Ekonomija
USUSRET EURU

Osnovna potrošačka košarica
Objavljeno 2. kolovoza, 2022.

Sredinom srpnja donesena je odluka Vijeća Europske unije o fiksnom tečaju konverzije od 7,53450 kuna za euro, čime je i ranije potvrđen predviđen rok o obveznom dvojnom iskazivanju cijena za sve poslovne subjekte od 5. rujna ove godine. Nakon toga su gotovo svi trgovački lanci u kojima pratimo cijene 15-ak proizvoda koje smo uvrstili u osnovnu potrošačku košaricu uveli dvojno iskazivanje cijena na policama, ali su dan-dva prije toga podignuli cijene osnovnih prehrambenih proizvoda koje pratimo od jedne do čak tri kune, što je vidljivo u našoj tablici. S ciljem stvaranja povjerenja i sigurnog okruženja za potrošače Hrvatska gospodarska komora (HGK) ovih je dana pozvala tvrtke koje posluju u izravnom odnosu s potrošačima da pristupe Etičkom kodeksu pod sloganom "Svaki cent se broji, svaka kuna računa", čime će jamčiti da neće neopravdano podizati maloprodajne cijene te da će korektno preračunavati i iskazivati cijene i druge novčane iskaze vrijednosti.

"Od ključne je važnosti da svaki poslovni subjekt koji mu pristupi zaista posluje u duhu Etičkog kodeksa te na taj način kontinuirano pridonosi transparentnosti i zaštiti potrošača u procesu uvođenja eura. Poslovni subjekt pristupanjem stječe pravo na postavljanje vizualne identifikacijske oznake (logotipa i slogana) Etičkog kodeksa na svoja prodajna mjesta i mjesta pružanja usluga. To uključuje i postavljanje oznake pri provođenju promotivnih i marketinških aktivnosti kao što su tiskanje letaka i kataloga, objave na internetskim stranicama i društvenim mrežama, mobilnim aplikacijama te u drugim medijima. Poslovni subjekti moći će online pristupiti aplikaciji Etičkog kodeksa preko NIAS-a, i to prije početka razdoblja obveznog dvojnog iskazivanja cijena, odnosno od 16. kolovoza 2022. pa sve do 31. prosinca 2023. Popis poslovnih subjekata koji pristupe Etičkom kodeksu bit će javno dostupan na službenoj internetskoj stranici uvođenja eura: www.euro.hr", naveli su iz HGK-a. Z.R.

Možda ste propustili...

ZAOSTAJU S PLAĆANJEM RAČUNA PUTEM KREDITNIH KARTICA I GOMILAJU DUGOVE

Inflacija u SAD-u najviše pritišće mlade

OTKUPNE CIJENE MLIJEKA U UNIJI I DALJE RASTU

Hrvatski mljekari najmanje dobivaju za mlijeko u EU-u

VLADO ČONDIĆ GALINIČIĆ , PREDSJEDNIK UDRUŽENJA POLJOPRIVREDE HGK

Teret krize ne podnose svi jednako u lancima opskrbljivanja hranom

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

TURIZAM, UMJESTO IZVOZNE, UVOZNA GRANA

U ponudi nekih hotela na Jadranu nijednog hrvatskog proizvoda

2

SMANJEN PRILJEV NOVIH NARUDŽBI

Povećan pad aktivnosti u sektoru graditeljstva

3

NAJVIŠE NOĆENJA ZABILJEŽENO JE U HOTELIMA

U Opatiji i Rijeci uspješna turistička sezona