Sigurnost u hrvatskim školama na visokoj je razini
Nakon dugog, toplog ljeta učenici se se vratili u školske klupe, gdje se smjestilo i 36 tisuća prvašića. Prošla školska godina bila je uistinu turbulentna - obilježila ju je tragedija u zagrebačkoj osnovnoj školi. O početku nastave u školama, sigurnosti i drugim važnim pitanjima u Intervjuu tjedna Media servisa govorio je Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja. Prenosimo dijelove toga razgovora...
Na početku intervjua ministar Fuchs otkrio je koliko je prvašića u ponedjeljak krenulo u školu?
- U posljednjih dvadesetak godina trend ide prema dolje, a to je vezano uz negativnu stopu nataliteta i demografsku situaciju u Hrvatskoj. Naše su procjene za ovu godinu 36 tisuća prvašića. Prošle godine bilo ih je točno 36.140.
Zabrinjava i to što smo u prethodnoj školskoj godini u odnosu prema godini prije imali 3200 učenika manje. Mladi su ti koji kroje demografsku sliku Hrvatske, a većinu ih muče isti problemi - financije i stambeno pitanje. Resorni ministar ističe da Vlada radi na tome:
- Kao jedna od mjera koje pridonose tome da se situacija popravi jest i izgradnja vrtića i zacrtan nam je cilj da do 2030. svako dijete u Hrvatskoj ima mjesto u dječjem vrtiću. To ćemo definitivno postići. Trendovi su odlični, vrtići se grade...
Prošla školska godina bila je izazovna na mnogim poljima. Zbog tragedije u zagrebačkoj Osnovnoj školi uvedene su oštrije sigurnosne mjere, a učenike u mnogim školama u ponedjeljak su dočekali zaštitari:
- Što se tiče sigurnosti u hrvatskim školama, ona je dobra. Mi smo to digli na jedan znatno viši standard jer smo imali onaj nemili događaj u Prečkom, gdje je jedna bolesna osoba napravila užasnu tragediju. Nije bio teroristički akt, dok u nekim drugim zemljama imate upravo nešto što graniči s terorizmom i te stvari se ne mogu sigurnosno isključivati - upozorio je ministar.
Fuchs je pohvalio i suradnju s Ministarstvom unutarnjih poslova, s kojim su izradili dugoročnu strategiju:
- Osoba koja dolazi u školu mora imati određeni oblik nekakve edukacije da zna raditi s djecom, mora biti provjerena, psihički stabilna... Puno je bilo prijepora - oružje, ne oružje. Kad smo sve to skupa riješili, zaključeno je da će se u suradnji s policijom raditi nekakve sigurnosne analize koje su onda indikator za odobravanje zaštitara. Dosad smo odobrili više od 700 - nešto više u osnovnim školama, nešto manje u srednjim.
Lani smo u školama imali velik broj učenika s problematičnim ponašanjem. Fuchs naglašava da u takvim situacijama postoje dva koncepta rješavanja takvih pitanja - jedno je inkluzija učenika uz svu moguću pomoć, a drugo su posebne institucije, odjeli i škole, zaključio je Fuchs.