Ekonomija
VISOKIM TROŠKOVIMA RADA IZDVAJAJU SE LUKSEMBURG, DANSKA I BELGIJA

Troškovi rada u Hrvatskoj upola su niži od europskog prosjeka
Objavljeno 30. ožujka, 2024.
Troškovi rada po satu u Hrvatskoj bili su u 2023. godini otprilike upola niži od prosjeka u eurozoni i EU-u, uz upola niži udio doprinosa, pokazali su u četvrtak podaci Eurostata. U eurozoni troškovi rada iznosili su lani u prosjeku 35,6 eura po satu i bili su viši 4,8 posto nego u 2022., izračunao je europski statistički ured. U EU-u iznosili su 31,8 eura po satu i porasli su za 5,3 posto u odnosu prema godini prije. Prosjek maskira znatne razlike među zemljama, naglašavaju statističari, koji se kreće u rasponu od samo 9,3 eura po satu u Bugarskoj do čak 53,9 eura po satu u Luksemburgu. Skupina zemalja s najnižim troškovima rada obuhvaća još Rumunjsku i Mađarsku, gdje su iznosili 11 eura, odnosno 12,8 eura po satu, navodi Eurostat. Visokim troškovima rada izdvajale su se, pak, uz Luksemburg, i Danska i Belgija, gdje su iznosili 48,1 odnosno 47,1 euro po satu.

U Hrvatskoj su troškovi rada lani u prosjeku iznosili 14,4 eura po satu i bili su viši 14,2 posto nego u 2022., što je najveće povećanje u EU-u, navode statističari. Blizu su Hrvatskoj Poljska i Litva s troškovima rada po satu u 2023. od 14,5 odnosno 14,7 eura. Doprinosi su lani činili otprilike četvrtinu troškova rada u eurozoni i EU, utvrdio je Eurostat.

Daleko je najniži udio doprinosa među članicama EU-a bilježila Malta, od samo 1,4 posto. Slijede Rumunjska i Litva s 5,0 i 5,4 posto. U skupini zemalja s izrazito niskim udjelom doprinosa u troškovima rada po satu izdvaja se i Hrvatska, gdje je lani iznosio 11,7 posto. Blizu su i Luksemburg i Danska s 12,4 odnosno 12,7 posto. Na drugom su pak kraju ljestvice Švedska i Francuska s udjelom doprinosa u ukupnim troškovima rada nešto većim od 30 posto. H
Možda ste propustili...

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora

POLJSKA PRIPREMA POLA MILIJARDE EURA

Kompenzacija za niže cijene žitarica

U CILJU SMANJENJA PLASTIČNOG OTPADA

Nastavlja se Konzumova kampanja “Jedna manje”

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

DODIJELJENA ZLATNA KOŠARICA 2024. ZA NAJBOLJA OSTVARENJA

Podravka najbolji proizvođač

2

VISOKO PODIGNUTA KVALITETA

Dvostruko veća potražnja pršuta od proizvodnje

3

OPORAVAK USLUŽNOG SEKTORA

Poslovna aktivnost u eurozoni porasla