Osijek
TRESKA 402 - ŠEBALJ VS PERVAN

Osijek je domaćin prve svjetske utrke tramvaja
Objavljeno 2. prosinca, 2021.
U "genšeru" iz 1960. bio je komičar Željko Pervan, a rally vozač Jure Šebalj bio je u obnovljenom češkom tramvaju

Večer u središtu Osijeka - jednom riječju – nostalgija. Kao nekada, kada je središte grada bilo navečer krcato ljudima, osječki je korzo u srijedu, uoči 235. rođendana Grada Osijeka, opet bio prepun ljudi koji su došli pogledati otkačenu utrku tramvaja. Nedostajalo je samo “kešanja” na tramvajskoj zadnjoj rudi - načina na koji se moglo, doduše nesigurno, stići tramvajem do korza na spoj s djevojkom, bez plaćanja karte.



No tramvaji su doslovce projurili kroz središte do Trga A. Starčevića, a u kokpitima su uz vozače stajali njihovi novi kolege “gepepeovci” – u “genšeru” iz 1960. komičar Željko Pervan, a u obnovljenom češkom tramvaju iz 2006. rally vozač i kolega autonovinar Jure Šebalj. Mnogi su prije utrke još na startu, kod GISKO-a, tiplali na “nijemca”, poprilično dužeg od konkurentnog “čeha”, i suvozača Pervana, i kako je ispalo, dobro su uložili “pare”, iako je u drugom bio automobilski as. I mi smo dobro ocijenili ukrcavši se u onaj Pervanov jer, makar i ne pobijedio, mogli smo se voziti u kontrasmjeru, u kojem tramvaj nikada ne vozi.


Ovu jedinstvenu utrku i neobičnu atrakciju: “402 treska: Šebalj vs Pervan” u povodu Dana grada Osijeka poklonili su sugrađanima i posjetiteljima GPP i Grad Osijek. Dogradonačelnik Dragan Vulin kazao nam je kako je ova utrla bila prema uzoru na tzv. Street race utrku, kroz 402 metra Kapucinske ulice. Čestitao je Dan grada, a Dejanu Rusmiroviću, direktoru GPP-a, i Sanji Mršo iz marketinga na organizaciji utrke.

- Ovo je prva na svijetu održana utrka tramvaja. Osijek će i po tome biti poseban i drukčiji jer smo grad tramvaja, po tome smo poznati, a ovo će pridonijeti promociji Osijeka. Veseli me što se okupilo sugrađana, a za tjedan dana bit će prikazana i posebna emisija s natjecateljima “vozačima” tramvaja s temom o tramvajima i o Osijeku koji je imao prvi tramvaj na ovom širem području, a glavni lajtmotiv bit će ova utrka – kazao je Vulin.


Uoči utrke Pervan i Šebalj izveli su pravi show prekoputa nekadašnjeg “Ipka” nudeći savjete o “kulturnom” ponašanju u tramvaju, da se ne mora ustajati starijima, švercanju u kojem su i njih dvojicu “kondori” zatekli bez karte… Nisu im pomogle ni izlike kao – pa mi smo kolege i mi smo “gepepeovci”… A tramvajem su išli samo dvije stanice. “Jedanaest kuna karta!? Puno je to”, smatraju novopečeni GPP-ovci.


Darko Pejić
"TRESKA" DANAS IPAK MANJE TRESE
Osječani uobičajeno svoj tramvaj nazivaju “treska” - baš onako kako se putnik osjećao treskajući se dok je putovao tramvajem koji je pomalo poskakivao po tračnicama. Danas je to drukčije, novo podnožje pruge bolje amortizira spoj metala o metal - kotača o tračnicu - no “treska” i dandanas živi u srcima Osječana. Vole Osječani i butre, uvriježeni naziv za ovdašnje cure, a i GPP-ovci su mjesečni pokaz nazvali butra (skraćeno od BUS i tramvaj) ne bi li građani zavoljeli karte, pa ih plaćali umjesto da se švercaju ili kešaju.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NOVO OGRANIČENJE

Na dijelu Biljske ceste
smanjite gas na 70 km/h

2

RANO OTKRIVANJE KARCINOMA PLUĆA - ODAZOVITE SE!

Budući da pušim već 39 godina, rado sam prihvatila ponudu za CT pluća

3

DRŽAVA DAROVALA ZEMLJIŠTE NEKADAŠNJEG OLT-A ŽUPANIJI

Ljevaonica ideja i znanja