Dodatak za brzi, a putuje se busom i putničkim
Ne prođe dan, pa ni noć – da mi kroz glavu ne prođe nekakav slučaj iz prošlosti povezan s našim nacionalnim željezničkim operatorom, vrlim Hrvatskim željeznicama. Poglavito je to jer sam od djetinjstva prilično povezan sa željeznicom, puno sam putovao i putujem te realno mogu vidjeti sve mane i prednosti trenutnog kolosalnog sustava u koji se upumpavaju novi vagoni koje vuku stare lokomotive.
Traju radovi
I doista nije bitno koja je stranka na vlasti, jer mislim da bi se svaka tako ponijela prema velikom sustavu koji doista vapi za modernizacijom, ali ne samo onom vagonskom, kakva je tijeku, nego i onom lokomotivnom, pružnom, ali i u mentalnom smislu. Hrvatske željeznice trebaju baš sve, počevši od logistike koja će osmisliti naše kolodvore koji su u raspadajućem stanju sa zatvorenim žalosnim čekaonicama u kojima miševi plešu polku i čije zidove krase ogavni grafiti ili prve slike vrtićaraca iz 1998. na temu "Moj prvi vlak i čika kondukter". Na nekim su manjim kolodvorima i željezničkim postajama zabranili i parkiranje ili su postavili znak da se parkirališnim mjestima mogu koristiti samo zaposlenici (npr. u Đurđenovcu, nekad poznatom po DIK-u, da, dobro sam napisao), pa se putnici snalaze parkirajući na raznim puteljcima, sumnjivim tratinama i tovarišnim deponijima riskirajući život i imovinu! Već sam davnih dana napisao da i kad mislim da me HŽ više ne može iznenaditi, uvijek to nekom nadnaravnom silom uspije! Već desetljeće se gradi/obnavlja pruga od Koprivnice do Zagreba, a željezničari nikako da shvate kako nije normalno da putnicima naplaćuju nešto čime se putnici ne mogu koristiti i u tomu uživati. Ako se kao pustolov odlučite puno sati putovati vlakom Podravka od Zagreba, prvo, čestitam. Pritom kupite i medicinsko osiguranje u slučaju nepredviđenih okolnosti, posebice u zimsko vrijeme. Međutim, kada kupite kartu za vlak dok traju radovi (dakle, gotovo uvijek), uredno će vam zaračunati dodatak za brzi vlak (nešto više od jednog eura), a dio puta ćete putovati i trošnim autobusom od Koprivnice do Križevaca. A zamislite sada čuda - umjesto da putnika uz Križevcima opet dočeka brzi vlak (nekad je Podravka bila InterCity vlak, ali je deklasirana do balčaka), a kako bi Hrvatske željeznice uštedjele, sve putnike, pa i one koji su platili prvi razred, uguraju u redoviti, niskopodni, prigradski i neudobni putnički vlak od Križevaca do Zagreba koji staje, da, dobro ste pročitali, na svakoj postaji do zagrebačkog glavnog kolodvora. Logično da taj putnički vlak kasni, pa Podravka u Zagreb nikada ne dođe na vrijeme. Prvo ti besramno naplate dodatak kao da se voziš brzim vlakom, u kojem su vagoni još donekle udobni, a postoje i kupei, a onda te smjeste na tvrda prigradska sjedala, pa se osjećaš kao da se voziš na sijaćici ili bar rovokopaču. I da, euro po euro, posebice ako putujete često, u novčaniku čini razliku, jer za taj iznos doplate za brzi negdje u Slavoniji putnik može popiti i kavu!
Bez odgovora
Naravno da sam poslao upit Hrvatskim željeznicama i naravno da na njega nisam dobio odgovor jer sada razni sektori istražuju zašto Zemlja nije ravna ploča. Uopće je izgledno da mi zbog silnih kritika zabrane putovanje željeznicama, ali na sve sam spreman. Zapravo, putnici u Hrvatskoj postali su imuni na sve, mnogi od njih misle da ne mogu ništa napraviti. Oh, mogu, mogu, samo treba pisati na mejl: [email protected]. Pišite dok vas prsti ne zabole, prijavljujte svaku nepravilnost, a, ako imate, i pohvalu. Uvijek naglašavam da su jedina vrijednost HŽ-a – kondukteri, koji rade s ljudima, i strojovođe te djelatnici koji se brinu o prugama i sigurnosnim sustavima. Zapravo, uz ovakvo stanje, pravo je čudo i velika sreća što nemamo većih tragedija, doduše, osim kojeg spaljenog motornog vlaka pokraj Našica i vagona iz kojih suklja dim. Savjetujem da karte za vlak kupujete isključivo preko interneta ili mobilne aplikacije, tako ćete uštedjeti deset posto. Izbjegavajte kupnju na kolodvorima (a blagajne su uglavnom zatvorene jer što će blagajne bez blagajnika), a da ne govorim o kupnji karata kod konduktera, osim kada baš morate, jer ne radi blagajna, jer nema blagajnika. Oni kartomati uglavnom ne rade, valjda je proizvođač bio sa Zelenortskih otoka, pa dugo traju popravci i dok se sve preveze teretnjakom – traje...
I neka vam ovaj tekst ne zatomi čar ljepote putovanja vlakom. Dapače, neka vam snage da! Vamos, HŽ!