
Luka Kobeščak
Trendovi u cjeloživotnom obrazovanju: Žene online, muškarci uživo
LUKA KOBEŠČAK PROVEO JE ANKETU MEĐU 1100 ISPITANIKA I OTKRIO NAVIKE HRVATA O EDUKACIJAMA...
Tko se najviše educira i zašto, kakvi su trendovi edukacija u digitalnom dobu, tko se više educira, kako se biraju edukacije te koliko Hrvata nije bilo ni na jednoj edukaciji ove godine, pitanja su na koja je odgovore punudio Luka Kobeščak, poduzetnik i vodeći domaći stručnjak za Excel, kroz čije je edukacije prošlo više od 30.000 ljudi.
Edukacije kao jedan od glavnih stupova cjeloživotnog obrazovanja sve više postaju dijelom suvremenog života. Bez obzira na to, još uvijek postoje mnogi koji nisu usavršavali svoja znanja i vještine ni na jednoj edukaciji, gotovo trećina ispitanika. Tako govore podatci ankete koju je među čak 1105 ispitanika proveo Luka Kobeščak.
Više od polovine ispitanika bilo je na jednoj do tri edukacije ove godine... Kako to objašnjavate?
- Prema prikupljenim podatcima, na uzorku od 1105 ispitanika, proizlazi da njih čak 29 % nije bilo ni na jednoj edukaciji ove godine. Najviše ispitanika bilo je na jednoj do tri edukacije (52 %), četiri ili pet edukacija odslušalo je 7 %, a na pet ili više edukacija bilo je 12 % ispitanika. Postoje besplatne edukacije, kao i one koje se plaćaju. Prema našem istraživanju, najviše ispitanika, neovisno o spolu, za edukaciju je spremno izdvojiti od 0 do 100 eura. Kad je riječ o edukacijama skupljim od 200 eura, žene su u višem postotku od muškaraca spremne odvojiti toliki iznos (9,47 % - 3 %).
Zanimljivo, kad je riječ o dobnoj strukturi povezanoj sa spolom, vidljivo je da su muškarci u dobi od 20 do 45 godina spremniji više uložiti od onih koji imaju od 45 do 65 godina. Kod žena je situacija obrnuta, žene između 46 i 65 godina spremnije su uložiti više u svoje znanje i vještine od onih između 20 i 45 godina.
Jesu li kombinacija online i predavanja uživo dobitna?
- Građanima Hrvatske najvažniji je faktor u izboru edukacije dostupnost materijala i knjiga te mogućnost da poslije mogu sami odraditi edukaciju (91 %). U posljednje vrijeme u svijetu su sve popularnije online-edukacije. Međutim, tijesnom relativnom većinom ispitanici istraživanja odabrali su kombinaciju online-edukacije i pohađanja predavanja uživo (31%). Njih 28 % odabralo je čistu online-edukaciju, a 22,63 % ispitanika predavanja uživo. Na začelju su sa 12 % oni koji su odabrali učenje s pomoću snimljenih videolekcija i oni koji preferiraju jednodnevne seminare (1 %).
Žene više vole online-edukacije, muškarci uživo?
- Ako podatke o vrsti edukacija promatramo iz vizure dvaju spolova, kod žena je redoslijed sljedeći: kombinacija online i uživo (30,88 %), online-edukacija (29,41 %), predavanje uživo (21,32 %), učenje s pomoću videolekcija (10,29 %). Kod muškaraca su redoslijed i postotci nešto drukčiji. U vodstvu su edukacije online i uživo (31,48 %), slijede predavanja uživo (25,93 %), online-edukacije (24,07 %) i učenje uz videolekcije (16,67 %).
Koliko je idealno vrijeme provedeno na edukaciji dnevno?
- Kad je riječ o trajanju edukacije po danu, ispitanici dominantno biraju vremenski okvir od 1,5 do 2 sata (47,89 %), zatim 45 minuta do 1 sata (23,16 %), 2 do 4 sata (18,95 %) i 4 do 6 sati (10 %). Iz toga proizlazi da građani Hrvatske ne vole jednodnevne edukacije i žele više dana s kraćim brojem sati, 67,89 % ispitanika izjavilo je kako im nije bitno da je edukacija unutar radnog vremena, što znači da su ljudi spremni izdvojiti slobodno vrijeme za dodatno educiranje. Čak 62,26 % ispitanika edukacije plaća "iz svog džepa", nasuprot 25,79 % onih kojima troškove podmiruju tvrtke.
Žene se više educiraju od muškaraca, što kažu istraživanja?
- Prema podatcima ankete, od deset muškaraca njih se četiri educira na minimalno jednoj edukaciji godišnje. Kod žena je taj broj veći: od deset žena njih šest prođe minimalno jednu edukaciju godišnje. Što se tiče učestalosti pohađanja edukacija u ovisnosti o životnoj dobi, najskloniji su tomu oni između 30 i 45 godina, a slijede dobne skupine od 45 do 60 i od 20 do 30 godina. Oko edukacija vikendom rezultati su podijeljeni - 53,68 % ispitanika odgovorilo je da ne želi pohađati edukacije vikendom, a 46,32 % da želi - zaključuje Luka Kobeščak.