Autoglas
SEAT ARONA:

Mali B-SUV za veliko zadovoljstvo u vožnji
Objavljeno 9. kolovoza, 2022.
Arona - novo izdanje Seatove uspješnice, čija se prodaja od 2017. približava brojci od pola milijuna, sada ima redizajnirani prednji dio

Arona može biti gradić na Kanarima, ali i automobil koji ide u red iznimno popularnih SUV/crossovera koji se nalaze između B i C segmenta. Na osvježenom izdanju blago su popeglane prve vanjske bore, a interijer je osjetno poboljšan. Otkad je 2017. godine prvi put predstavljen na tržištu, model Arona postao je ključnim stupom marke SEAT. Od prošlog proljeća se ovaj urbani SUV odlikuje još robusnijim vanjskim dizajnom i boljim offroad karakterom. Osim toga, Aronu sada krase još bolja intuitivnost, funkcionalnost i kvaliteta u unutrašnjosti vozila. Smještena je na početak ponude SUV-ova Seata i pola stepenice iznad Ibize, s kojom dijeli platformu.



Riječ je dakako o “soft” SUV-u, klasi koja gabaritima zapravo nastavlja tamo gdje su stali već zaboravljeni manji monovolumeni, ali i karavanske izvedbe hatchbacka B segmenta. Odlično je odmjerenih dimenzija, kako bi mogao biti jedini automobil u obitelji, simpatičnog i prepoznatljivog dizajna te s brojnim opcijama personalizacije kroz pakete ili pojedinačnu opremu.

Redizajn


Arona je ipak mnogo više od Ibize na štiklama, kako su je nazvali neki novinari. Od nje je nešto dulja i osjetno viša, a podignuto podvozje, atraktivni alunaplaci, dvobojna karoserija i krovni nosači samo su dio njezine posebnosti i upravo ono što traže kupci automobila B-SUV segmenta. Novo izdanje uspješnice, čija se prodaja približava brojci od pola milijuna, ima redizajnirani prednji dio, uključujući nova svjetla za maglu kojima se naglašava offroad karakter. Verzija Xperience, kakvu smo vozili, u ponudi je zamijenila dosadašnju Xcellence.

Tu su serijska LED svjetla, novi stražnji spojler i difuzor koji dodatno naglašavaju robusni izgled, proširen je izbor kotača od lakog metala, dok je sada i ovdje naziv modela ugraviran u rukopisnoj izvedbi na sredini stražnjeg dijela. Izvana je vizualno podijeljena na dva dijela. Donji je u boji karoserije, a gornji čine A i C nosač i krov, ovdje u tamnosivoj metalik boji.

Dijeli ih dizajnerski spretno uklopljena kromirana letvica, koja djeluje efektno, jednako kao i kromirani krovni nosači. U kabini je gotovo identična Ibizi, iako prostranija i s boljim, višim položajem za volanom. Znači, sve je na svom mjestu, intuitivno posloženo, s potpuno novom, mekanom prednjom armaturom s većim i sada lebdećim središnjim dodirnim ekranom infotainmenta, ovdje dijagonale 9,2 inča. Sada je smješten na višem položaju radi još bolje ergonomičnosti.

Nema dizela


Iznutra, sustav Wireless Full Link donosi funkcije Android Auto i CarPlay, nažalost ne i bežično. Infotainmentom se može upravljati i glasom, upotrebom prirodnog jezika. Ovdje je aktivacijska fraza “Hola Hola”.

Serijski se i u ovom vrhunskom paketu opreme dobije klasična, analogna ploča s instrumentima, dok je 10,25’’ digitalni cockpit na popisu dodatne opreme. Tu su i novi sustavi potpore vozaču, pa uz osnovni niz sustava koji su već integrirani, na primjer automatsku regulaciju razmaka (ACC), sustav Front Assist i sustav prepoznavanja umora, Arona ima i sustav zadržavanja vozila na voznom traku Lane Assist, kao i sustav prepoznavanja prometnih znakova Traffic Sign Recognition.

S redizajnom je dizelski motor otišao u povijest, pa ponudu sada čine tri 1.0 litrena 3-cilindarska TSI stroja, jedan 1,5-litreni i CNG verzija 1,0 TGI. Testni automobil je pod prednjim poklopcem imao najjači trocilindraš koji je sad nešto slabiji nego ranije (110 umjesto 115 KS), dok je okretni moment od 200 Nm ostao isti. Motor je za preporuku. Odlično je uklopljen uz ručni 6-stupanjski mjenjač, radi mirno i uglađeno bez suvišne buke ili vibracija koji su sve donedavno bili neželjeni pratitelji trocilindraša.

Ipak, pri naglom ubrzavanju čut će se reski zvuk, no ne i neugodan, dok ga krstareći autocestom gotovo uopće nećete čuti. No, umjesto motora, zbog nešto nepovoljnije aerodinamike i višeg krova čuje se dodatna buka vjetra. U gradskoj vožnji ovjes s relativno dugim hodom smanjuje nelagodu izazvanu cestama punim rupa i prelascima preko tračnica, dok se na lokalnim, sporijim cestama, Arona može živahno provesti zahvaljujući odličnom držanju ceste i predvidljivim reakcijama.

Mato Pavličević
SJEDALA ODLIČNA, SPORTSKA I UDOBNA
Još su novi, sada okrugli, bočni otvori za zrak, dok je višenamjensko kolo upravljača presvučeno napa kožom. Sjedala su odlična, sportska, a opet komforna, s dobrim bočnim osloncem i presvučena izdržljivim presvlakama. Mjesta ima dovoljno za ramena i glave, a prtljažnik od 400 litara među većima je u klasi. Funkcionalnosti pridonose četiri kuke za vezivanje prtljage i dvostruka podnica. Poboljšanja su provedena u pogledu materijala, završne obrade i kvalitete u cjelokupnom putničkom prostoru. Arona je sada i stalno povezana zahvaljujući usluzi Seat Connect s integriranom eSIM karticom, što znači da je dostupna i usluga eCall s pomoću koje se u slučaju nezgode uspostavlja izravna komunikacija s hitnim službama. Aplikacija za pametne telefone Seat Connect omogućuje daljinski nadzor i upravljanje čitavim nizom značajki automobila.

AGILNA, STABILNA I - NIJE ŽEDNA
Na zavojitim cestama pokazala se kao agilna, stabilna i sigurna, unatoč nešto izraženijem ljuljanju u odnosu prema Ibizi. Ovjes je i za brzu vožnju vrlo dobar, automobil koči solidno, a na upravljač reagira brzo i precizno. Iako je spojka malo prelagana, mjenjač je jako precizan, usklađen s motorom i s dobro programiranim prijenosnim omjerima. I ono ne manje važno, motor nije žedan. To dijelom može zahvaliti i tome što je s 1216 kg Arona među lakšima u segmentu. Poput većine suparnika iz segmenta malih SUV-ova, Arona ipak nije najsportskiji automobil za vožnju, ali je bolja od većine.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike