Toyota CH-R
Toyota CH-R
12.3.2024., 00:00
TOYOTA CH-R
Konceptni automobil s dvojnim DNK kodom
Toyota CH-R Plug-in Hybrid ima električni doseg do 66 kilometara, što ga čini idealnim autom za urbanu gužvu, ali i uživanje na cesti

Prije dolaska u hrvatske autosalone imali smo prilike isprobati sve prednosti i mane nove Toyote CH-R Plug-in Hybrid 220. Nakon odvoženih 200-tinjak kilometara u gužvi francuskog lučkog grada Marseja i zavojitim cestama Provanse, možemo zaključiti da ovaj automobil ima sve što treba, i za krkljanac u gradu i za bezbrižnu vožnju na otvorenom.



Priča s modelom CH-R za Toyotu je počela od 2017. godine i od tada je u Europi prodano više od 900.000 ovih automobila. Obilježila su ovaj model nekonvencionalan dizajn izvana i unutra, ali to ga je, uz vrhunsku kvalitetu, učinilo zabavnim za vožnju. Silueta nalik na coupé modele, dodatno ističe izgled nove Toyota CH-R Plug-in Hybrid 220, a ističu se impresivni 20-inčni kotači. Sve u ovom automobilu podređeno je vozaču, opremljen je petom generacijom Toyotine hibridne tehnologije. Ima značajno unaprijeđenu dinamiku vozila i pruža osjećaj uzbuđenja pri vožnji koja je sigurna i tiha.

Ako je vožnja po gradu, vozač može prebaciti u električni mod i voziti se isključivo na struju, s dosegom do 66 kilometara (u WLTP kombiniranom ciklusu). Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 automatski se prebacuje u hibridni način rada kad se baterija isprazni.

Pogoni


Osim verzije Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 dostupna su tri hibridna električna pogonska sklopa. Iznimno učinkovita verzija, Hybrid 140, ima 1,8-litreni motor snage 140 DIN ks, a verzija Hybrid 200 savršeno kombinira snagu i učinkovitost 2,0-litrenog motora snage 197 DIN ks i momenta od 190 Nm. Opcija Hybrid 200 AWD-i omogućuje bezbrižnu i sigurnu vožnju s pogonom na sva četiri kotača.

PHEV pogonski sklop modela sastoji se od električnog motora snage 163 DIN KS (120 kW) na prednjoj osovini, energija pohranjena u snažnoj litij-ionskoj bateriji je od 13,6 kWh, a tu je i 2,0-litreni motor snage 152 DIN KS (112 kW). Sustav tako raspolaže ukupnom snagom od 223 DIN KS (164 kW), što modelu Plug-in Hybrid 220 omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde. Potrošnja goriva je 0,9 l/100 km, a emisije CO2 u WLTP kombiniranom ciklusu vožnje su vrlo niskih 19 g/km. Zahvaljujući sustavu dvostrukog motora bez spojke nema trenja i habanja, pa Plug-in Hybrid 220 može potrošiti znatno manje goriva pri radu u hibridnom načinu u odnosu na većinu konkurentnih PHEV vozila.

Odaziv gasa optimiziran je kako bi se postigao direktniji i konzistentniji osjet pri ubrzanju, a to je ostvareno zahvaljujući novoj kalibraciji ulazne osjetljivosti papučice koja omogućuje jednostavnu kontrolu i brzo reagiranje. Plug-in Hybrid 220 ima tehnologiju upravljanja osjetljivu na frekvenciju ZF (FSC), koja poboljšava razinu upravljivosti i udobnost pri vožnji. Hidromehanički sustav povećava amortizaciju pri niskim frekvencijama kako bi se osigurala veća kontrola karoserije u pogledu kotrljanja i nagiba te kako bi se zadržala bolja kontrola u zavojima.

Prostranost


Ugrađeni punjač od 6,6 kW omogućuje vozilu da napuni svoju bateriju od nula do 100 % za manje od dva i pol sata kad se upotrebljavaju trofazni kabel i zidni punjač Wallbox (dostupni opcionalno). Punjenje je moguće i preko obične kućne utičnice s kabelom za punjenje Mode 2 koji se isporučuje u osnovnoj opremi. Punjenje se može pokretati i prekidati na daljinu uz pomoć aplikacije MyToyota dok je vozilo priključeno na punjenje.

Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220, kao i svi ostali modeli više razine opreme, ima jedinstven panoramski stakleni krov koji propušta više svjetla i pruža osjećaj prostranosti. Vozilo je šire za 35 mm i ima nove naplatke od lake legure, od čak 20 inča na modelu Plug-in Hybrid 220, dok je prednji prevjes za 25 mm kraći, što pruža dojam dinamičnosti i kompaktnosti automobila iz svakog kuta.

Plug-in Hybrid 220 ima head-up zaslon i, kao i većina modela Toyota C-HR, potpuno novu i potpuno digitalnu ploču s instrumentima odnosno zaslon od 12,3 inča, koji se može personalizirati odabirom jedne od četiri dostupne teme (Casual, Smart, Tough ili Sporty) i upotrebom triju dostupnih opcija za raspored prikaza brojčanika. Toyota C-HR Plug-in u Hrvatskoj se očekuje krajem ožujka.

Milan Bugarić
DUSTUPNA ČETIRI NAČINA RADA
Dostupna su četiri načina rada pogonskog sklopa: EV, Auto EV/HV, HV i način rada s punjenjem. U načinu rada EV sustav vozi samo na struju do propisanog dosega za taj način rada. Vozač također može odabrati način rada Auto EV/HV, pri čemu vozilo angažira motor kad je potrebna dodatna snaga, a potom se odmah vraća u način rada EV. Način rada HV, koji služi za održavanje razine napunjenosti baterije, automatski se odabire kad razina napunjenosti baterije postane niska. Ovaj način rada vozač može odabrati i ručno. Tu je i način rada s punjenjem baterije koji se može upotrijebiti kad vozač želi napuniti bateriju električnog vozila tijekom vožnje energijom koju proizvodi motor. Toyota C-HR može se dodatno prilagoditi preko opcije za odabir načina vožnje na središnjoj konzoli.

BEZ PREMCA U EKOLOŠKOM SMISLU
ToyotI C-HR nema premca u ekološkom smislu. Za novi je model korištena dvostruko veća količina reciklirane plastike koja je upotrijebljena u više od 100 različitih dijelova automobila. To, između ostalog, uključuje 19 dijelova koji sadrže najmanje 80 % recikliranog materijala. osim unutarnjih plastičnih dijelova i podnih prostirki od recikliranih materijala, nove sintetičke presvlake sjedala izrađene su od recikliranih plastičnih boca - i to su prve Toyotine presvlake takve vrste.