno ostvarenih 124.502 gledatelja i zaradom od 531.797 Eura (4.006.826 kuna), što cini 65,54% ukupnog box office rezultata kinodistribucije domaćih filmova u prošloj godini

 

Protekle smo godine na repertoaru kina imali rekordan broj hrvatskih premijernih naslova i onih manjinske koprodukcije, od čega je šest dugometražnih igranih filmova bilo u distribuciji Blitz grupe. Od ukupne zarade domaćeg filma u hrvatskim kinima tih je šest filmova u distribuciji Duplicato Media činilo nevjerojatnih 65,54% udjela, odnosno 59,18% prema ukupnom broju gledatelja domaćeg filma!

 

Duplicato Media je naime tvrtka u sastavu Blitz grupe koja se, izmedu ostalog, specijalizirala za distribuciju domaćeg sadržaja u kinima a što je zasigurno snažno utjecalo na ‘vidljivost’ domaćega filma ali i prepoznavanje hrvatskog filma i njegove važnosti za oporavak kinoprikazivačkog sektora.

 

Uspješnu filmsku 2022. godinu u velikom je stilu obilježila komedija Ljubomira Kerekeša ‘Marginalci‘, najgledaniji domaći film prošle godine u distribuciji Blitz grupe. Film je do sada pogledalo 53.155 gledatelja sa zaradom od 267.708,73 EUR na kino blagajnama. ‘Marginalci‘ su tako postali petim najuspješnijim hrvatskim filmom svih vremena. S obzirom na iskustvo s Kerekeš teatrom i njihovim prvim filmom ‘Ufuraj se i pukni’ iz 2019. godine koji je takoder bio u distribuciji Blitz grupe, vjerovali smo da uspjeh filma kod publike ni ovoga puta neće izostati.

 

Iznimnom je rezultatu prethodila nesvakidašnja promocija filma koja je provedena u suradnji s CineStar kinima, najvecim kinoprikazivačem u regiji, kao i brojnim kino dvoranama diljem zemlje.  Promocija koja je rezultirala prepunim dvoranama oduševljenih gledatelja koji su se u kinu vrhunski zabavili i nasmijali do suza. Radilo se iznimno zahtjevnoj turneji u sklopu koje su glumci Ljubomir i Jan Kerekeš zajedno s ostalom filmskom ekipom posjetili na desetke kino dvorana diljem Hrvatske te se družili i fotografirali sa svojom publikom, a one najsretnije i nagradili.

 

„‘Marginalci‘ su u kinima diljem Hrvatske ispisali povijest hrvatske kinematografije. Kao prvi niskobudžetni nezavisni film koji je ujedno postao i najgledaniji u godini, možemo samo zahvaliti našim distributerima Blitz filmu i Duplicatu na bezuvjetnoj pomoci u promociji, maksimalno brzoj suradnji, savjetima i svakodnevnom pracenju filma i njegove promocije“, izjavio je povodom objave zadnjih rezultata Jan Kerekeš, glavni producent i glumac u filmu.

 

Jan Kerekeš dodaje: „Nikad u životu nismo od nikoga dobili više nego što smo zaslužili. Naši distributeri su i to uspjeli promijeniti  i to nam je dalo snagu da se trudimo još više i da budemo još bolji i kvalitetniji s našim sljedecim projektom. Veselimo se novom ispisivanju povijesti hrvatskog filma“.

 

Domaća je kinematografija ostvarila izvanredan rezultate i na ostalim naslovima u distribuciji Blitz grupe, pa je tako dječji film ‘Kapa‘, hrvatskih koproducenata, u kina privukao impresivnih 38.586 gledatelja.

 

Marina Andree Škop, koproducentica filma KAPA (PomPom Film) je na završetku redovne distribucije zaključila: „Koliko je bitno na vrijeme kreirati i pripremiti strategiju distribucije, dokazao je naš uspjeh sa filmom za djecu Kapa. Rijec je o drugom najgledanijem domacem kino naslovu u 2022. godini, cija je titula rezultat naše sjajne suradnje s distribucijskom kucom Duplicato. Dovoljno rano su krenuli promovirati film u kinima i na svojim kanalima te izabrali zbilja izvrstan termin za njegovo otvaranje. Zatim smo zajednickim snagama odradili promociju, a najvažniji segment distribucije bile su organizirane školske projekcije. Lijepo je u distributeru naci partnera sa kojim se razumiješ i nadovezuješ jer to uvijek mora stvoriti neku novu vrijednost. Sa filmom Kapa smo to i dokazali“.

 

Pravovremena i targetirana promocija filma je iznimno važna, kao i pravovremena distribucija, odnosno datum otvaranja filma u kinima što je dokazao i uspjeh filma Eduarda Galica ‘Šesti autobus‘ koji je do sada u kinima pogledalo 31.950 gledatelja.

