Apeliram na sve da budu oprezni s cijenama jer konkurencija je vrlo agresivna
DIREKTOR HRVATSKE TURISTIČKE ZAJEDNICE
Hrvatska će od turizma u godini na zalasku zaraditi više od 15 milijardi eura, raste nam broj dolazaka i noćenja, vratili su se Britanci, sve je više Azijaca, kao i Amerikanaca. Sezona je ponovno bila odlična, ali u špici ljeta bilo je i puno praznih kreveta. Što donosi pojam domaćina, kako Hrvatska planira nastaviti brendiranje održive i cjelogodišnje destinacije, u Intervjuu tjedna Media servisa pojasnio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. Prenosimo dijelove intervjua:
- U nekim aspektima postali smo preskupi, apeliram na sve da budu oprezni s cijenama jer konkurencija ne spava i vrlo je agresivna - upozorava Staničić, te dodaje: “Mi smo premašili 21 milijun dolazaka i 107 milijuna noćenja, taj broj će se do kraja prosinca još malo popeti. I dalje postoji pozitivan trend turističkog prometa - tri posto rasta u dolascima, jedan posto u noćenjima. Godina je imala zasigurno svoje oscilacije u glavnoj turističkoj sezoni, što je zapravo i uobičajeno, očekivano, ali ono što posebno treba apostrofirati jest rast prometa u predsezoni i posezoni, što je zapravo i naš cilj.”
Od turizma bi Hrvatska trebala uprihoditi više od 15 milijardi eura. Ipak, prema podatcima Hrvatske narodne banke, u trećem kvartalu ove godine dogodio se blagi pad u zaradi. Staničić poručuje da smo u nekim segmentima privatnog smještaja nadmašili potražnju. Dio kapaciteta bio je prazan i u špici sezone, a na sve je utjecalo i loše vrijeme u rujnu:
- Uvijek apeliramo i apostrofiramo da se radi o turističkoj godini, a ne sezoni. Sagledavamo u cijelosti, dakle od siječnja do prosinca. I kao što smo uvodno rekli, ovo je zaista jedna odlična turistička godina.
Staničić također upozorava da pri formiranju cijene moramo biti vrlo mudri i pametni:
- Postoje istraživanja i analize koje pokazuju da je Hrvatska u nekim segmentima ipak prešla granicu cjenovne konkurentnosti, dakle postali smo preskupi, posebice u segmentu srednjeg razreda turističke ponude. Jednostavno se ne smijemo zalijetati, s obzirom na to da je konkurencija iznimno agresivna i oko cjenovne politike. Ovom prigodom apeliram na sve naše pružatelje usluga u turizmu, bili to ugostitelji, bili oni koji se bave smještajem, da zaista budu mudri, pametni, razboriti i u sljedećoj godini kreiraju onakvu politiku cijena koja će biti konkurentna i zbog koje neće gubiti goste.
Za kraj Staničić je upitan kakva su očekivanja za nadolazeću, 2025. godinu.
- Želimo se odmaknuti od pukog brojenja turista. Dakle, noćenja i dolazaka, ali uvijek si morate zacrtati neki cilj u brojkama - naš cilj je ponoviti ovu turističku godinu. Dakle, to je tih nekih 108 milijuna noćenja ili 21 milijun dolazaka. Međutim, ono što je puno važnije apostrofirati jest da planiramo rast u predsezoni i posezoni.