Objavljeno 13. rujna, 2023.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković potpisao je u utorak u Sarajevu s ministrom državnog prometa i veza BiH Edinom Fortom sporazum o rekonstrukciji mosta Brčko-Gunja.
Sporazum o obnovi vremešnog mosta na rijeci Savi između Vlade RH i Vijeća ministara BiH rezultat je zaključka s nedavne zajedničke sjednice održane u Zagrebu. "To je most koji je u lošem stanju. Nakon ovog sporazuma Hrvatske ceste krenut će hitno u realizaciju toga projekta", rekao je po potpisivanju Butković. Most Gunja-Brčko izgrađen je još u vrijeme Austro-Ugarske, a zbog dotrajalosti preko toga je objekta teretni promet ograničen. Vrijednost obnove procijenjena je na gotovo četiri milijuna eura. Forto je istaknuo kako bi radovi na mostu Brčko-Gunja trebali početi već 2024., te je potvrdio zainteresiranost za niz projekata od obostranog interesa. Kaže da je s Butkovićem razgovarao o ponovnom uvođenju željezničke linije Sarajevo - Zagreb i olakšavanju carinskih procedura. Butković se susreo i s ministricom prometa i veza entiteta Federacije BiH Andrijanom Katić (HDZ BiH). Razgovarali su o izgradnji mosta na Savi između Orašja i Županje te o spojnoj točki buduće brze ceste.
Treba podsjetiti i da se na potrebu gradnje posve novoga mosta upozorava godinama. Početkom 2011. potpisan je i sporazum o suradnji Brčko Distrikta i Vukovarsko-srijemske županije kao pretpostavka za pripremu zajedničkih projekata za povlačenje sredstava iz fondova EU-a. Gradnja novog mosta tu je stavljena u prvi plan, kao nužno rješenje za omogućavanje sigurnog prometa ljudi i robe između dviju država. Održan je i niz sastanaka gdje su razmatrane i moguće trase s jedne i druge strane obale te gradnja mosta na novoj lokaciji, koja će odgovarati i Hrvatskoj i BiH. Naime, taj je most star i dotrajao, izgrađen davne 1894., dug je 755 metara i stoji na 27 betonskih stupova. Mostovi se inače projektiraju na eksploatacijsko razdoblje do 80 godina, a tome je čak 129. Prije četiri godine zabranjen je promet teretnih vozila i autobusa, zbog izrazito nepovoljnih rezultata provjere na zamor. Njime sada idu samo laka vozila i pješaci.
Zabrana teretnog prometa ima višestruke posljedice i objema je stranama cilj da se što prije opet uspostavi. Novi, suvremeni most otvorio bi sjeveroistočnu Bosnu, Brčko i Bijeljinu prema europskom koridoru, oživio gospodarstvo i Luku Brčko te olakšao kretanje stanovnika.
Hina/M. Lešić Omerović
Oleg Butković
ministar prometa i infrastrukture
Sporazum je rezultat zaključka sa zajedničke sjednice u Zagrebu. Most je u lošem stanju i nakon ovog sporazuma Hrvatske ceste krenut će hitno u realizaciju projekta.