Ekonomija
DODATNI IZAZOVI U HRVATSKOJ I OKRUŽENJU

Bankama je u fokusu upravljanje troškovima
Objavljeno 17. svibnja, 2024.
Najnovije istraživanje KPMG International, koje je obuhvatilo više od 200 globalnih bankarskih institucija, pokazalo je da s porastom inflacije, uz očekivano smanjenje kamatnih stopa oporavkom globalne ekonomije, upravljanje troškovima ponovno postaje ključno područje fokusa za banke, pri čemu razvijaju nove stategije njihove optimizacije.

Istraživanja pokazuju da se očekuje poboljšanje troškovne efikasnosti banaka na razini od približno deset posto u sljedećih 12 mjeseci do čak 20-30 posto u sljedeće tri godine. Jedan od zaključaka je i kako banke danas imaju bolji uvid u strukturu i pokretače troškova, pri čemu 86 posto rukovoditelja banaka smatra kako imaju uspostavljen precizan pregled troškovne baze i vezu s procesima, dok tri od četiri čelnika banaka vjeruju da imaju prave poticaje za postizanje ciljeva.

Analizirajući rezultate istraživanja, partner zadužen za poslovno savjetovanje u KPMG-u u Hrvatskoj Daniel Lenardić navodi također i trenutnu relativno malu veličinu banaka u Hrvatskoj kao dodatni otežavajući čimbenik.

“Manja veličina banaka u Hrvatskoj, uz široku paletu proizvoda i usluga te uz veličinu poslovne mreže slične kao i kod znatno većih usporedivih banaka u EU, dodatno otežavaju postizanje troškovne efikasnosti. Uz nedavno znatno povećanje cijena rada i usluga na hrvatskom tržištu, to je jedan od glavnih razloga da su povrati na investicije u digitalizaciju manji nego kod EU usporedive grupe banaka", ističe Lenardić.

Direktor u KPMG-ovu odjelu poslovnog savjetovanja zadužen za banke i financijske institucije Zdravko Čičak navodi da su do sada hrvatske i regionalne banke navedene izazove kompenzirale kroz niže troškove financiranja, primarno depozita te niže troškove rada i ljudskih resursa.

Stručnjaci KPMG-a naglašavaju i da se, dok hrvatske i regionalne banke razmatraju sljedeći ciklus inicijativa u transformaciju troškova, strategija troškovne transformacije počinje širiti izvan područja tradicionalnih funkcija odnosa s klijentima (front-office) u operativne troškove koje kreiraju odjeli u središnjim funkcijama podrške, kao što su marketing, platni promet i naplata, upravljanje rizicima, IT podrška, financije i riznica te funkcije praćenja usklađenosti, navodi se u priopćenju KPMG-a. H
Možda ste propustili...

OD 19 TERETNIH ŽELJEZNIČKIH PRIJEVOZNIKA 13 IH JE BILO POSLOVNO AKTIVNO

Željeznicom prevezeno više robe i manje putnika

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

JUBILARNI KORISNICI

Više od 70.000 kućanstava uživa u pogodnostima Spektra - nagrađen par iz Tenje

2

KINA LANI UVEZLA SVINJETINU VRIJEDNU 6 MLRD. DOLARA

Kineske tvrtke zatražile istragu o uvozu svinjetine iz Europske unije

3

ZAHVALJUJUĆI VELIKOJ POTRAŽNJI U KINI

Njemački izvoz vina skočio