‘Šesti autobus‘ je prvog vikenda prikazivanja u distribuciji Duplicata pogledalo impresivnih 18.141 gledatelja što je bilo najbolje otvaranje hrvatskog filma 2022. godine, ali i četvrto najbolje otvaranje hrvatskog filma svih vremena, što je zasigurno rezultat promišljene distributivne strategije otvaranja filma u kinima, vecer uoci obilježavanja Dana sjecanja na žrtve Domovinskog rata i sjecanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje.

 

Producent filma ‘Šesti autobus‘, Dominik Galic: „31.950 gledatelja u manje od dva i pol mjeseca najbolji je dokaz kvalitete filma Šesti autobus, no jednako tako i predane, proaktivne i inspirativne suradnje s Blitz Hrvatska, temeljem koje smo, uz izvrstan tim, ostvarili rezultate iznad svih naših pocetnih ocekivanja“.

 

Nastavak dominacije domaćeg filma u distribuciji Blitz grupe potvrduje i izniman rezultat dugoocekivanog animiranog naslova ‘Cvrčak i mravica‘ koji se u kinima počeo prikazivati početkom 2023. godine a koji je do sada pogledalo 47.807 gledatelja. Naime, radi se o prvom hrvatskom animiranom filmu radenom u 3D tehnici koji je po mnogocemu jedinstven i važan projekt moderne hrvatske animacije: – „Iznimno smo zadovoljni interesom publike za ‘Cvrčka i mravicu‘“, izjavio je producent filma Dino Krpan koji dodaje: „Zahvaljujemo Duplicato Mediji što je omogucila da film dode do najšire publike u hrvatskim kinima. Nakon mjesec dana i nešto manje od 48 tisuca gledatelja, očekujemo da se ova lijepa priča nastavi još neko vrijeme“.

 

‘Cvrčak i mravica‘ je film domaće produkcije koji će se još godinama prikazivati u sklopu organiziranih i školskih projekcija i vec ga sada možemo svrstati medu najbolja filmska otvaranja u novijoj hrvatskoj povijesti. Koliko je ovaj film važan i potreban za hrvatsku kinematografiju te širenje filmske i opcenito audiovizualne kulture te specificnih znanja vezanih uz audiovizualno stvaralaštvo, dokazuju brojne reakcije djece koja su ga vec pogledala u kinima, ali i njihovih odgojitelja i roditelja.

 

„Ponajviše nas vesele odlicne reakcije djece, ali i roditelja, kao i odgojitelja, te ucitelja u osnovnim školama, koji su prepoznali pozitivnu poruku filma. Djeca širom Hrvatske rade maske likova i crteže, te uce o animaciji. Više od toga nismo mogli ocekivati“, dodao je Dino Krpan, producent filma ‘Cvrčak i mravica‘.

 

„Izuzetno smo ponosni što smo još jednom dokazali kako Blitz grupa s razlogom nosi titulu vodeceg distributera filmskog sadržaja u Hrvatskoj i regiji. Tijekom godine smo u suradnji s našim partnerima, domacim producentima i redateljima marljivo radili na nekoliko izuzetno uspješnih projekata koji su svaki za sebe bili jedinstveni i razliciti. Domaca nam je produkcija izuzetno važna i veliko je zadovoljstvo kada upravo domaci filmovi nadu svoju publiku i znacajno mjesto na kino programu. Uvjerena sam da ce godine pred nama biti još uspješnije za domacu filmsku produkciju,“ istaknula je kao zakljucak uspješne poslovne godine Ines Žuljevic, direktorica kino distribucije Blitz grupe.

 

U nizu uspjeha domaćeg filma svakako bi vrijedilo sjetiti se i velikog kino hita Južni vjetar: Ubrzanje, koji je obilježio pandemijsku 2021. godinu kada su kina tek krenula ponovo otvarati svoja vrata.  Hrvatski koproducent filma je Telefilm, dok je za distribuciju filma takoder bila zadužena Blitz grupa. ‘Ubrzanje‘ Miloša Avramovica je tada oborio sve rekorde, te je film imao najbolje otvaranje domaceg i regionalnog filma svih vremena u Hrvatskoj!  Ono što zaista impresionira je da je ‘Ubrzanje’ u odmah u startu pogledalo 46% više gledatelja u usporedbi s cjelokupnom kino distribucijom prvog filma ‘Južni vjetar’ na teritoriju Hrvatske,  odnosno film je u vikendu zaradio nevjerojatnih 86% više od ukupne zarade prvog dijela filma. Nevideni rekordi su obarani vec na premijernim prikazivanjima gdje su suradnji s CineStar kinima u regiji organizirane najvece filmske premijere na ovim prostorima. Slicne rekordne rezultate je film u distribuciji Blitza polucio i u ostalim zemljama regije.

PROMO

{embed_infobox_gray}240743{/embed_infobox_gray}