Autoglas
PRETPREMIJERA: LF-ZC I LF-ZL

Lexusova 2 konceptna modela za budućnost
Objavljeno 21. studenog, 2023.
Razvojem nove generacije BEV vozila Lexus želi povećati užitak pri vožnji i omogućiti vozačima da se osjećaju kao jedno s vozilom

Lexus je svijetu premijerno pokazao niz konceptnih modela električnih vozila na bateriju na prvom Sajmu automobila u Japanu, dajući na uvid u to kako će maksimalno iskoristiti sve mogućnosti koje elektrifikacija i nove tehnologije nude. Lexus je premijerno predstavio LF-ZC, konceptni model električne limuzine s baterijom, vozilo koje pokazuje kako će izgledati novi model za masovnu proizvodnju čiji je izlazak na tržište predviđen 2026. godine, ali i model LF-ZL, svoju viziju vodećeg SUV električnog vozila na bateriju.



Lexusov je cilj postati vodeća marka električnih vozila na bateriju u Europi do 2030. te u svijetu do 2035. godine. Nova generacija BEV vozila Lexusa dolazi u praktičnijem "pakiranju" zahvaljujući novom smanjenju dimenzija i težine konstrukcijskih komponenti vozila. One će se neprekidno usavršavati u skladu s jedinstvenim osjećajem pri vožnji koji je karakterističan za Lexus i koji se neprekidno razvija uvođenjem novih tehnologija elektrifikacije. LF-ZC simbolizira Lexusov put k elektrifikaciji sa svojim elegantnim proporcijama, niskim gravitacijskim središtem, prostranom kabinom i dizajnom nabijenim emocijama koji je savršen spoj funkcionalnosti i estetske ljepote, dok ujedno obećava uzbudljivo iskustvo pri vožnji.

Vozne performanse


Konceptni model LF-ZL nudi malen uvid u budućnost u kojoj se mogu jednako lako uklopiti mobilnost, ljudi i društvo. Iskustvo pri vožnji bit će prilagođeno svakom pojedincu, a vozilo to čini pomno prateći navike vozača i dajući personalizirane prijedloge, što je interakcija bez premca. Oba konceptna vozila imaju potpuno digitalan i inteligentni kokpit nove generacije koji pruža intuitivan, brzi pristup osnovnim komandama i pruža besprijekorno okruženje za vožnju. Novo softversko sučelje Arene OS omogućit će progresivnim budućim ažuriranjima da prate razvojne promjene sigurnosnih sustava i multimedijskih funkcija.


Razvojem nove generacije BEV vozila Lexus želi povećati užitak pri vožnji i omogućiti vozačima da se osjećaju kao jedno s vozilom. To uključuje iskorištavanje postojećih inercijskih karakteristika BEV vozila i dodavanje glatke kontrole pogonske snage putem sustava pogona na sve kotače DIRECT4 (kao što je to već pokazano na aktualnom modelu 450e) te pružanje intuitivnog, lineranog osjećaja zahvaljujući sustavu zakretanja kotača putem žice. Kako se sustav Arene OS razvija, Lexus također predano radi na osiguravanju personaliziranog iskustva pri vožnji za svakog pojedinca, s posebnim fokusom na osiguravanje idealnog omjera ubrzavanja, vožnje u zavojima i kočenja.

Otvoren dizajn


Konceptni model ima elegantnu siluetu koja se prostire od spuštenog poklopca motora, preko zašiljena kabine prema stražnjem kraju. Prošireni koševi stražnjeg blatobrana dodatno su naglašeni, što pruža savršenu ravnotežu između aerodinamičnih performansi i široke karoserije. Vretenasta karoserija proteže se od prednjeg kraja automobila i elegantno uz bočne strane vozila prema stražnjem odbojniku, a simbolizira sveobuhvatnu promjenu funkcionalnosti i dizajna zahvaljujući elektrifikaciji.

Putnici sprijeda su u niskom položaju i prema naprijed, što pridonosi stvaranju osjećaja prostranosti u unutrašnjosti. Potpuno ravan pod i panoramski krov pridonose prostranosti i povećavaju prostor iznad glave, a ukupni rezultat je neočekivano otvoren dizajn unutrašnjosti koji nije toliko očigledan izvana.


Lexus želi ostvariti otprilike dvostruko veći doseg od standardnih BEV vozila s novom generacijom performantne (prizmatične) baterije i zahvaljujući poboljšanoj energetskoj učinkovitosti. Cilj jest ukloniti svaku sumnju vozača u to koliku udaljenost automobil može prijeći te im pomoći da uživaju u vožnji, neovisno o tome radi li se o gradskoj vožnji i putovanju na posao ili s njega ili o nekom duljem putovanju.

Primjena novog sustava Arene OS zasigurno će znatno utjecati na dinamičnost vožnje. U jednom vozilu moći će se replicirati vozne karakteristike, zvukovi i vibracije koje su povezane s različitim vrstama automobila, pa će vozač moći prilagoditi iskustvo tako da odgovara njegovim osobnim preferencijama.

Milan Bugarić
SUSTAV PREDVIĐA POTREBE VOZAČA
LF-ZL pokazuje kako će u budućnosti izgledati Lexusov vodeći model koji će osigurati iskustvo za upravljačem bez premca. Putnički prostor prostran je i iskorištava sve prednosti slobode karakteristične za BEV vozila uz optimizaciju prostora u unutrašnjosti. Zahvaljujući bogatim mogućnostima koje pruža sustav Arene OS, Lexus će uspostaviti napredni sustav integracije podataka koji uči i predviđa potrebe vozača, a krajnji rezultat bit će personalizirano iskustvo mobilnosti. Preko interaktivnog sustava “Interactive Reality in Motion2” ugrađeni senzori djeluju zajedno s digitalnim podacima koje prikupe iz okruženja vozila. “Big Data” koncept upotrebljava se za upravljanje procesom punjenja i napajanja, pa vozilo može biti priključeno na mrežu i postati sastavni dio lokalne infrastrukture kad je parkirano.

Nova modularna konstrukcija
Lexusova nova generacija BEV vozila imat će novu modularnu konstrukciju koja dijeli karoseriju vozila na tri dijela: prednji, središnji i stražnji. To će biti omogućeno zahvaljujući “gigacast” tehnologiji, procesu koji pruža veću slobodu forme i oblike. Budući da se baterija nalazi na središnjem dijelu, strukturalno ne utječe na prednji i stražnji kraj vozila. Također omogućuje jednostavnu integraciju naprednih tehnologija za baterije, pa je budući razvoj puno brži i jednostavniji. Pri postupku proizvodnje upotrebljavat će se pogon sa samostalnim upravljanjem, gdje će se automobili samostalno kretati kroz sve faze procesa proizvodnje.