Ekonomija
31. KONFERENCIJA MAGROS

Nakon velikih ulaganja 90-ih u trgovini vlada stagnacija
Objavljeno 17. listopada, 2019.
Prednosti i nedostatci jedinstvenog tržišta EU-a bili su u fokusu konferencije za proizvođače i trgovce Magros 2019, koju organiziraju Hrvatska gospodarska komora i časopis Suvremena trgovina. "U prvih je osam mjeseci 2019. maloprodajni promet EU-a prosječno narastao za 2,7 % u odnosu prema istom razdoblju lani, a u Hrvatskoj je porastao za 5 %. Ulazak u EU nije nam donio bitne promjene u razvoju maloprodaje jer je ona već dosegnula europske i svjetske standarde. Ukidanje carina unutar Unije rezultiralo je većim unosom prehrambenih proizvoda, a našim proizvođačima otvoren je put na police europskog tržišta od pola milijarde kupaca", istaknuo je potpredsjednik HGK-a za trgovinu i financije Josip Zaher na otvaranju konferencije.
Srećko Sertić, direktor i glavni urednik Suvremene trgovine, naglasio je da je nova maloprodajna revolucija već u tijeku i da će na prehrambenu industriju diljem svijeta utjecati kako dosad nismo vidjeli. "Trgovačke robne marke rast će na štetu velikih brendova, a iza toga je širenje diskontnih lanaca, koji rad temelje upravo na svojim robnim markama, poput Lidla ili Aldija. Cilj nam je potaknuti razvoj trgovine općenito, s posebnim naglaskom na ruralnim područjima, gdje trgovina zamire", rekao je Sertić.
Direktor hrvatskog ureda Zaklade "Konrad Adenauer" Holger Haibach rekao je da Hrvatska slijedi europske trendove u gospodarstvu, koji su se u Njemačkoj manifestirali nekoliko godina prije."
Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić upozorio je da u svakom poslu treba poštovati pravila. "Pristupanjem jedinstvenom tržištu došli smo do velikih prilika, ali i dobili veliku konkurenciju. Smatram da se možemo uhvatiti u koštac s najboljima", naglasio je Antonić.Zamjenica gradonačelnika Zagreba Olivera Majić istaknula je da je zajedništvo ono što će nas pozicionirati u svijetu, pa i u području trgovine. "Tu smo zbog poduzetnika, a o našem konačnom uspjehu odlučit će kupci", kazala je Majić. Upravo to je bila tema drugog panela, "Želi li Hrvatska (uopće) ulaganja u gospodarstvo – gdje i kako?". U toj raspravi sudjelovala je i direktorica Sektora za trgovinu HGK-a Tomislava Ravlić, koja je naglasila da su ulaganja nužna na svim razinama, jer su, uz potrošnju, glavni pokretač gospodarskog ciklusa. "Pred nama je novi investicijski ciklus jer se u trgovini primjećuje stagnacija nakon velikih ulaganja 90-ih. Bez toga nećemo moći pratiti svjetske trendove, a to je nužno da bismo se pozicionirali na europskom i svjetskom tržištu", zaključila je Ravlić. Z. Rupčić
Možda ste propustili...

OD POČETKA TRAVNJA DO KRAJA LISTOPADA PLANIRANO OKO 758.000 LETOVA

Španjolski avioprijevoznici povećavaju kapacitete

Najčitanije iz rubrike