Autoglas
TOYOTIN ADUT

U Hrvatsku stigao Prius Plug-in Hybrid Electric
Objavljeno 14. studenog, 2023.
Prošlo je 25 godina od predstavljanja prve generacije Priusa. Taj se prvi serijski hibridni auto od tada prodao u pet milijuna primjeraka

Prije 25 godina Toyota je predstavila prvi serijski hibridni automobil koji se masovno proizvodio, čvrsto pripremivši put svim budućim hibridnim Toyotama. Naravno, radi se o Priusu. Sa svojim izlaskom osvaja titulu Japanskog automobila godine, a već 2000. godine kreće i na svjetsku scenu. Kako bi obilježili sve što Prius znači za Toyotu, u Toyota Centru Zagreb održana je prezentacija novog modela Priusa.



Poznati ikonski klinasti oblik promijenjen je, te su sada njegove linije elegantne i moderne. Osim što pruža iznimno visoke performanse i iznimno je učinkovit i estetski privlačan, novi je Prius pionir i u inovativnim tehnologijama. U Europi je dostupan samo u plug-in hibridnoj električnoj verziji. Odabirom načina rada EV vozi se bez problema samo na struju uz izvrsni odaziv. Kada se baterija isprazni, samo se prebaci na učinkovito hibridno napajanje.

Najnoviji Prius donosi poboljšanu elektrifikaciju primjenom najnovije tehnologije plug-ih hibridnog električnog vozila (PEHV). Doseg vožnje samo na struju je 86 km, a omogućuje mu ga baterija od 13,6 kWh. Za dulja putovanja, ili kad punjenje nije praktično, nova generacija Toyotina plug-in hibridnog sustava ima poboljšanu izlaznu snagu i iznimno niske emisije CO2, samo 11 g/km, u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP.

Elegancija unutra


Niže je gravitacijsko središte postignuto zahvaljujući tome što je baterija postavljena ispod sjedala, a spremnik goriva pomaknut je naniže i više prema naprijed u odnosu prema prethodnoj generaciji, što pridonosi poboljšanju vozne dinamike i spretnosti. Budući da je osnovni cilj bila maksimalna učinkovitost, u načinu rada samo na struju doseg do 8,7 km mogu generirati opcionalno dostupne solarne ćelije koje se mogu ugraditi u krov.

Linije u unutrašnjosti čiste su i elegantne. Vozaču se informacije prikazuju na sedaminčnom zaslonu, koji se nalazi točno na sredini vidnog polja, a podiže razinu sigurnosti jer vozaču omogućuje da se potpuno fokusira na cestu. Poboljšana prednja kamera i senzor imaju dvostruko veći domet pri detekciji ispred vozila i šire područje prikaza bočno i okomito, što omogućuje ranije detektiranje objekata u blizini vozila i lakše utvrđivanje većeg broja potencijalnih opasnosti, uključujući motocikle i prepreke na cesti.

Uči u vožnji


Novorazvijeni 2-litreni motor (152 DIN ks /112 kW) i novi prednji motor na međuosovini (163 DIN ks/120kW) sustavu omogućuju postizanje ukupne izlazne snage od 223 DIN ks (164 kW). Gustoća baterije je 50 % veća, a baterija ima 30 % manje ćelija. Novi Prius prvo je vozilo koje upotrebljava zajedno 2-litreni motor TNGA i Toyotin plug-in hibridni sustav treće generacije, koji se neprekidno poboljšava otkad je 2021. prvi put na tržište plasiran plug-in hibridni Prius. Izlazna snaga sustava povećana je zahvaljujući povećanju kapaciteta baterije, sa 8,8 kWh na 13,6 kWh. Kad je vozilo parkirano, ugrađen punjač od 3,3 kW bateriju od nule do pune razine preko klasične strujne utičnice od 220 W može napuniti za samo nekoliko sati.

Prtljažni prostor također je veći, obujam mu sad iznosi 284 litre (VDA) umjesto 251 litru, a sve zahvaljujući tome što je baterija premještena.

Potrošnja goriva manja je zahvaljujući sustavu prediktivne učinkovite vožnje, koji uči kojim se rutama vozač redovito kreće i kakav je njegov stil vožnje, a potom optimizira kako će se upotrebljavati način vožnje samo na struju da bi se smanjila ukupna potrošnja. Prilikom približavanja autocesti ili uzbrdici, kad je potrebna veća snaga, sustav proaktivno odabire hibridni način rada (Hybrid) za punjenje baterije kako bi se zadovoljila veća potreba, a time se dodatno smanjuje potrošnja goriva. Što više podataka prikupi i kako se povećava broj prijeđenih kilometara, sustav je sve učinkovitiji i omogućuje još učinkovitiju upotrebu električne energije.

Budući da elektrifikacija sve brže dolazi, Toyota očekuje da će se diljem svijeta do 2025. godine prodavati 5,5 milijuna elektrificiranih vozila godišnje, a u svom asortimanu nudi ukupno 70 modela, uključujući 15 modela vozila s nula štetnih emisija (ZEV).

Milan Bugarić
ČEKE VOZIO SVE GENERACIJE PRIUSA
Đakovčanin Zoltan Čeke teško se odvaja od Priusa, a do sada je bio vlasnik četiriju Priusa različitih generacija. Na prezentaciji novog Priusa Plug-In Hybrid Electric izložio je svoja dva Priusa prethodnih generacija. “Prvi Prius kupio sam jer sam smatrao da je struja budućnost. Imali smo na probi Priusa koji smo vozili dva-tri dana, doduše bio je onaj slabiji motor, 1.5, pa smo čekali da iziđe jači. Tu je potrošnja u gradu u ono vrijeme bila četiri litre, gdje se s drugim autima ne može postići takva gradska potrošnja. Najdraži mi je prvi jer sam najviše vremena proveo u njemu i zbilja je auto koji je u odnosu prema svim ostalim autima i po komforu i po veličini iznenađujući”, rekao je Čeke. Kao veliki ljubitelj Toyote posjeduje i druge modele Toyota i Lexus, kojima se koristi poslovno i privatno.

Novi Prius pametno je rješenje
Budući da svi Toyotini modeli sada dolaze u hibridnoj verziji, sljedeći praktični način za dodatno povećanje broja kupaca koji biraju elektrificirane modele, a koji nemaju jednostavan pristup odgovarajućoj infrastrukturi, jest plug-in hibridna tehnologija. Novi Prius, u Europi dostupan isključivo u plug-in hibridnoj verziji, zadovoljava potrebe takvih kupaca nudeći dovoljan doseg za svakodnevne vožnje samo na struju, u kombinaciji s hibridnim pogonom koji se može upotrebljavati za dulja putovanja ili u slučajevima kad se baterije ne može puniti. Novi je Prius pametno rješenje koje donosi mogućnost ispunjavanja svakodnevnih potreba za vožnjom samo na struju.