Novosti
ZAVRŠEN NAJZNAČAJNIJI PROMETNI PROJEKT U OSIJEKU

Novi podvožnjak otvara se prije roka - u petak ujutro
Objavljeno 24. kolovoza, 2023.
Dana 25. kolovoza u 7.55 podvožnjak će službeno biti završen i otvoren za promet

Podvožnjak u Osijeku, u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića, na južnom ulazu u grad, bit će otvoren u petak ujutro, 25. kolovoza.



Riječ je o realizaciji dugoočekivanog kapitalnog projekta kojim se rješava gorući problem prometnih zastoja u jednoj od najprometnijih ulica u Osječko-baranjskoj županiji, zvanoj Čepinska cesta. Projekt je ukupno vrijedan 8,155.726 eura, a financiran je 85 posto iz Kohezijskog fonda i 15 posto iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Bitno je naglasiti kako Grad Osijek iz svoga proračuna za ovu investiciju nije morao izdvojiti ni jednu kunu.

Projekt je službeno započet krajem svibnja 2021., kada je potpisivanju ugovora o dodjeli nepovratnih sredstava za gradnju podvožnjaka nazočio i Andrej Plenković, predsjednik Vlade RH. Potom, nakon što je raspisan javni natječaj, u studenome iste godine, potpisan je ugovor s tvrtkom Osijek-Koteks, izabranom na natječaju. Radovi su počeli krajem 2021., rok završetka bio je dvije godine - do kraja 2023.

No tijek građevinskih radova od samog početka davao je do znanja kako bi oni mogli biti završeni znatno prije roka. Obavljeni tehnički pregledi, a potom i sadnja stabala početkom ovog tjedna dali su naznaku da je to - to.

Kako neslužbeno saznajemo iz gradske uprave, u četvrtak će biti obavljena primopredaja ​između gradske administracije i Osijek-Koteksa, izvođača radova, te time ta dionica prestaje biti gradilište. Samo otvorenje predviđeno je za petak ujutro, u 7.55. Vrijeme je to prolaska vlaka s osječkog željezničkog kolodvora u smjeru Bizovca. Dakle, vrijeme za spuštanje rampe, upravo ono koje su prije gradnje podvožnjaka obilježavale jutarnje prometne gužve. No sad će to izostati, istovremeno s prolaskom vlaka prvi će podvožnjakom svoje automobil provesti najbolji osječki maturanti, koje je gradska uprava zbog njihove izvrsnosti nagradila vaučerima za polaganje vozačkih ispita.

Upravo onako kako je to nedavno za naš list rekao gradonačelnik Ivan Radić - ovaj se projekt ne radi za danas, nego za generacije koje ostaju iza nas, "i to je politika kojom se vodimo i u Gradu i Osječko-baranjskoj županiji".

Tom činu će, uz gradonačelnika Radića i osječko-baranjskogj župana Ivana Anušića, nazočiti dva ministra. Bit će to Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture, i Šime Erlić, ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.

Ministar Butković je u više navrata Osijek isticao kao sredinu koja je koristeći se mogućnostima sredstva europskih fondova i nacionalnih izvora radila na ukupnom razvitku svoje prometne infrastrukture. Ulagalo se i ulaže se u autocestu, riječnu i zračnu luku, kao i u poboljšanje i razvitak javnog prijevoza. Ovo je još jedan primjer da se u Osijeku kvalitetno realiziraju projekti iz dostupnih izvora financiranja, kako su više puta naglašavali iz gradske i županijske uprave.

Sam projekt obuhvaća gradnju podvožnjaka ukupne duljine 509,8 metara, denivelaciju ceste (Ul. sv. L. B. Mandića) ispod željezničke pruge Osijek - Zagreb, izgradnju dvaju mostova, cestovnog (nastavak Ulice S. S. Kranjčevića) i željezničkog, izgradnju ceste ispod mostova te izgradnju priključnih prometnica sa svom potrebnom infrastrukturom. To su pješačke i biciklističke staze na samom podvožnjaku, kao i izgradnja javne rasvjete, ali i sanitarno-fekalne i oborinske kanalizacije. Sve to omogućava kontinuirani promet, bez prekidanja prometnih trasa. Nema više opasnosti ni za pješake, koji su prije morali prelaziti preko pružnog prijelaza.

Dario Kuštro
TRAMVAJSKA MREŽA
U Osijeku se istovremeno realizira još jedan važan prometni infrastrukturni projekt - modernizacija tramvajske mreže. Riječ je o obnovi 9,5 kilometara tramvajske pruge, u sklopu koje će biti izgrađene i 23 tramvajske postaje prilagođene osobama s invaliditetom. Riječ je o investiciji od 127 milijuna kuna, koja je dio realizacije najvećeg projekta modernizacije osječkog javnog prijevoza, ukupno vrijednog 267 milijuna kuna. Projekt je sufinanciran sredstvima iz EU fondova u iznosu od gotovo 200 milijuna kuna, a ostatak novca osiguravaju Vlada RH i Grad Osijek.

Možda ste propustili...