Zdravlje
POKUŠAJTE SE MANJE BRINUTI

Negativne misli i iskustva ponekad je bolje potisnuti
Objavljeno 2. listopada, 2023.
Iskustvo pokazuje da se većina stvari oko kojih se pretjerano brinemo nikada ne ostvari

Negativne misli i pretjerano razmišljanje stvaraju iluziju da imate više problema nego što ih doista imate. Opsesivne misli prepoznaju se po određenim karakteristikama, a jedna od najvažnijih je da ih ne možete kontrolirati. Uglavnom se javljaju i neizvjesnost, praznovjerje, pesimizam, kontrola i perfekcionizam. Prepoznavanjem tih karakteristika možete se naučiti nositi sa svojim opsesivnim mislima i zaustaviti ih. Ljudima koji imaju negativne misli i iskustva ponekad je bolje potisnuti ih nego se otvoriti, prema istraživanju koje su proveli znanstvenici Sveučilišta Cambridge. Tim je rekao kako bi njihovo istraživanje moglo opovrgnuti uvriježeno mišljenje da je gurnuti stvari pod tepih i nastaviti dalje loše za naše mentalno zdravlje. Sudionici istraživanja izvijestili su da su potisnuti događaji bili manje živi i manje strašni, čak do te mjere da su volonteri s posttraumatskim stresom primijetili poboljšanja u svom mentalnom zdravlju. Svima nam je poznata Freudova ideja da potiskivanjem svojih osjećaja ili misli te misli ostaju u našem nesvjesnom, utječući pogubno na naše ponašanje i dobrobit, međutim posljednjih su desetljeća mnoge od poznatih ideja Sigmunda Freuda o psihoanalizi dovedene u pitanje ili odbačene. Ali, za razliku od nekih odbačenih koncepata, ideja da je bolje suočiti se s problematičnim iskustvima nego ih zakopati postala je općeprihvaćena. No i to bi mišljenje moglo biti pokopano. Općenito, ljudi s lošijim simptomima mentalnog zdravlja na početku studije imali su veća poboljšanja nakon treninga potiskivanja negativnih misli, ali samo ako su potisnuli svoje strahove, zaključili su znanstvenici. Do najnovijeg istraživanja tog pitanja došlo je jer su pandemija COVID-a i karantene pridonijele porastu problema s mentalnim zdravljem. U listopadu 2021. znanstvenici sa Sveučilišta Queensland i Sveučilišta Washington rekli su da je u 2020. bilo "dodatnih 53 milijuna slučajeva velikih depresivnih poremećaja i 76 milijuna slučajeva anksioznih poremećaja", što je povećanje od više od 25 posto, i to "zbog pandemije".



Naše negativne misli uglavnom nisu realne. Iskustvo pokazuje da se većina naših briga nikada ne ostvari. Napravite popis činjenica. Na taj način možete dobiti realniji pogled na ono što vam se događa. Iako negativne misli, poput sumnje u sebe, pretjerane analize događaja i straha od promjena, nisu smiješne, naučite kako im se smijati da biste se opustili.
Jasminka Knežević
Negativne misli i pretjerano razmišljanje stvaraju iluziju da imate više problema nego što ih doista imate

Možda ste propustili...

LAKO PROBAVLJIVA I HRANJIVA

Divlja i crna riža pune antioksidansa

ODRŽAVANJE HORMONSKE RAVNOTEŽE

Svjetski hit "Post za žene" dr. Mindy Pelz

ISTRAŽIVANJE: OPASNE "SKRIVENE SOLI"

Češnjak, papar, ocat, limun - za ukusniju hranu

Najčitanije iz rubrike