Zdravlje
ISTRAŽIVANJE PREHRANA JE VAŽNA ZA MENTALNO ZDRAVLJE DJECE

Zdrava prehrana znači 5 porcija voća ili povrća dnevno
Objavljeno 15. studenog, 2021.
Prednost manje masnoj hrani, umjereno soliti, a rijetko piti zašećerene napitke

Prehrana djece treba biti raznolika, obroci se ne smiju preskakati. Djeca koja konzumiraju zajutrak kreativnija su, imaju više uspjeha u rješavanju problema koji se pred njih postave i postižu bolje rezultate u sportu i školi. Ne smije se preskakati ni ručak ni večera i potrebno je obratiti pozornost na međuobroke.



Dovoljna količina mlijeka i mliječnih proizvoda je važna jer kalcij koji oni sadržavaju u velikoj količini je nužan za rast. Treba odabrati manje masnu hranu, umjereno je soliti, a rijetko jesti slastice i piti zašećerene napitke poput ledenog čaja i gaziranih pića. Visokokalorična hrana, bogata mastima i/ili šećerima, ne bi smjela biti dijelom svakodnevne prehrane djece.

Mentalno zdravlje djeteta snažno je povezano s vrstom hrane koju svakodnevno konzumira, pokazuje studija koja je istražila važnu ulogu zdrave prehrane od prvih godina života. Mentalno zdravlje starije školske djece posebno se poboljšava uzimanjem dobrog doručka i ručka kao i svakodnevnim unosom voća i povrća, prema istraživanju koje je obuhvatilo 9000 djece u Ujedinjenom Kraljevstvu, a provedeno je na Sveučilištu East Anglia u Norwichu. Prof. Ailsa Welch, voditeljica studije objavljene u rujnu, kaže da prehrana djece ima mnogo ili čak više utjecaja na mentalno zdravlje djece nego na to svjedoče li svađi roditelja ili čak nasilju. Prema studiji, djeca koja preskaču doručak lošijeg su mentalnog zdravlja, a djeca koja konzumiraju pet ili više porcija voća i povrća na dan imaju najbolje rezultate na testovima. Povezanost između prehrane i tjelesnog zdravlja dobro je poznata, no do danas nije se mnogo znalo o tome kakvu ulogu prehrana igra u emocionalnom zadovoljstvu djeteta. Sve se više priznaje koliko je važno mentalno zdravlje i radost u najranijoj dobi, posebno zato što se mentalni zdravstveni problemi adolescenata često nastavljaju u odrasloj dobi i vode lošijim životnim rezultatima i postignućima. Znanstvenici su ispitivali djecu o prehrambenim navikama, a proučili su i druge faktore kao što su radost, sposobnost opuštanja i odnosi s drugim ljudima. U obzir su uzeli i faktore koji bi mogli utjecati na dobrobit djeteta - problematični odnosi u obitelji, na primjer. Nutricionisti odavna ističu da zdrava prehrana podrazumijeva unos pet porcija voća ili povrća na dan. Prema studiji dijete od šest godina trebalo bi pojesti 230 grama povrća i 210 grama voća na dan. U dobi od 13 godina djevojčice bi trebale pojesti 320 grama povrća i 300 grama voća, a dječaci u količini 390, odnosno 360 grama. I povrće i voće može biti sirovo ili kuhano, a u unos se računa i kada je povrće i voće korišteno u pripremi toplih obroka.

Najvažniju ulogu u prehrambenim navikama djece imaju roditelji. Djeca čiji se roditelji pravilno hrane vjerojatno će i kao odrasli zadržati dobre navike. Hranu ne treba koristiti u svrhu nagrade ili kazne, a svaka hrana je dopuštena, samo je važno koliko često i u kojoj količini se unosi.



Jasminka Knežević
Dijete od šest godina trebalo bi pojesti 230 grama povrća i 210 grama voća na dan

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana