Novosti
MINISTRICA DIVJAK:

Dati priliku mladima i hrabrima
Objavljeno 16. studenog, 2019.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak poručila je u petak kako je krucijalni iskorak u podizanju kvalitete visokog obrazovanja dati priliku mladim i hrabrim liderima na različitim razinama sustava, nemamo vremena i trebamo uhvatiti tempo promjena jer više nije dovoljno znanje, nego drukčije znanje.
Dio bogatog programa ovogodišnjeg Interlibera na Zagrebačkome velesajmu bio je u petak posvećen znanju, učenju i obrazovanju, a ministrica Divjak aktivno je sudjelovala na konferenciji "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska" u organizaciji 24 sata i održala predavanje o izazovima u suvremenom visokom obrazovanju. Programski ugovori sa sveučilištima, ciljevi i razlozi zašto više hrvatskih sveučilišta još nije potpisalo programske ugovore bilo je jedna od tema ministričina izlaganja. Ustvrdila je kako sveučilišta po potpisivanju programskih ugovora dobivaju više novca, ali više novca za ono što je važno. Istaknula je da su te ugovore do sada potpisala sveučilišta u Puli i Rijeci i svako od tih dvaju sveučilišta na temelju toga dobilo je 23 posto proračunskog novca više nego dosad, a to je novac za razvoj. Ostala hrvatska sveučilišta, dodala je, zbog različitih razloga do sada nisu potpisala programske ugovore jer, ocijenila je, "njima treba više novca, ali ne i onih stotinu milijuna kuna koje su im još na raspolaganju". Smatra da "oni neće novac pod uvjetom da ih se pita kako su ih potrošili ili ne potpišu programski ugovor zato što ih neko od velikih sveučilišta ucjenjuje da njihovi profesori neće moći raditi na manjim sveučilištima". Zato, dodala je ministrica, svaki put kada neko od sveučilišta kaže da nema novca postavi im pitanje - zašto niste potpisali programski ugovor. U nekoliko točaka Divjak je sažela ciljeve programskih ugovora, među kojima su i relevantnost sveučilišta u odnosu na sadašnje i buduće potrebe tržišta rada, gospodarstva i društva, učinkovitost i internacionalizacija. Ciljevi su i izvrsnost znanstvenoga i umjetničkog rada, znanost, umjetnost i visoko obrazovanje kao pokretači promjena u društvu i gospodarstvu. H