Autoglas
SUZUKIJEV “GRAĐANIN” U ČETVRTOJ GENERACIJI

Vitara: Koristi hibrida ovdje dolaze do izražaja
Objavljeno 17. svibnja, 2022.
Kroz godine male promjene na Suzuki Vitari dogodile su se na prednjim i stražnjim svjetlima, najviše ispod poklopca motora

Suzuki Vitara od svog predstavljanja prošla je kroz razne izvedbe koje su bile dostupne kupcima. Ispod njezinog poklopca nalazi se 1,5-litreni atmosferski benzinski agregat snage 102 KS, kojem društvo pravi i 30-ak KS snažan starter-generator, dok se snaga na kotače prenosi pomoću automatskog robotiziranog ručnog mjenjača kojeg u Suzukiju nazivaju AGS (Auto Gear Shift).



Lagana vožnja


Automobil kojeg smo prvi put ugledali prije kakvih sedam godina i danas je više-manje isti. Kroz godine male promjene dogodile su se uglavnom na prednjim i stražnjim svjetlima, ali najviše ispod poklopca motora. Upravo iz tog razloga naš smo osvrt i krenuli od pogonskog sklopovlja. Četvrta Suzuki Vitara koju vozimo pokreće atmosferski benzinski motor obujma 1,5 litara.

Svojim karakteristika usporediv je s prvom Vitarom koju smo vozili, a bila je to Vitara koju je pogonio 1,6-litreni atmosferski benzinski agregat. Sličnosti su uglavnom u performansama, dok u pogledu potrošnje, svakako bodove odnosi novi agregat kojem pomaže i starter-generator. Dakle, Suzuki Vitara 1.5 AGS Hybrid neće biti automobil koji voli tešku nogu na gasu, nego se više "doma" osjeća lagano krstareći cestom. Upravo laganom vožnjom najviše se izvlači i iz spomenutog 30-ak KS snažnog starter-generatora koji će biti u stanju sam pokretati automobil pri određenim uvjetima.

Primjerice, lagano kretanje na semaforu ili u gužvi odvijat će se u potpunosti na struju, također i prilikom lagane vožnje, na oko 60 km/h gasi se benzinski motor i pokreće električni. Kapacitet baterije ovdje nije bitan, jer Vitara je zatvoreni hibrid kod kojeg nemate brigu oko struje. Baterija majušnog kapaciteta puni se pasivno kočenjem, a pohranjenu energiju troši kada je to automobilu potrebno. Cijeli sustav radi izuzetno uglađeno i neprimjetno.


Prepoznatljiv izgled


Za kraj osvrta ostavljamo izgled. Suzuki Vitara svojevrsna je ikona. Zapravo sve što smo imali reći o izgledu Suzuki Vitare vjerojatno smo rekli u zadnje tri prilike kada smo ju vozili. Vitara djeluje ozbiljno, a dodatnu atraktivnost podižu serijska dnevna svjetla u LED tehnici, kao i stražnja LED svjetla te aluminijski naplatci. Unutrašnjost možemo opisati kao bogato opremljenu i još malo finiju. Kožni upravljač s kontrolama i središnji multimedijski sustav odlični su i dobro poznati od prije, no sada tu ima i nešto mekih materijala na dodir, a ne kao ranije čvrsta plastika. Obloge u vratima dobile su čak i nešto alkantare, dok su sjedala zanimljivog dezena uz kombinaciju tkanine i kože. Atraktivnost testiranog modela uvelike je podigao i veliki panoramski krov.


Tehnologije za pomoć vozaču na razini su uz razne podrške (trak vožnje, vozila ispred i iza, mrtvi ugao, itd.). I na samome kraju ostaje cijena koja se kod testnog modela zaustavila na nešto više od 213.000 kuna. Možda zvuči mnogo, no valja imati na umu što sve Vitara sada nudi. Kako živimo u vremenu kada je veće pitanje dostupnosti od cijene, onda je lako se odlučiti i za nešto viši iznos kojeg biste možda izdvojili prilikom kupnje.

Marin REŽIĆ
AGS MJENJAČ
Snaga oba motora na kotače se prenosi pomoću automatskog robotiziranog ručnog AGS mjenjača. To je klasični ručni mjenjač kojem elektronika mijenja brzine. Prilikom dinamične voženje preporučujemo ručno mijenjanje brzina pomoću polugica na upravljaču, jer automatika nekada nije sklona predvidjeti vaš režim težeći automobil ubaciti u što viši stupanj. No, prilikom lagane vožnje stvari su odlične i prednost je što kao kod automatskog mjenjača nemate brigu oko brzina. Potrošnja je OK, oko šest litara na 100 km.