Autoglas
BITKA E-KAMIONA

Ovo nije igra riječi, Nikola je uistinu tužio Teslu
Objavljeno 11. siječnja, 2022.
Proizvođač električnih kamiona Nikola tuži suparnika Teslu zbog povrede patenta

Proizvođač električnih kamiona Nikola odustaje od svoje tužbe protiv Tesle zbog povrede patenta, vrijedne čak dvije milijarde dolara, u kojoj je optužio svog većeg i etabliranijeg suparnika za krađu patenata s Nikolinog teškog električnog kamiona za Teslin tegljač.



Tužba je izvorno podnesena 2018. godine, kada je Tesla još uvijek gubio novac, ponestajalo mu je gotovine i vodio borbu sa zalihama svega. U to vrijeme Nikola je bio vrući start-up s obećanjima o tegljačima i pickupovima na vodik i tvrdnjama o golemoj knjizi narudžbi. Od tada je Tesla prešao put od trajnog gubitka novca do profita, a sada ima rastuću tržišnu vrijednost vrijednu više od trilijuna dolara, i vredniji je od 12 najvećih svjetskih proizvođača automobila. Nikolina prijava potaknula je Teslinu protutužbu. U sklopu sporazuma o nagodbi, dvije tvrtke pristale su odustati od međusobnih tužbi.

Tesla tek treba izići s vlastitim električnim tegljačem, unatoč obećanjima da je blizu dovršetka i serijske proizvodnje. Prodaja automobila i SUV-ova porasla im je 87 % prošle godine, dok su se drugi proizvođači automobila mučili pronaći računalne čipove i druge dijelove koji su im potrebni za izradu vozila i zadovoljenje potražnje. U prvobitnoj tužbi Nikola je tvrdio kako je Tesla ukrao Nikolin patentirani dizajn vjetrobranskog stakla i vrata na kabini, koja su dizajnirana da smanje otpor vjetra i povećaju domet kamiona u verzijama na baterije ili na vodikove gorivne ćelije.


Rečeno je da Tesla nije krenuo s vlastitim planovima za tegljač prije, a što je 2016. vidjela konceptnu verziju Nikolinog kamiona te da su Tesline dionice skočile u vrijednosti od dvije milijarde dolara ubrzo nakon što su objavili planove za vlastiti tegljač Tesla Semi. U Nikolinoj tužbi iz 2018. tvrdilo se da ima značajne ugovore za svoje planirane kamione, ali 2020. se, brzo nakon što se počelo javno trgovati dionicama tvrtke, počelo propitkivati je li Nikola bio baš toliko blizu uvođenju kamiona na tržište kako je tvrdio. Svoj prvi akumulatorski električni kamion isporučio je prvom kupcu tek prošlog mjeseca.


Mato PAVLIČEVIĆ
PROBLEMI MILTONA, OSNOVAČA NIKOLE
Trevor Milton, Nikolin osnivač i izvršni predsjednik, bio je prisiljen dati ostavku u tvrtki, a protiv njega podnesena je savezna kaznena prijava za obmanjivanje investitora. Izjasnio se da nije kriv. Nikola je prošlog mjeseca pristao platiti Komisiji za vrijednosne papire 125 milijuna dolara za podmirenje optužbi da je dovela ulagače u zabludu.

Možda ste propustili...

NA PRVOJ SLUŽBENOJ DIZAJNERSKOJ SKICI

Škoda predstavlja Enyaq Coupe iV

NAJMNOGOLJUDNIJE TRŽIŠTE SVIJETA SE BUDI

Prodaja automobila u Kini porasla prvi put od 2017.