Svijet
NUŽNA PROMJENA POSLOVNE STRATEGIJE

Skijanje u BiH pogođeno toplom zimom, a cijene su otišle u nebo
Objavljeno 3. travnja, 2024.
Skijaški centri u Bosni i Hercegovini, koji su donedavno privlačili posjetitelje niskim cijenama, suočeni su činjenicom da su postali preskupi, a uz to su teško pogođeni klimatskim promjenama, pa sada moraju promijeniti poslovnu strategiju kako bi opstali. Visokim cijenama izdvojila se Jahorina, gdje je cijena dnevnog ski pasa bila gotovo izjednačena s onima u renomiranim skijaškim centrima u Alpama ili Dolomitima, a skijaši su usto za jelo i piće morali plaćati gotovo dvostruko više nego u europskim skijalištima. Dnevna skijaška karta na Jahorini, koja ima 50-ak kilometara staza, tako je u glavnoj sezoni stajala 44 eura, a šestodnevna 191 euro. Na austrijskim skijalištima, koja prosječno imaju 00 kilometara staza, dnevna je karta protekle sezone bila samo desetak eura skuplja. Direktor Olimpijskog centra "Jahorina" Dejan Ljevnajić suglasan je kako su cijene na toj planini otišle u nebo, jer nije normalno da cijene piva ili kave na stazama u BiH budu dvostruko veće nego u Italiji. Problem su i klimatske promjene, koje su na nižim planinama znatno skratile skijašku sezonu, a skijaškim centrima nametnule nove velike troškove održavanja staza u kakvom-takvom stanju proizvodnjom umjetnog snijega. Na Jahorini se hvale kako su zahvaljujući suvremenoj opremi, koja može raditi i na temperaturama iznad nule, ipak uspjeli održati zasnježenim bar dio staza u kontinuitetu od 127 dana, te da su tako privukli oko 250 tisuća posjetitelja. No loši uvjeti za skijanje organizatore su prisilili na svojevrsnu rasprodaju, jer su skijaške karte s raznim popustima nudili punih 80 dana. H
LOŠA INVESTICIJA
Kratka skijaška sezona utječe i na vrijednosti nekretnina, pa se val apartmanizacije sada pokazuje lošom investicijom, jer je pala potražnja, a prodaju se čak i hoteli koji se bore sa slabom popunjenošću kapaciteta. “Ove dvije tople zime ostavile su dubok trag na našoj regiji i planinskom turizmu uopće. Sada je trenutak da hitno reagiramo i prilagodimo se situaciji. Istinski je važno da svi zajedno spustimo cijene. Samo na taj način možemo privući više turista”, ocijenio je Ljevnajić. Njegova je poruka kako bi se sada morali orijentirati na jačanje ljetnog turizma, što znači promjenu poslovne strategije. Sve to utjecalo je i na poslovanje Olimpijskog centra “Jahorina”, pa su, kako prenosi portal capital.ba, računi te tvrtke ponovo bili blokirani, a dugove je otplatila vlada Republike Srpske.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana