Zdravlje
LJETO: VODU TREBA PITI CIJELOGA DANA

I mala dehidracija može prouzročiti glavobolju i umor
Objavljeno 18. srpnja, 2022.
Većini osoba treba 1,5 - 2 litre tekućine dnevno, što je otprilike 6 - 8 čaša

Voda našu kožu čisti, učvršćuje i tonizira, opušta te potiče dinamiku obnove stanica. Gubitak vode u koži može biti izazvan mnogim faktorima, ali najčešće je uzrok UV zračenje. Unošenjem vode u organizam ne zadovoljavamo potrebe kože za hidratacijom, nego samo omogućujemo normalan rad organizma i izmjenu tvari, savjetuje Kreni Zdravo. Kožu je zato potrebno dodatno hidratizirati losionima i mlijekom za tijelo. Hidratizirana koža je meka, nježna, glatka i napeta, ne peruta se i nema nikakvih tvrdih zadebljanja. Osim na lagane obroke i biranje sezonskih namirnica ljeti je ključno paziti i na dovoljan unos vode jer čak i sasvim mala dehidracija može prouzročiti glavobolju, opći umor ili manjak koncentracije, upozorava Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Voda je medij u kojem se odvija život, izvor tijelu važnih minerala i elektrolita. Nema energetsku vrijednost, oslobađa organizam od štetnih tvari, regulira tjelesnu temperaturu, olakšava probavu, a kožu održava zdravom i lijepom.



Većini osoba treba 1,5 - 2 litre tekućine dnevno, što je otprilike 6 - 8 čaša. Potrebe su povećane ako obavljate fizički zahtjevan posao, pri tjelesnoj aktivnosti ili tijekom toplih ljetnih mjeseci. Nedovoljno pijenje može utjecati na kognitivno i tjelesno funkcioniranje, što će sigurno imati utjecaj i na radnu učinkovitost. Voda oslobađa organizam od štetnih tvari, regulira tjelesnu temperaturu, izvor je važnih minerala i elektrolita, olakšava probavu, održava kožu zdravom i lijepom. Vodu treba piti cijeloga dana jer nam se naš osjet žeđi javlja uvijek s odgodom u odnosu prema stvarnim potrebama organizma za tekućinom. Kad osjetite žeđ, već ste lagano dehidrirali. Trudnice, dojilje, djeca i osobe starije dobi moraju posebno paziti na dostatan unos vode. Smanjeni unos tekućine čest je tijekom bilo koje teške bolesti, a osobito je problematičan kod povraćanja i tijekom vrućeg vremena. Dehidracijom se osim vode, gube i organizmu važne soli, poput kalijevih i natrijevih. Porsatom stupnja dehidracije povećava se i rizik za zdravlje, osobito kod djece, trudnica i starijih osoba. Osobe koje piju premalo vode imaju dugotrajan rizik od bolesti bubrega, srca, poremećaje mentalnih funkcija i probavnog sustava. Smanjenim unosom tekućine smanjuje se dotok kisika koji pritječe u srce, mozak, mišiće i sve važne organe, pa su oni manje sposobni obavljati svoje funkcije. Voda, osvježavajuća voda s dodatkom limuna, mente, matičnjaka ili đumbira te nezaslađeni čajevi i juhe od povrća spriječit će dehidraciju i nagradit će nas lijepom i zdravom kožom.

Jasminka Knežević
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana