Učionica
GENERACIJA Z

Digitalno, ali ne i financijski opismenjeni
Objavljeno 8. rujna, 2023.
Ministarstvo obrazovanja kontinuirano potiče i provodi aktivnosti koje se tiču financijske pismenosti i jačanje kompetencije od najranije dobi. Pa tako se to odnosi i na generaciju Z, koja obuhvaća mlade rođene od sredine devedesetih, do (otprilike) 2012. godine. Generacija Z posebna je jer je gotovo sama od sebe - digitalno pismena. Ova generacija prva je koja će odrasti i nove tehnologije poput virtualne stvarnosti smatrati normalnim. Preferiraju komunikaciju porukama, a ne "licem u lice". Previše vremena su na računalima. Samouki su i kreativni, no čini se da i njima nedostaje financijskog obrazovanja.

Na digitalnu pismenost generacije Z treba nadograditi financijsku, poručuju iz Ministarstva financija, koji u suradnji s fakultetima ekonomije po cijeloj Hrvatskoj tijekom Europskog tjedna novca (uobičajeno u drugoj polovini ožujka) organiziraju predavanja iz financijskog obrazovanja.

Pokazalo se kako su brojne ovrhe glavne posljedice slabe financijske pismenosti.

Stoga je kolegij poduzetništvo uveden u kurikulum za srednje i osnovne škole, gdje učenici uče kako razmišljati i djelovati poduzetnički, a uče i osnove financijske pismenosti. Od 2015. godine, kada je donesen prvi nacionalni strateški okvir za poboljšanje financijske pismenosti, uvedena je financijska pismenost kroz sve etape obrazovanja.

Dario Kuštro
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike