Objavljeno 31. listopada, 2023.
Riječ je o velikom SUV modelu koji će na svjetska tržišta doći 2025. godine, a na njemu je već napravljeno više od 90 posto posla
Dacia ima velike planove za iduće dvije godine, sljedeće stiže nova generacija Dustera, a 2025. snažni sedmerosjed bombastična naziva - Bigster. Taj SUV model impozantnih gabarita već je 90 posto gotov, a Dacia ga je prvi put u Hrvatskoj odlučila izložiti u Pleternici kod Muzeja bećarca, na svojevrsnom Dacia Dayu.
Vjerna duhu marke, Dacia je prije nekoliko godina predstavila konceptni automobil Bigster, robusno i prostrano vozilo dugo 4,6 metara, koje kupcima pruža sve što očekuju od jednog C-SUV-a. Novi model, koji stiže 2025. godine, temeljen je upravo na konceptnom automobilu Bigster. Automobil uistinu izgleda impresivno, kad siđe s tvorničke trake, izgled će ipak biti malo drukčiji. Naime, blatobrani, koji su na Bigsteru izloženom u Pleternici bili jako naglašeni, biti će manje uočljivi, a promjene će biti i u LED svjetlima, koja se neće protezati cijelom širinom "nosa" Bigstera.
Odlične brojke
Nema sumnje da će Bigster biti jak adut Dacie, koja jako dobro stoji na tržištu Europske unije. Naravno, najbolji prodajni rezultati Dacia je ostvarila kod kuće, u Rumunjskoj, ali i u Portugalu. Prodajne brojke su odlične i u Francuskoj (vlasnik Dacie je Renault grupa), ali i u Njemačkoj.
Što se tiče povijesti, Dacia je kao marka osnovana 1966., a ime je dobila po starom nazivu današnje Rumunjske. Među početnim modelima izdvaja se model Dacia 1300 Karavan, iz 1973. godine, koji je prodan u dva milijuna primjeraka. Nakon toga počinju postsocijalistički problemi za Daciu, koja spas pronalazi u Renault grupi, koja Daciu kupuje 1999. Prvi model "pod francuskom kapom" je iz 2005. godine, a riječ je o Loganu, koji je stajao 5000 eura. Godinu dana poslije dolazi i Logan MCV, koji je neočekivano osvojio međunarodne medije i postao važan prodajni faktor, posebno u zapadnoj Europi. Godine 2008. stiže Sandero, a Daster je premijerno prikazan 2010. Godine 2020. predstavljen je novi Sandero, napravljen na CMF-B platformi. Novi, električni Spring, došao je godinu poslije, a lani je predstavljen i Jogger, obiteljski automobil sa sedam sjedala.
Kada se gleda ukupna prodaja Daciinih vozila od 2004. do danas, ona je premašila impresivnih osam milijuna vozila, a samo prošle godine diljem svijeta ih je prodano 573.800. Dacia ima svoje kupce, a oni su većinom privatne osobe ili pak mali poduzetnici. Omjer uloženog i dobivenog upravo se u Daciinim vozilima najbolje osjeti.
Jogger
Novi Duster stiže na tržište 2024. godine, premijerno će biti pokazan krajem studenoga. Imat će podosta vizualnih elemenata konceptnog Bigstera. U usporedbi s prethodnom generacijom Dustera, nova će biti prostranija i opremljenija. Što se tiče pogona, treba naglasiti kako novi Duster neće ići na dizel, nego je fokus na benzincu i hibridnim verzijama, a prvi put će Duster dobiti i LPG izvedbu.
U Pleternici smo mogli sjesti i u hibridnu verziju Joggera. Pogon se sastoji od 1,6-litrenog motora, dvaju električnih motora, a tu je i inovativni dog-clutch mjenjač s više načina rada. Sve to nudi potrošnju od 4,8 l/100 km. Što se tiče cijene, Jogger starta s 18.900 eura, a riječ je o modelu s pet sjedala s benzinskim motorom, a hibridni model dolazi isključivo u verziji sa sedam sjedala. Riječ je o top-verziji Extreme, koja stoji 29.500 eura.
A vidjeli smo i zašto je Jogger idealno vozilo za kampiranje. U paketu Sleep unutrašnjost Joggera pretvaramo doslovno u spavaću sobu. Posebno dizajnirana drvena kutija brzo se razvlači u krevet dug 190 cm i širok do 130 cm, a u dnu kutije nalazi se još 220 litara prtljažnog prostora. Za ukupan dojam tu je i Dacia šator za tri osobe, koji se pričvršćuje na vrata prtljažnika. Treći element dodatne opreme Innature dodatak je za zatamnjivanje stakala.
Milan Bugarić
DUSTER IDEALAN AUTO ZA PUSTOLOVA
Svoja iskustva s dva Dustera s novinarima je podijelio Hrvoje Jurić, slavonski pustolov iz Vrbice. Taj svjetski putnik godinama je po mnogim zemljama putovao biciklom, a upisao se i u Guinnessovu knjigu rekorda. Naime, Jurić je 2019., u projektu Giant World Tour, postao prvim čovjekom koji je obišao svijet električnim biciklom. U 133 dana prešao je 29.061 km. Posljednjih godina putuje u Dusteru sa svoja dva psa, Enom i Maxom. Duster je bio i na najsjevernijoj točki Europe, Nordkappu, a Jurić u njemu provodi gotovo sve vrijeme. Kako bi imao komfor, tu je i krovni šator opremljen ljestvama, rasklopivim stolicama, stražnjim nosačem bicikala. Duster se pokazao odličnim prijevoznim sredstvom za sve vremenske (ne)prilike, a bez problema je vozio i tamo gdje asfalta nema.
VIŠEGODIŠNJA SURADNJA HGSS-a i DACIE
Dacia već godinama ostvaruje odličnu suradnju s Hrvatskom gorskom službom spašavanja, a, kako su rekli njezini članovi, koji su također bili u Pleternici, riječ je o pouzdanim vozilima koja omogućuju brz izlazak na teren i lako manevriranje na teškim podlogama i u teškim situacijama. Tu do izražaja dolaze iznimne terenske sposobnosti Dacie Duster, koja osim pogona na sve kotače ima i četiri kamere za nadzor mrtvog kuta, pomoć pri vožnji nizbrdicom i novu generaciju multimedijskog sustava s korisnim terenskim informacijama. Zahvaljujući pouzdanom radu Dustera i niskim troškovima uporabe HGSS svake godine otkupi dva ili više Dustera, pa ih se do sada u njihovu voznom parku skupilo dvadesetak.