Autoglas
LAND ROVER DEFENDER

Veliki užitak u malom, ali skupom pakiranju
Objavljeno 28. rujna, 2021.
Najsposobniji Land Rover kombinira novu karoserijsku strukturu s najnovijim tehnologijama kako bi bio prikladan za 21. stoljeće

Svih svojih 70 godina postojanja Land Rover Defender bio je simbol snage i izdržljivosti, a novi model otišao je toliko naprijed da su svi ostali u šoku. Najsposobniji Land Rover ikad kombinira novu karoserijsku strukturu s najnovijim tehnologijama kako bi bio prikladan za 21. stoljeće.



Novom Defenderu 110 nedavno se pridružio nešto manji model, Defender 90, no ništa manje luksuzan i atraktivan. Oznake 110 i 90 kod nekadašnjeg modela označavale su međuosovinski razmak u inčima. Zapravo, on je kod kraćeg modela bio 93 inča, odnosno 236 cm, dok je kod 110 bio točno toliko dug, 280 cm. Obje verzije novog Defendera su od nekadašnjeg ipak osjetno dulje, dulji su i međuosovinski razmaci (259 cm kod modela 90), ali je i taj detalj s označavanjem zgodna poveznica s prošlošću. Vanjski dizajn je majstorski. Podsjeća na staru generaciju, ali u cijelosti je nov i moderan. Suptilno je zakrivljen, s ravnim stranama, a sve izgleda robusno i čvrsto. Sve do B-nosača nema razlike u odnosu prema duljoj verziji. Od nje je kraći za solidna 43 centimetra, lišen je stražnjeg para bočnih vrata i ima električno preklopivi krov od tkanine iznad glava putnika.

Osobnost


Iznutra je zadržana osobnost izvornog Defendera s naglaskom na jednostavnost i praktičnost. Inovativne značajke uključuju potpuno digitalno upravljanje svime, ručicu automatskog mjenjača podignutu na središnju konzolu te opciju preklopnog srednjeg sjedala sprijeda, poput ranih Land Rovera. Sjedi se dosta visoko, preglednost prema naprijed je odlična, ali se bočno i unatrag dosta slabo vidi. Stvar spašavaju kamere. Mjesta u testiranom vozilu bilo je za pet odraslih osoba, a cijenu skraćenja platio je prtljažnik od 397 litara. Inovativni infotainment sustav Pivi Pro odlikuje se vrlo intuitivnim sučeljem, dok ažuriranja softwarea Over-The-Air osiguravaju da je uvijek i bilo gdje u svijetu "up to date". Izdržljivi gumirani podovi omogućuju lako čišćenje i održavanje, a pruža osjećaj vožnje u kabrioletu.

Ispod prednjeg poklopca brundao je snažni blagi hibridni stroj. Zbog podmotoriziranosti je nedugo nakon predstavljanja dvolitreni 4-cilindrični turbodizel povučen iz ponude i zamijenjen rednim 6-cilindrašem iz modularne linije motora Ingenium. Hibridna tehnologija, pa makar i blaga, ima smisla kod ovakvih velikih vozila, elektrika pomaže pri kretanju i ubrzanju.

Odlučni motor


U praksi, dva dodatna cilindra i litra više zapremnine uz električnu ispomoć donose dodatnih 10 ‘konja‘, ukupno 249. No, moment je sada veći čak 33 % (570 umjesto 430 Nm), te je krivulja pri vrhu znatno dulja. Kad je riječ o 2406 kg teškom vozilu, to se itekako cijeni. Novi motor vuče Defender osjetno drukčije i odlučnije, automatski mjenjač je kao dotjeran, pa je manje nervoze i trzaja ne samo pri startu već i u svim fazama vožnje. Veći motor usto ne znači i veću potrošnju, na testu smo imali prosjek od 8,2 litre. Uz rezervoar od bahatih 90 litara možete na dugi put bez brige oko lokacija benzinskih postaja.

Ovjes je sada potpuno neovisan, uz trajni pogon na sve kotače. Zračni ovjes je u standardnoj opremi, pa je osnovni razmak od tla 216, a 291 mm u off road načinu rada. Na brzoj cesti spušta se za 50, dok se na terenu može podići do razmaka od tla od ravno pola metra i proći kroz vodu dubine do 900 mm. Srce pogona je inteligentni sustav Land Rover Terrain Response 2, a koji uključuje i novi program Wade, omogućuje vozačima da precizno podese vozilo za specifične uvjete izvan asfalta. U kombinaciji s vrhunskim pogonom s reduktorom, središnjim diferencijalom i opcijskom blokadom stražnjeg diferencijala, osigurana mu je nezaustavljivost. Model s kraćim međuosovinskim razmakom znatno je agilniji, okretniji, a ujedno i zabavniji i opuštajući automobil za vožnju. Zračni ovjes savršeno radi svoj posao i već u startu sprječava svaki pokušaj pretjeranog naginjanja, ljuljanja i poskakivanja. Za razliku od prethodnika, vožnja u njemu gotovo je dosadno udobna, kao u boljem automobilu.

I za kraj cijena. Testni model ima na sebi samo 11.000 kuna dodatne opreme, pa nam je to slaba utjeha kad vidimo svotu za koju se nudi, 728.943,28 kn. No riječ je o verziji First Edition, koja je izlog svega što se u Defender i na njega može ugraditi.



Mato Pavličević
// VOZILI SMO //
DEFENDER JE NEPODERIVO VOZILO
Od kada se Land Rover Defender pojavio na tržištu, sada davne 1948. godine, proizvedeno je više od dva milijuna vozila. Vole ga svi avanturisti, oni u obje Amerike pa do Afrike (gdje je dobio nadimak “kralj Afrike”), Europe, Azije i Australije. Inspiracija britanskim dizajnerima i inženjerima za kreaciju Defendera bilo je američko vojno vozilo Jeep, a premijera je bila na amsterdamskoj autoizložbi 1948. godine. Prvi su primjerci imali aluminijsku karoseriju, što je razumljivo zbog viška aluminija koji se koristio za izradu vojnih aviona, a bili su pogonjeni 4-cilindarskim dizelskim motorom obujma 2500 ccm. Vrlo brzo ovaj automobil je zbog svoje robusnosti, iznimne kvalitete i neprijepornih terenskih sposobnosti postao vozilo spasilačkih službi, istraživača, poljoprivrednika, vojske i policije. Zovu ga i “nepoderivo vozilo” jer još 70 % Defendera radi.

Tehnički podaci
Motor:       6-cilindra, turbodizel + MHEV

Obujam:       2996 ccm

Snaga:       183 kW (249 KS) @ 4000 o/min

Moment:       570 Nm @ 1250-2250 o/min

Mjenjač:       Automatski, 8 stupnjeva

Ubrzanje 0-100 km/h:       8,0

Maksimalna brzina:       188 km/h

Dimenzije:       4583 X 1996 X 1974 mm

Prtljažnik:       397-1563 l

Potrošnja:       7,6/8,6/9,3 l/100 km

Potrošnja na testu:       8,2 l/100 km

Emisija CO2:       226 g/km

Cijena:       728.943,28 kn (testni model)