Autoglas
MODEL KOJI ŽIVI

Mazdina trojka odmah prihvaćena od kupaca
Objavljeno 7. studenog, 2023.
Godine (pre)brzo idu, pa su mnogi ostali iznenađeni informacijom kako je prva Mazda 3 predstavljena sada davne 2003. godine

Mazda3, također poznata pod imenom Axela u nekim regijama tijekom prve tri generacije, bila je popularan izbor u segmentu kompaktnih automobila od svog predstavljanja 2003. godine. Dvadeseta obljetnica razlog je ovoga teksta, u kojem ćete saznati kako se rodila ideja o stvaranju Mazdine "trojke".



Godine 1999. Mazda je započela projekt zamjene starih modela Familia/323/Protegé novim dizajnom hatchbacka i limuzine. Ovaj projekt vodio je glavni dizajner Hideki Suzuki, a uključivao je suradnju između Mazdinih dizajnerskih centara u SAD-u, Njemačkoj i Japanu. Godine 2001. odabran je dizajn Hasipa Girgena, koji je proveo šest mjeseci usavršavajući ga u Hirošimi prije odobrenja za proizvodnju. Konačni proizvod otkriven je 2003. godine na 60. salonu automobila IAA Cars Frankfurt Motor Show, a prva generacija Mazde3 predstavljena je u Japanu mjesec dana poslije. Brzo je stekla popularnost jer je bila automobil koji je pristupačan, zabavan za vožnju i kvalitetno izrađen.

Evolucija i inovacija


Godine 2006. Mazda je na Ženevskom sajmu automobila predstavila Mazdu 3 MPS (Mazdina serija Performance) s naglaskom na performanse. Bila je opremljena diferencijalom s ograničenjem proklizavanja i snažnim 2,3-litrenim motorom s turbopunjačem, istim onim koji se koristi u Mazdi6 MPS. Automobil je dobio pozitivne recenzije i od medija i od kupaca.


Druga generacija Mazde 3 predstavljena je 2008. godine i premijerno prikazana na salonima automobila u Los Angelesu i Bologni. Iako je još uvijek koristila arhitekturu ‘C1‘ koju su zajednički razvili Ford, Mazda i Volvo, ovaj je model bio ažuriran tijekom svog životnog vijeka i uveo je tehnologiju Skyactiv i razne verzije performansi u liniju Mazde3.

Model performansi MPS vratio se u drugoj generaciji, i to s poboljšanjima poput podešavanja ECU-a, podešavanja omjera prijenosa, poboljšanih kočnica, poboljšanja ovjesa, poboljšanja klipova, poboljšanja sustava upravljanja i nekih kozmetičkih promjena. Još jednom MPS je postao popularan izbor i za medije i klijente.

Sredinom 2013. godine stigla je treća generacija Mazde3 s potpunijim skupom tehnologija Skyactiv i odmakom od zajedničke platforme ‘C1‘. Te nove tehnologije sada su bile smještene na novo razvijenom Mazdinom Skyactiv podvozju koje Mazda3 dijeli s prvom generacijom CX-5. Mazda3 također je prva usvojila dizajnerski jezik Kodo i uvela inovacije poput GVC-a i Skyactiv mjenjača i motora.

Prema premiumu


Simbolizirajući Mazdinu predanost održivom Zoom Zoomu i pristupu s više rješenja, treća generacija Mazde3 bila je osnova za koncept ‘Skyactiv-CNG‘ koji se pokreće na komprimirani prirodni plin i demonstrira svestranost Skyactiv-G motora. Pogonski sklop ‘Skyacitv-Hybrid‘, koji je dijelio tehnologiju s Toyota Hybrid Synergy Drive sustavom, također se proizvodio i prodavao kupcima u Japanu, pokazujući Mazdinu predanost elektrifikaciji svoje linije modela.


Koristeći konceptni automobil Kai kao temelj dizajna, četvrta i sadašnja generacija Mazde 3 predstavljena je u studenom 2018. godine na sajmu automobila u Los Angelesu i bila je prvo Mazdino vozilo koje predstavlja ambiciju ‘puta prema premiumu‘. Ova generacija također je bila prva Mazda 3 koja uvodi znatnu vizualnu razliku između hatchback i sedan verzija. Upečatljiv dizajn osvojio je brojne nagrade u industriji – uključujući za najbolji dizajn godine na sajmu Svjetskog automobilskog dizajna 2020. godine – kao i novo predstavljeni motor Skyactiv-X (Spark Controlled Compression Ignition) s kompresijskim paljenjem kontroliranom svjećicom (sada ažuriran na e-Skyactiv X), koji u kombinaciji s novim 24-voltnim blagim hibridnim sustavom nudi poželjnu mješavinu karakteristika performansi dizela i benzinca.

Četvrta generacija Mazde 3 ima ugrađeno više čelika visoke čvrstoće u svoju strukturu, što je rezultiralo vrhunskom sigurnošću tijekom međunarodnih regulatornih testiranja. Također je predstavila GVC Plus, poboljšanje u odnosu prema GVC sustavu u trećoj generaciji.

Milan Bugarić
INSPIRACIJA PRVIM AUTOMOBILOM
Prigodom proslave 100. obljetnice Mazde Motor Corporation 2020. godine izdano je posebno izdanje Mazde 3 koje se temeljilo na vrhunskoj opremi i uključivalo je elemente dizajna inspirirane Mazdinim prvim automobilom, R360 Coupe. Sa svojom sedefastom bojom Snowflake White, bogatom bordo unutrašnjošću i prigodnom oznakom, ovaj se model ograničene serije doista izdvajao iz gomile. Mazda 3 odigrala je važnu ulogu u oblikovanju imidža Mazdine marke od svog predstavljanja, i s kumulativnom globalnom prodajom većom od šest milijuna, ona je jedan od Mazdinih najprodavanijih modela. Dok Mazda3 slavi svoju 20. obljetnicu, uzbudljivo je pratiti što će joj donijeti budućnost. Dosadašnje putovanje dokaz je Mazdine predanosti sigurnosti, dizajnu, inovacijama i užitku u vožnji.

Možda ste propustili...

IZBOR ZA EUROPSKI AUTOMOBIL GODINE

Električna Kia EV9 ušla je u finale

ODLUKA MICHELINA U NJEMAČKOJ

Nema posla za 1500 ljudi

Najčitanije iz rubrike