Zdravlje
ZDRAVI I NA LJETOVANJU

Plivajte i vježbajte u vodi, srce će vam biti zahvalno
Objavljeno 1. kolovoza, 2022.
Otkrit ćete skupine mišića koje ste zanemarivali ili niste ni znali da postoje

Ljeto je idealna prilika da se na jednostavan i lak način razgibate u vodi ili moru, bez upala mišića i znojenja, a vaše tijelo će vam biti iznimno zahvalno, ponajviše srce.



Zaronite u vodu i otkrit ćete skupine mišića koje ste zanemarivali ili niste ni znali da postoje. Plivanje je drukčija vrsta vježbe nego npr. hodanje. Naime, hodanje jača donji dio tijela, a plivanje jača gornji dio.

Ako vam je bitno znati koliko ste otplivali, orijentirajte se na plažu po dužini ili od jedne bove do druge, a u bazenu plivajte dužine bazena za lakše vođenje statistike. Ali i plivanje iz zabave, bilo u bazenu, jezeru ili moru, ima svoje blagodati. Voda daje nježan prirodni otpor, a jačina tog otpora ovisi o tome koliko ste plovni - umijeće plivanja, težina... Počnite s malo dubljim plićakom, dok se ne izviještite, pa krenite malo dublje.

Kanu, kajak ili veslanje odlične su vježbe na vodi, zgodne i za rijeke. Grade središnju mišićnu snagu u rukama, torzu i nogama. Mnoge riječne lokacije iznajmljuju kanue i kajake na sat, pa se možete zabavljati vježbajući onoliko koliko je vama ugodno. Ako vam sve ovo zahtijeva previše planiranja za plažu, i pedalina će dobro doći. Ne zaboravite na picigin i odbojku na vodi. I uživajte u vodi i aktivnoj morskoj zabavi. Kao i na kopnu, aktivnosti u vodi ili moru prilagodite svom zdravstvenom stanju i kondiciji, ne skačite u vodu, osobito ako ne poznajete teren ili je voda hladna, te puna želudca.

Dobrobiti vježbe u vodi su brojne. Jedna od najvažnijih je to što u vodi mogu vježbati ljudi svih dobi, jer je riječ o neagresivnoj tjelovježbi, koja je izvrsna za razvoj i jačanje, pokretljivost i zdravlje krvožilnog sustava. Voda pruža otpor te na taj način jača mišiće. Zato u vodi nisu potrebna dodatna opterećenja. Upravo zbog toga voda liječi bolne zglobove i kralježnicu, jer kad ovako vježbate, nema opterećenja za zglobove jer voda rasterećuje, stoga mogu vježbati i ljudi sa zdravstvenim tegobama. Dok sjedite i sunčate se, u plićaku tabanom kotrljajte oblutak i tako masirajte stopala. Tijekom vježbanja u vodi opušta se cijelo tijelo, sprječava nastanak celulita i popravlja disanje. Dok ste u bazenu ili, još bolje, u moru, lagano masirajte mišiće nogu i ruku. Dok se ne razradite, ne plivajte daleko, osobito ne sami kako vas ne bi uhvatio grč u nozi, a potom i panika.

Ljetni jelovnik treba sadržavati namirnice bogate kalijem i magnezijem, koje tijelo gubi znojenjem, i, za ljepotu kože ljeti nužnim, beta karotenom. Zato je najvažnije jesti sezonsko voće i povrće koje obiluje tim sastojcima. Bitan je i unos proteina jer oni održavaju čvrstinu i tonus mišića, kao i ugljikohidrata bogatih biljnim vlaknima, koji osiguravaju dugotrajnu sitost.

Jasminka Knežević
Kao i na kopnu, aktivnosti u vodi ili moru prilagodite svom zdravstvenom stanju i kondiciji

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana