Zdravlje
PREHRANA PAZITE ŠTO SI USKRAĆUJETE

Proteinska dijeta nije za žene koje su u menopauzi
Objavljeno 8. kolovoza, 2022.
Umjesto toga, žene bi u menopauzi trebale unijeti vrijedne namirnice u svoju svakodnevnu prehranu

Žene u postmenopauzi koje provode proteinske dijete kako bi smršavjele ne gube samo suvišne kilograme nego i koštanu masu, kaže novo američko istraživanje. Također je primijećeno da pri visokoproteinskim dijetama ni suplementacija kalcijem (2000 mg dnevno) nije uspjela usporiti gubitak koštane mase. Stoga se ženama u postmenopauzi nikako ne preporučuju visokoproteinske dijete, kako ne bi nastao povećan rizik od osteoporoze.



Umjesto toga, žene bi u menopauzi trebale unijeti neke vrijedne namirnice u svoju svakodnevnu prehranu. To nisu nikakve posebne namirnice i svima su itekako dostupne. Primjerice, prehrana koja obiluje zelenim lisnatim povrćem može znatno smanjiti izglede za obolijevanje od dijabetesa, objavio je British Medical Journal (BMJ). Analizom podataka prikupljenih za potrebe šest prethodnih studija o unosu voća i povrća utvrđeno je da samo namirnice poput špinata, brokule, cvjetače, kelja ili kupusa imaju izražen zaštitni učinak, kažu istraživači s Leicester University. Rezultati za 220.000 ispitanika sugeriraju kako je redovita konzumacija takvog povrća (oko 100 grama dnevno) povezana s prosječno 14 posto manjim rizikom za razvoj dijabetesa tipa 2. Znanstvenici vjeruju da je uzrok tome visoka razina antioksidansa poput vitamina C, ali i elemenata poput magnezija.

Žene koje dva-tri puta mjesečno jedu kvalitetnu crnu čokoladu imaju zdravije srce i manji rizik da će doživjeti srčani udar, tvrde harvardski znanstvenici. Crna čokolada čini čuda, ali treba je konzumirati u malim količinama. U suprotnom, kako tvrde harvardski znanstvenici, nestaje njezin učinak u zaštiti zdravlja. Znanstvenici ističu da je treba konzumirati dva-tri puta mjesečno. Učinak crne čokolade toliko je velik da sprječava srčani udar. U istraživanju je sudjelovalo više od 30 tisuća Šveđanki, a znanstvenici su pratili njihovo ponašanje tijekom devet godina. Tako su utvrdili da crna čokolada blagotvorno djeluje na žensko zdravlje.

Tanja Kvorka
TJELESNA AKTIVNOST JE NEIZOSTAVNA
Neizostavan dio održavanja normalne tjelesne mase i optimalnog zdravlja jest redovita tjelesna aktivnost. Tjelesna aktivnost povećava energetsku potrošnju, mišićnu masu i bazalni metabolizam istovremeno smanjujući udio masnog tkiva i apetit. Suprotno općem vjerovanju, nije potrebna iscrpljujuća tjelovježba kako bi rezultati bili vidljivi - dovoljna je i svakodnevna umjerena tjelesna aktivnost u trajanju od 30 - 60 minuta, primjerice, šetnja ili vožnja biciklom. Odabirom zdravog životnog stila, što uključuje pravilne prehrambene navike, redovitu tjelesnu, ali i mentalnu aktivnost te obilje sna, moguće je zadržati ženstveno tijelo unatoč menopauzi.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

LJEKOVITO BILJE

Mažuran je učinkovit kod prehlada i nazeba, glavobolje

2

OMILJENI NAPITAK IMA POZITIVAN UČINAK NA ORGANIZAM

Ispijanje čaja smanjuje rizik od razvoja dijabetesa tipa 2

3

CJEPIVO SMANJUJE RIZIK OD TEŠKIH SIMPTOMA

Kada se treba cijepiti protiv gripe?