Autoglas
YARIS CROSS DOPUNA PONUDE JAPANSKE KOMPANIJE

Toyota hibridno napada rastući B SUV segment
Objavljeno 28. rujna, 2021.
U ovaj mali crossover Toyote ugrađena je četvrta generacija hibridne tehnologije, više od pola rute vozite samo na struju

Nakon novog Yarisa, ovo je drugi Toyotin model na novoj GA-B platformi. Veliki je adut japanskog brenda na rastućem europskom tržištu SUV-ova u B-segmentu, čiji daljnji rast očekuju u Toyoti, prije svega zahvaljujući kupcima koji žele s većih modela C segmenta prijeći na manje vozilo i onima koji traže alternativu za kompaktne modele B-segmenta kao i vozilo prilagođenije modernom načinu života.



Pogon


Dok je od "običnog" Yarisa od tla viši za 30 mm, s njime dijeli međuosovinski razmak od 2560 milimetara, no ima veće prevjese povećavajući ukupnu duljinu za 240 mm na 4180 mm. Također je širi za 20 mm i za 90 mm viši od Yarisa. Na izboru kupcima cijela je paleta alunaplataka od 16, 17 i 18 inča kao i 10 boja karoserije.

Unutrašnji prostor je raskošniji, uz povišeni položaj sjedenja. Izvedba i materijali već koketiraju s premium vozilima, a vozaču i putnicima na raspolaganju stoje najnoviji infotainment i vrhunska povezivost. Razine opreme su Luna, Sol, Sport, Elegant i Adventure te Premiere Edition dostupan u prvih dvanaest mjeseci prodaje Yaris Crossa. Visoke razine opreme Elegant i Adventure izvana i iznutra daju mu prepoznatljiv karakter, gradski ili terenski.

Za pogon koristi 3-cilindrične benzinske motore, razvijene izravno iz većih četverocilindraša, a najviše se očekuje od hibrida. Klasični pogon je 1,5-litrenim strojem uparenim s CVT ili ručnim mjenjačem sa šest brzina.

Krivulja snage


Ovaj trocilindarski motor razvija 125 KS i 153 Nm. Toyotin 1,5-litreni samopunjivi (bez ikakve utičnice) hibridni sustav zasnovan je na istom motoru s Atkinsonovim procesom i ima toplinsku učinkovitosti od 40 %, što je bolje od usporedivih dizela i omogućava malu potrošnju goriva i nisku emisiju CO2.

Kompaktni hibridni automatski mjenjač e-CVT uključuje i elektromotor/generator koji daje više snage i bolji odziv nego prethodna generacija Toyotina sustava, dok je sistemska snaga hibrida 116 KS. Potrošnja goriva je deklarirana od 4,4-5,0 l/100 km uz emisiju CO2 od 100 do 114 g/km. Na našoj testnoj vožnji uspjeli smo potrošnju spustiti na 4,3 litre, i više od 55 % vožnje odraditi na struju.

Posebna je pažnja poklonjena krivulji snage, tako da, suprotno očekivanjima, tu nema eksplozije snage kad se udruže klasični i elektromotor, već linearno razvijanje ubrzanja popraćeno bukom voluminoznog trocilindraša. Pogon na sve kotače nije tako čest kod malih SUV vozila, no Yaris Cross nudi ga jedini u B-segmentu, i to uz hibridni model s električnim pogonom za stražnje kotače. Sustav AWD-i (Intelligent All-Wheel Drive) raspoređuje moment između osovina od 100:0 do 40:60, a ima i mogućnost odabira jednog od tri načina vožnje: Normalno, Trail (teren) i Snow (snijeg), preko okruglog prekidača na središnjem grebenu.

Početna cijena modela s 1,5-litrenim benzinskim motorom je 139.900 kn uz LUNA paket opreme koji sadrži napredni i bogati sigurnosni i multimedijski paket te klima-uređaj. Hibridna verzija kreće s cijenom od 164.900 kn za LUNA paket opreme, uz 10 godina jamstva na hibridnu bateriju i do 10 godina jamstva uz Toyota Relax paket.

Mato Pavličević
PRVO SIGURNOST
Sustav aktivne sigurnosti Toyota Safety Sense i napredne funkcije pomoći u vožnji pomažu u izbjegavanju niza najčešćih opasnosti na cesti pružanjem informacija vozaču, ranim upozorenjima i, kada je potrebno, automatskim kočenjem i zakretanjem upravljača. U opremi je kamera za vožnju unatrag, ali ne i senzori. Zanimljivo. Prilagodljivi prtljažni prostor zaprima 390 l, s podesivom je visinom, trakama za učvršćenje tereta te, po želji, i električno pokretanim petim vratima. Maksimalan kapacitet je 1097 litara.

30

milimetara Yaris Cross

viši je od “običnog” Yarisa

116

konjskih snaga je

sistemska snaga hibrida

Toyota Yaris Cross

za pogon koristi

3-cilindrične

benzinske motore

Najčitanije iz rubrike