Leteći autobusi, poslovni saloni i vjesnici proljeća
I kockavice će procvjetati i trava narasti, a ove godine još nisam lamentirao o poslovnim salonima i o nekim sitnicama koje putnicima život znače. Ne čitate valjda ovu kolumnu iz obijesti, nekog hira ili dosade, već kako bi ponešto i naučili. Koliko ste puta umorni na neudobnom sjedalu nekog zapadnog aerodroma pomislili da bi vam sigurno trebao tuš, topli obrok i mekana fotelja? Slažem se s vašim odgovorom, svako putovanje treba biti užitak, a ne patnja!
Poslovni saloni
Nipošto ne razumijem svijet koji tvrdi da se u avionima Ryanaira i Wizzaira osjeća fenomenalno i da obožavaju te kompanije jer su s njima proputovali pola svijeta. Sve to stoji, s njima se može letjeti i za jedan euro, ali je li putovati u neudobnom i za noge limitiranom sjedalu užitak, ovisi o tome je li čovjek sadomazohist ili nije! Na kraća se putovanja odlučim otputovati niskotarifnim kompanijama, prije puta uglavnom se opustim ili nešto prezalogajim u poslovnom salonu koji mi omogućuje Dragon Pass, jedna od velikih svjetskih kompanija pružatelja takvih usluga. Pokatkad koristim i Priority Pass ili LoungeKey, sve zavisi od salona do salona. S uslugom Dragon Pass na istanbulskom aerodromu moguće je malo i odrijemati u kapsulama za spavanje, a poslije fino objedovati i nastaviti svoj let. Bez obzira na spomenute kartice za poslovne salone koje se mogu zasebno kupiti na godišnjoj razini (uz cijenu od tristotinjak eura za neograničen posjetu, a isplati se samo ako često putujete), smatram da su poslovni saloni aviokompanija puno kvalitetnija opcija. Jednostavno su udobniji, hrana je ukusnija, a osoblje često susretljivije, pa je uvijek zahvalnije imati neki od zlatnih statusa u Star Alliance (Croatia Airlines, Lufthansa, Turkish Airlines…), One World (British Airways, American Airlines, Finnair…) ili Sky Team grupaciji (KLM, Air France, Delta…), ali to kod nas baš nije lako. Većina hrvatskih većih banaka uz skuplje pakete usluga besplatno daje i Priority Pass karticu, nekada su je dobivali korisnici platinastih American Express kartica, a sada premium kartica. Raspitajte se kod svoje banke, a provjerite i neke Diners kartice s kojima se također može besplatno u salone, prvu godinu korištenja besplatno, a onda druge i svake sljedeće godine uz uvjet da se u prethodnom polugodišnjem obračunskom razdoblju ostvari promet od najmanje 2400 eura. Kako Diners kartica baš nije prihvaćena u svijetu, potrošnju je moguće ostvariti u susjedstvu, gotovina se ne računa, ta cifra baš i nije prevelika ako svu potrošnju preusmjerite na tu karticu (s obzirom na hrvatske visoke cijene, taj limit se brzo dosegne). I kada ste onomad čekajući let maštali o toplom tušu i finoj kozmetici na aerodromu, možda niste znali ono što sada znate. Raspitajte se o business lounge mogućnostima i putovanje više nikad neće biti kao prije jer će ipak biti bliže užitku (nakon nekoliko viskija čovjek zaboravi da mora nekoliko sati čamiti nogu položenih "nastranu"), čak ako letite niskotarifnim kompanijama koje su, dobro znate, leteći autobusi!
Time to think
Eh da, vreve današnjih zračnih luka su nepodnošljive, kakofonija jezika i raznih ovozemaljskih krikova čovjeka maksimalno izmori. I onda je sretan kad traži svoju oazu mira, putnik plati toliko toga u životu, a često ne misli na sebe i svoje zdravlje te malo zadovoljstva. Velika vijest me je šokirala i gotovo prouzročila moju naglu hospitalizaciju. Sad sam u godinama kada me pozitivni šokovi mogu baš iznenaditi. Teško da ćete pogoditi da je riječ o najnovijoj simpa usluzi Croatia Airlinesa, koja se zove "Time to think". Sada putnici preko njihove stranice mogu rezervirati kartu uz plaćanje određenog iznosa, a avioprijevoznik će mu čuvati cijenu određeni broj dana do trenutka kupnje. Ako odustane od kupnje, uplaćena naknada ostaje avioprijevozniku, i to je to. Cijene su razne, a i čuvanje rezervacije od dva do 12 eura za određene kombinacije dana pa se dobro informirajte. Spomenutu uslugu KLM i Air France imaju godinama, nije loša, a kao korisnik njihova programa vjernosti karte mogu rezervirati bez ikakve uplaćene naknade za čuvanje do nekoliko dana. Koliko vidim, iako Croatia Airlines ima Miles and More program, to još uvijek nije implementirano, pa se spomenutom uslugom uglavnom neću koristiti jer uglavnom znam – kada putujem!
Ako pogledate kroz prozor, možda vas u vrtu pozdravljaju vjesnici proljeća! Zovu vas na putovanja u travnju, kada kockavice procvjetaju slavonskim šumama…