Zdravlje
ISTRAŽIVANJE

Najkreativniji smo kad nismo fokusirani
Objavljeno 16. svibnja, 2022.
Američka studija pokazala je da su zaposlenici lošiji u smišljanju kreativnih zamisli za vrijeme videokomunikacije u usporedbi s osmišljavanjem novih ideja tijekom sastanaka uživo. Pandemija je promijenila prirodu uredskog rada te je utjecala na porast videosastanaka i malo je vjerojatno da će se takva praksa izmijeniti budući da rad od kuće postaje sve uobičajeniji u cijelome svijetu. Nastojeći otkriti kako ova golema promjena utječe na kreativnost radnika, američki su istraživači odlučili proučiti nov način suradnje među gotovo 1500 zaposlenika jedne telekomunikacijske tvrtke s podružnicama u Finskoj, Mađarskoj, Indiji, Izraelu i Portugalu. Zaposlenici su radili u parovima, dio njih za istim stolom, a dio preko Zooma. Zadatak im je bio osmisliti što više kreativnih ideja za proizvode tvrtke, a zatim su njihovi nadređeni birali najbolju. Rezultati studije pokazali su da su parovi koji su razgovarali uživo iznijeli oko 15 posto više kreativnih ideja u odnosu prema parovima koji su surađivali preko Zooma. Tijekom virtualne suradnje sudionici su puno češće gledali u svojeg partnera, zapravo gotovo dvostruko češće, na štetu šireg okruženja. Studija je pokazala da “videokonferencija ometa generiranje ideja jer komunikatore usmjerava gotovo isključivo na ekran, što potiče uži kognitivni fokus”. Takva usredotočenost može pomoći pri izboru najbolje ideje, no istodobno sprečava kreativan proces njezina osmišljavanja. Ljudi su najkreativniji kad su slobodni i nefokusirani. J.Kn.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana