Autoglas
VOLKSWAGEN

Najsnažniji bulli svih vremena, ID. Buzz GTX
Objavljeno 26. ožujka, 2024.
Pogon na sve kotače kao serijska oprema: Na prednjoj i stražnjoj osovini po jedan električni motor zajedno čine 4MOTION sustav

Volkswagen gospodarska vozila proširuje ponudu modela ID. Buzz. Nakon ID. Buzz Pro2 i ID. Buzz Cargo sada slijedi ID. Buzz GTX, s izlaznom snagom od 250 kW (340 KS), koji je opremljen električnim pogonskim motorom na prednjoj i stražnjoj osovini - zajedno čine sustav pogona na sve kotače 4MOTION.



ID. Buzz GTX dolazi u dvije verzije: sa standardnim međuosovinskim razmakom i novom baterijom od 79 kWh i s produženim međuosovinskim razmakom u kombinaciji s novom baterijom od 86 kWh (bruto: 91 kWh). Oba su GTX modela iznimno agilna i mogu ubrzati iz mirovanja do 100 km/h za oko 6,5 sekundi. Lansiranje obaju modela ID. Buzz GTX na tržište održat će se u drugoj polovini godine, a pretprodaja u Hrvatskoj počinje na ljeto, kad će biti poznate i cijene.

Povećana je i maksimalna težina prikolice. ID. Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim razmakom ima maksimalnu težinu prikolice od 1800 kg (kočeno, uspon od osam posto), a maksimalna težina prikolice s dugim međuosovinskim razmakom iznosi 1600 kg. Električni sustav 4MOTION nudi velike prednosti pri vuči prikolice, posebno na mokrim ili neutabanim površinama.

ID. Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim razmakom dostupan je kao peterosjed s klupom od tri sjedala djeljivom u omjeru 40:60 u drugom redu (2/3) ili kao šesterosjed sa po dva zasebna sjedala u drugom i trećem redu (2/2/2). Dugi ID. Buzz GTX također se može konfigurirati kao peterosjed s klupom od tri sjedala (2/3) i kao šesterosjed (2/2/2). Sjedala u drugom redu mogu se pomicati 150 mm (standardni međuosovinski razmak) ili 200 mm (dugi međuosovinski razmak) u uzdužnom smjeru.

Kapacitet prtljažnika u izvedbi peterosjeda je između 1121 litre (natovaren do gornjeg ruba naslona stražnjih sjedala) i 2123 litre (preklopljena stražnja klupa, natovaren do gornjeg ruba naslona prednjih sjedala). Produženi ID. Buzz GTX još je prostraniji: kada se natovari do gornjeg ruba naslona drugog reda sjedala, nudi kapacitet od 1340 litara. Ako se veliki ID. Buzz GTX natovari do iza prvog reda sjedala, kapacitet raste na 2469 litara. Čak i sa sedam ljudi u kabini model ID. Buzz i dalje nudi kapacitet od 306 litara iza trećeg reda sjedala.

Novi ID. opremljen je dvama električnim pogonskim motorima. Zasebni pogonski motor pokreće prednju i stražnju osovinu. Oba pogonska motora zajedno čine električni sustav pogona na sve kotače (4MOTION), a kombinirana snaga sustava dva električna motora je 250 kW (340 KS). S izlaznom snagom od 210 kW (286 KS) i maksimalnim okretnim momentom od 560 Nm, permanentno pobuđeni sinkroni motor (PSM) tipa APP550 osigurava snažan pogon na stražnjoj osovini. Prednji električni pogonski motor je asinkroni motor (ASM) s oznakom AKA150. Proizvodi maksimalnu izlaznu snagu od 80 kW (109 KS) i maksimalni okretni moment od 134 Nm.

Dva električna pogonska motora modela ID. Buzz GTX napajaju se energijom pomoću baterije od 79 kWh ili 86 kWh (neto kapacitet). Obje su baterije novost u ponudi. Baterija od 79 kWh kompaktna je i ugrađena je u ID. Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim razmakom. Baterija od 86 kWh ima 13 umjesto 12 modula ćelija. Time je duža i zauzima više prostora za ugradnju, pa je rezervirana za ID. Buzz GTX s dugim međuosovinskim razmakom. Oba sustava baterija integrirana su u podvozje. Baterija od 79 kWh može se puniti na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom do 185 kW4. S maksimalnom snagom punjenja može se ponovno napuniti od 10 do 80 % za otprilike 25 minuta. Baterija od 86 kWh može se opskrbiti novom energijom sa snagom do 200 kW4 na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom. Veća baterija s 200 kW4 također se napuni od 10 do 80 % u manje od pola sata.

Novi sustavi potpore za vozača modela ID. Buzz GTX uključuju sustav Park Assist Plus s funkcijom parkiranja na daljinu s pomoću aplikacije za smartphone. Funkcije sustava Park Assist također uključuju funkciju memorije. Ta funkcija nije namijenjena upotrebi u prometu na javnim cestama, već za parkiranje na privatnom posjedu. Zahvaljujući funkciji memorije sustav uvijek bilježi posljednjih 50 metara puta, a time i situaciju parkiranja. Kada ID. Buzz ponovno dođe do ove lokacije, automatski nudi preuzimanje postupka parkiranja.

Milan Bugarić
NOVI HARDVER I SOFTVER I ChatGPT
GTX modeli uključuju velike nadogradnje hardvera i softvera linije proizvoda. Novo u vozilu su head-up zaslon (opcijski) i infotainment sustav sljedeće generacije (serijska oprema) s novom navigacijom izbornika i grafikom kao i bržom računalnom snagom. Dodirni zaslon sustava sada je veličine 12,9 inča umjesto 12,0 inča (dijagonala 33 cm umjesto 30 cm). Prvi put na svijetu potpora za govorne naredbe IDA također ima integrirani ChatGPT. Dodatna nova značajka je Wellness aplikacija kojom se razne funkcije vozila mogu prilagoditi s pomoću unaprijed konfiguriranih programa kako biste se bolje osjećali tijekom vožnje ili punjenja. Nova ponuda sustava potpore za vozača uključuje dodatno razvijeni Park Assist Plus s funkcijom parkiranja na daljinu preko smartphonea. Još jedna nova značajka je sustav upozorenja pri izlasku.

NOVI PANORAMSKI KROV GTX-a
Panoramski krov s pametnim staklom je redizajniran. Sa staklenom površinom od 1,5 m2 (1,54 x 0,93 m) najveći je panoramski krov upotrijebljen na bilo kojem Volkswagenovu modelu. Pametno staklo može se električno prebaciti iz prozirnog u neprozirno i obrnuto s pomoću dodirnog klizača ili potpore za govorne naredbe. Dodatni slojevi u staklu reflektiraju visokoenergetsko infracrveno zračenje Sunčeve svjetlosti i tako smanjuju količinu topline koja ulazi u vozilo. Za vrijeme hladnijih dana, s druge strane, staklo reflektira toplinsko zračenje unutar modela ID. Buzz.