Ekonomija
RASTUĆI TREND ULAGANJA U ISKUSTVA

Hrvatski građani planiraju u ovoj godini više putovati, ići na koncerte i festivale te više trošiti na hranu
Objavljeno 27. ožujka, 2024.

U godini koja obiluje globalnim sportskim događanjima, glazbenim turnejama i filmskim festivalima Mastercardovo novo istraživanje razotkriva rastući trend ulaganja u iskustva među hrvatskim potrošačima.



Više od polovine ispitanika (57 %) planira ove godine povećati svoje izdatke za iskustvene aktivnosti u usporedbi s prethodnom godinom, a žele isprobati više putovanja (61% ispitanika planira potrošiti više), glazbenih festivala i koncerata (42 %) te gastronomskih doživljaja (39 %). Troškove vezane uz iskustva planira smanjiti 11 % Hrvata.

Istraživanje, provedeno na 16.000 ispitanika, pokazuje da čak 73 % ispitanika iz Hrvatske smatra da je novac utrošen na iskustva uvijek vrijedan. Potrošači izražavaju snažnu povezanost s iskustvima koja im pružaju najbolje životne uspomene (40 %), omogućavaju novi pogled na svijet (44 %), i duboko obogaćuju kroz dijeljenje s drugima (41 %).

Podaci pokazuju da se 36 % ispitanika odlučuje za uravnotežen pristup, jednako trošeći na materijalna dobra i iskustva, a 32 % primarno preferira iskustva.

Ovo je istraživanje pokazalo i da u Europi čak devet od deset ispitanika namjerava trošiti više na iskustva u 2024. u odnosu prema prethodnu godinu. " Ovo istraživanje pomaže nam razumjeti prioritete ljudi za 2024. godinu i kako im možemo obogatiti život," istaknuo je Raja Rajamannar, glavni direktor marketinga i komunikacija kompanije Mastercard.

Natalia Lechmanova, glavna ekonomistica za Europu u Mastercardovom ekonomskom institutu, ističe da, iako su potrošači posljednjih godina bili suočeni s teškim financijskim odlukama, njihova želja za smislenim iskustvima ostaje čvrsta. Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj, izražava zadovoljstvo rastućim interesom za iskustvena putovanja i kulturna događanja među Hrvatima. "Naša platforma priceless.com odgovara na ove trendove nudeći bogat izbor iskustava, od gastronomije do wellnessa", naglašava Kariž.Z.R.
Možda ste propustili...

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

DODIJELJENA ZLATNA KOŠARICA 2024. ZA NAJBOLJA OSTVARENJA

Podravka najbolji proizvođač

2

VISOKO PODIGNUTA KVALITETA

Dvostruko veća potražnja pršuta od proizvodnje

3

OPORAVAK USLUŽNOG SEKTORA

Poslovna aktivnost u eurozoni porasla