Zdravlje
ZNAKOVI SU VRLO OČITI

Kako prepoznati da jedete previše soli
Objavljeno 20. studenog, 2023.
Iako je sol nužna za rad našeg organizma i cjelokupno zdravlje, trebali bismo pripaziti na količinu koju svakodnevno unosimo, jer pretjerani unos soli može imati negativan učinak na naše zdravlje. Studija objavljena u International Journal of Epidemiology otkriva da konzumacija previše soli u prehrani može biti štetna za cjelokupno zdravlje. Istraživanja pokazuju da bi prosječno naš dnevni unos soli trebao biti šest grama, ali većina ljudi konzumira više od sedam grama soli svaki dan. Prema toj studiji, neprikladna tehnika konzumacije i procjene natrija mogla bi prouzročiti paradoksalne nalaze. Stručnjaci sugeriraju da je natrij skrivena komponenta i teško ju je izmjeriti.

Učestalo mokrenje klasičan je znak da unosite previše soli. Većinu vremena možete osjetiti hitnu potrebu da se probudite usred noći kako biste mokrili. Međutim, to je simptom i mnogih drugih stanja poput infekcija mokraćnog mjehura i dijabetesa.

Veća konzumacija soli može izazvati osjećaj konstantne žeđi. To se događa jer hrana s većom količinom natrija remeti ravnotežu tekućine u vašem organizmu. Najbolji način da to nadoknadite jest da pijete puno vode, a nikako zaslađenih i gaziranih napitaka.

Pretjerani unos soli može izazvati i oticanje različitih dijelova tijela. Preslana hrana može biti i razlog zašto se ujutro osjećate napuhano. Oticanje se može osjetiti na prstima i oko gležnjeva. Prouzročeno je prekomjernom količinom tekućine u tjelesnim tkivima i poznato je kao edem.

Ako svoje jelo solite i pri konzumaciji unatoč tome što ste ga prilikom pripreme solili, to bi mogao biti znak da ste svoje obroke navikli jesti s više soli. Kad se vaša osjetila okusa prilagode slanim okusima, ona uvijek iznova žude za njima. Odjednom osjetite potrebu jesti slani kikiriki, čips i druge posoljenje namirnice.

Velike su šanse da su i česte blage glavobolje izazvane dehidracijom. Konzumacija previše soli vjerojatno će vam prouzročiti glavobolje u kratkim intervalima zbog dehidracije. Pijte puno vode kako biste pobijedili te glavobolje. I pazite: kofein također izaziva dehidraciju, stoga nakon kave uvijek popijte čašu vode. T.K.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NUTRICIONIZAM : PREPUNO VITAMINA

Uvedite zeleno lisnato povrće u svakodnevnu prehranu

2

STUDIJA: BLAGODATI TJELESNE AKTIVNOSTI

Zdravlje kostiju i zglobova utječe na sve u našem tijelu

3

TEST: PHILIPS SONICARE PROTECTIVECLEAN

Savršeno čisti i bjelji zubi na nježan način