Autoglas
NAJPRODAVANIJI

Golfu je tek pedeset, kreće na novi rekord
Objavljeno 1. veljače, 2024.
Njemački automobilski div iz Wolfsburga dosad je, diljem svijeta, prodao 37 milijuna Golfova, čime je premašio doseg legendarne bube

Bilo je puno strepnje hoće li nasljednik bube, koja se prodala u 21,5 milijuna primjeraka, opravdati očekivanja. Ne samo da je opravdao nego je tu brojku uvelike premašio. Riječ je o Golfu, koji se u svih osam generacija prodao u 37 milijuna primjeraka. Volkswagen stoga s ponosom slavi 50. rođendan svog najprodavanijeg modela.



Golf I – od 1974. do 1983.

Prvi serijski Golf proizvodio se u tvornici marke Volkswagen u Wolfsburgu od kraja ožujka 1974. godine, i označio je doba motora postavljenog sprijeda i pogona na prednje kotače. Kao nasljednik bube, Golf I, koji su dizajnirali Giorgetto Giugiaro i Volkswagen, morao je ispuniti velika očekivanja. Kako se pokazalo, moderan i siguran koncept pogonskog sustava, velika fleksibilnost poklopca prtljažnika i preklopivi naslon stražnjeg sjedala te njegov dizajn zajedno su bili toliko impresivni da je već u listopadu 1976. stigao milijunti Golf. Ukupno 6,9 milijuna vozila prve generacije Golfa prodano je diljem svijeta.

Golf II – od 1983. do 1991.

Drugi Golf zaredom bilo je vozilo na kojem je generacija bejbibumera, rođena 1960-ih, učila voziti. Njemački pisac Florian Illies toj je generaciji dao ime naslovom jednog od svojih romana "Generacija Golf". I upravo je ovaj Golf bio taj koji je demokratizirao napredak – s tehnologijama kao što su katalizator upravljan lambda-sondom, sustav protiv blokiranja kotača ili prvi pogon na sve kotače u liniji proizvoda. Međutim, tajna uspjeha modela Golf također je u činjenici da su dizajneri prenijeli DNK prve generacije na njegova nasljednika. Nakon 6,3 milijuna proizvedenih vozila druga generacija modela Golf prestala se proizvoditi u ljeto 1991.

Golf III – od 1991. do 1997.

Golf III bio je prvi model linije proizvoda koji je bio dostupan s prednjim zračnim jastucima od 1992., a velik napredak u području dizajna karoserije također je doveo do znatnih poboljšanja njegovih svojstava pri sudaru. "Trojka" je imala prvi 6-cilindrični motor (VR6), regulaciju razmaka (cruise control), prvi oksidacijski katalizator za dizelske motore, prvi dizelski motor s izravnim ubrizgavanjem i prvi bočni zračni jastuk. Ukupno je proizvedeno 4,8 milijuna "trojki".

Golf IV – od 1997. do 2003.

Za njega se kaže da je ikona stila. Predstavljanje sustava ESP dodatno je pridonijelo osiguranju demokratizacije sigurnosti. U početku u Njemačkoj, elektronički program stabilizacije (ESC) postao je standard u serijskoj proizvodnji u vrlo brzom roku. Golf GTI sa 132 kW/180 KS lansiran je 2001. u povodu obilježavanja 25. obljetnice modela GTI. Nakon njega je 2002. uslijedio prvi Golf s motorom s izravnim ubrizgavanjem benzina (FSI) i prvi put ugrađenim serijskim zračnim zavjesama. Godine 2002. Volkswagen je također predstavio Golf s najizraženijim sportskim karakterom do danas: R32 koji postiže 250 km/h, originalnu verziju današnjeg modela Golf R. Prodano je 4,9 milijuna Golfova ove generacije.

Golf V – od 2003. do 2008.

Peta je generacija Golfa nudila komfor i dinamiku koji su nadilazili one velikog broja konkurenata u višoj klasi vozila srednje veličine. Isto je vrijedilo i za kvalitetu. Vrijednost koja naglašava stabilnost laserski zavarene karoserije jest povećanje njezine torzijske krutosti za 35 posto. Golf V je ostvario visoke ocjene sa svojom novom stražnjom osovinom s četiri spone, novim 7-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke DSG, bi-xenon glavnim svjetlima, debijem prvog motora opremljenog turbopunjačem s izravnim ubrizgavanjem benzina u modelu Golf GTI kao i prvim motorom s dvostrukim punjenjem na svijetu s turbopunjačem i kompresorom. Proizvedeno je 3,4 milijuna jedinica.

Golf VI – od 2008. do 2012.

Do kraja srpnja 2012. proizvedeno je 3,6 milijuna "šestica". Sigurnost je ponovo napravila veliki korak naprijed: još uvijek laserski zavarena karoserija bila je toliko stabilna da je osvojila maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP testu. Interijer šeste generacije modela Golf smatrao se posebno pionirskim. Novi sustavi potpore za vozača, kao što su dinamička regulacija dugog svjetla Light Assist, potpora pri parkiranju Park Assist, potpora pri kretanju uzbrdo Hill Start Assist i tehnologije uključujući adaptivnu regulaciju voznog postroja (DCC) učinili su "Svjetski automobil godine" 2009. najprogresivnijim modelom Golf u tom trenutku.

Milan Bugarić
GOLF “OSMICA” - OD 2019. DO DANAS
Pretprodaja je počela 5. prosinca 2019. te je djelomično hibridnim i plug-in hibridnim pogonima elektrificirao kompaktnu klasu. “Osmica” omogućuje potpomognutu vožnju putem sustava potpore Travel Assist. Dodatna nova značajka u modelu Golf je debi tehnologije Car2X koja može unaprijed upozoriti na opasnosti. U ožujku 2020. stigao je Golf GTI, Golf GTE i Golf GTD. Posebno u kombinaciji s adaptivnom regulacijom voznog postroja (DCC) i sustavom Vehicle Dynamics Manager koji se prvi put upotrebljava u vozilu Volkswagen, osma generacija nudi nezabilježeni komfor i dinamiku u ovoj klasi. Novi Golf Variant debitirao je u rujnu 2020. Mjesec dana poslije Volkswagen je kompletirao ponudu svjetskim premijerama modela Golf GTI Clubsport (221 kW/300 KS) i Golf R s pogonom na sve kotače (235 kW/320 KS). Dosada je prodano više od milijun Golfova osme generacije.

Golf VII – od 2012. do 2019. GODINE
Težina ovog Golfa smanjena je do 100 kg kako bi se obrnula često spominjana spirala težine. Ovisno o motoru, bilo je moguće smanjiti potrošnju do 23 posto u usporedbi s prethodnikom. Dodatno je lansiran Golf s cijelim nizom novih sustava potpore za vozača - sustav automatskog kočenja nakon sudara, proaktivni sustav zaštite putnika kao i automatsku regulaciju razmaka (ACC) i sustav nadzora okoline Front Assist uključujući City funkciju kočenja u nuždi. Volkswagen je 2014. zakoračio u doba električne mobilnosti s novim modelom e-Golf. Oko 6,3 milijuna vozila Golf VII izišlo je iz tvornice.

Možda ste propustili...

ČLAN UPRAVE NJEMAČKOG PROIZVOĐAČA AUTOMOBILA OTVORENO KAŽE

Ručni mjenjači BMW-a idu u mirovinu

Najčitanije iz rubrike