Audi A5 u Hrvatsku će stići krajem godine
Odnedavno parni brojevi označavaju električne modele, a neparni brojevi vozila s motorom na unutrašnje izgaranje, pa je A4 postao A5
Audi je predstavio novu obitelj modela A5, s dvije verzije karoserije, limuzina i Avant. Proširenjem ponude modela Audi je restrukturirao nazive svojih vozila od ove godine. Pritom su brojke razlikovni elementi u nazivima električnih i modela s motorom na unutrašnje izgaranje.
Parni brojevi označavaju električne modele, a neparni brojevi vozila s motorom na unutrašnje izgaranje. Tako Audi A4, dugogodišnji prodajni bestseller, dobiva naziv Audi A5 te će se proizvoditi u Neckarsulmu. U ponudi će biti u četiri varijante: kao A5 i S5 Limousine te kao A5 i S5 Avant. Ove su verzije prvi modeli koji će biti predstavljeni na platformi PPC. Predviđeni početak prodaje novih A5 modela u Hrvatskoj je kraj srpnja, kada će biti poznate i cijene, a prva vozila u salonima očekuju se krajem godine. Početak prodaje S5 modela na hrvatskom tržištu očekuje se najesen.
U verziji limuzine, sportsko, kompaktno ostakljenje proteže se na stražnji kraj u širokom luku te se neprimjetno spaja s uskim stražnjim staklom u stilu coupé verzije, a završava na vizualno kratkom poklopcu prtljažnika s upečatljivim spojlerom. Stražnji poklopac otvara se sa stražnjim prozorom, a zbog njegove je veličine pristup prtljažniku znatno jednostavniji. U verziji Avant, dinamična, napeta linija krova stapa se u besprijekorno integrirani krovni spojler koji se proteže preko sportskog, ravnog stražnjeg stakla.
Napredni hibridni sustav MHEV plus
Novi MHEV plus sustav temelji se na 48 V strujnoj mreži i podržava motor na unutrašnje izgaranje te smanjuje emisije CO2 istovremeno povećavajući performanse. Pogonski generator (PTG) omogućuje djelomično električnu vožnju i može pridonijeti sa do 18 kW (24 KS) električne snage izlaznoj snazi motora na unutrašnje izgaranje. Tijekom usporavanja PTG energijom napaja bateriju (rekuperacija) sa do 25 kW. Zahvaljujući opciji upotrebe električnog kompresora klima-uređaja sustav klima-uređaja aktivan je i dok je vozilo zaustavljeno na semaforu i motor na unutrašnje izgaranje je isključen. Uz integrirani sustav regulacije kočenja s mogućnošću kombiniranja (iBRS), papučica kočnice i hidraulika kočenja mogu se potpuno odvojiti.
Motor početne razine je 2.0 TFSI sa 110 kW (150 KS). Dostupan je i u opciji s izlaznom snagom od 150 kW (204 KS). Ovaj TFSI motor opremljen je turbopunjačem s turbinom varijabilne geometrije (VTG) i radi s izmijenjenim procesom izgaranja koji je posebno štedljiv pod djelomičnim opterećenjem. Tehnologija VTG omogućuje dosljedan i agilan porast okretnog momenta čak i pri malom broju okretaja motora kod benzinskih motora. Turbo s četiri cilindra dostupan je s mjenjačem s dvije spojke.
Varijanta od 110 kW dostupna je s pogonom na prednje kotače a varijanta od 150 kW dostupna je uz pogon na prednje kotače ili quattro pogonom s ultratehnologijom. 2.0 TDI sa 150 kW (204 KS) postavlja nove standarde u modelu A5 zahvaljujući svojoj tehnologiji MHEV plus. Ovaj dvolitreni motor iz generacije EA288 evo nasljeđuje optimizirano izgaranje od svog prethodnika zahvaljujući senzoru tlaka u cilindrima, dvofaznom ubrizgavanju AdBlue tekućine za upravljanje emisijama ispušnog sustava i dva vratila za uravnoteženje momenta mase za besprijekoran rad motora.
2.0 TDI dostupan je s mjenjačem s dvije spojke te pogonom na prednje kotače ili quattro pogonom s ultratehnologijom. Za povećanje učinkovitosti i komfora motor je djelomično elektrificiran s pomoću novog 48 V sustava MHEV plus. Komfor TDI motora dodatno je poboljšan 48 V generatorom pokretača za glatko pokretanje motora. Vrijeme reakcije tijekom pokretanja smanjeno je, a vozilo je primjetno agilnije.
S5 je sportsko vozilo koje se temelji na 3.0 l V6 TFSI motoru snage 270 kW (367 KS) i optimiziranom procesu izgaranja. Prvi put ima turbopunjač s varijabilnom geometrijom turbina (VTG) i tehnologijom MHEV plus. Revidirani S tronic mjenjač s dvije spojke u modelu Audi S5, dizajniran za veći okretni moment, također smanjuje masu na prednjoj osovini i poboljšava agilnost. Djelomična elektrifikacija s pomoću novog 48V sustava MHEV plus smanjuje emisije CO2 preko komponenti elektrificiranog pogona i odličnih performansi rekuperacije.