Zdravlje
SAVJET IZBJEĆI UPALE I DEBLJANJE

Lagane vježbe istezanja za dobar početak dana
Objavljeno 22. travnja, 2024.
Proljeće je idealno vrijeme da hladnjak napunimo obiljem svježeg voća i povrća
Kronična upala povezana je s različitim zdravstvenim problemima, uključujući debljinu, a višak kilograma može pogoršati upalne reakcije u tijelu. Usvajanje jednostavnih jutarnjih navika može biti djelotvorna strategija za ublažavanje upale i sprječavanje debljanja. Crijevni mikrobiom ima ključnu ulogu u regulaciji imunofunkcije i upale u cijelom tijelu. Počevši dan hranom koja je pogodna za crijeva, poput jogurta bogatog probioticima ili fermentirane hrane poput kimčija ili kiselog kupusa, pridonijet ćete ravnoteži crijevnih bakterija. Uključivanje hrane bogate vlaknima poput voća, povrća i cjelovitih žitarica u doručak može podržati probavno zdravlje i promovirati osjećaj sitosti te pomoći u kontroli težine. Lagane vježbe istezanja nakon buđenja mogu pomoći u poboljšanju cirkulacije krvi, smanjiti napetost mišića i poboljšati pokretljivost. Opuštanjem zategnutih mišića i zglobova jutarnje istezanje može ublažiti stres i smanjiti rizik od upale. Svakako iskoristite sezonu voća i povrća za jačanje imuniteta. Proljeće je idealno vrijeme da kuhinju i hladnjak napunimo obiljem svježeg voća i povrća te iskoristimo sezonske namirnice za jačanje imuniteta. Mnogi nakon dužeg razdoblja teže hrane, ali i nedovoljne fizičke aktivnosti osjećaju proljetni umor. Počnite s malim promjenama, pijte više vode i biljnog čaja, svaki dan pojedite bar dvije porcije voća i povrća, a potrudite se ići na spavanje i buditi se u isto vrijeme. Stres je glavni uzročnik slabljenja imuniteta, ali morate pronaći vrijeme za opuštanje ako želite biti zdravi. Meditirajte, čitajte, slikajte, slušajte glazbu ili radite bilo što drugo što vam pomaže da se opustite. Dobro je priuštiti si i vruću opuštajuću kupku, u koju možete dodati eterična ulja. Vitamine je najbolje unijeti u organizam prirodnim namirnicama. Namirnica zlata vrijedna tijekom cijele godine je med. On povećava prirodnu otpornost organizma i jača imunosni sustav.

Našem organizmu uvijek treba voda, posebice kad smo bolesni. Odaberite vrstu čaja koju volite, ali svakako si priuštite i zeleni čaj, koji je iznimno zdrav. U čaj je dobro dodati limun ili med, ali to činite tek kad se malo ohladi. Naime, limun i med gube svoja ljekovita svojstva ako ih stavite u vruću tekućinu. U jačanju imuniteta pomoći će i prirodni cijeđeni sokovi. Tjelovježba pomaže imunitetu i jača ga za čak 50 posto. Ako dosad niste vježbali, nemojte početi naglo. Prvo neka to budu lagane šetnje, a onda počnite i lagano trčati. Važno je da ste aktivni, jer na taj način pomažete svom imunitetu. Odaberite tjelovježbu koja vam se sviđa, jer ćete se bolje motivirati.

Jasminka Knežević