Kultura
PLES I NEVERBALNO KAZALIŠTE

"Gran Bolero" zatvorio festival u Svetvinčentu
Objavljeno 27. srpnja, 2021.
Drugu godinu zaredom održan je u posebnim okolnostima, skraćen za jedan dan te prilagođen epidemiološkim mjerama

Završen je 22. Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat, koji je, pandemiji usprkos, taj istarski gradić i ove godine na nekoliko dana ljeta pretvorio u vibrantno središte suvremene plesne umjetnosti.



Drugu godinu zaredom održan u posebnim okolnostima, skraćen za jedan dan te u uvjetima prilagođenim epidemiološkim mjerama, festival je u svojem 22. izdanju, prema riječima izvršne producentice Petre Glad Mažar, ponovo ostvario svoju misiju profilirane međunarodne umjetničke platforme i u sažeta tri dana prikazao devet probranih predstava renomiranih koreografa i plesnih skupina, ali i mladih nada europske i svjetske suvremene plesne scene. Zahvaljujući dobroj suradnji sa Stožerom civilne zaštite, kao i podršci Ministarstva kulture i medija, festival je održan kao manifestacija niskog rizika te uspio zadržati svoj međunarodni predznak. Festivalskoj su se publici ove godine predstavili umjetnici iz Španjolske, Srbije, Austrije, Njemačke, SAD-a i Hrvatske. Iako festival nije organiziran tematski, i ove je godine, kao i prošle, u koreografskoj emociji prikazanih predstava vidljiv utjecaj posljedica pandemije te se tako one većinom bave temama izolacije i samoće, promišljajući nove načine povezivanja, komunikacije i pronalaženja oslonca u drugima. Na Festivalu, kojemu je Hina bila medijski pokrovitelj, svoja su koreografska i plesna promišljanja osjećaja nezadovoljstva i neizvjesnosti te potrebe za promjenom, među ostalima, predstavili plesači Bitef plesne kompanije iz Beograda, koji su oduševili publiku moćnim uprizorenjem plesno-scenskog propitivanja suštinske mogućnosti otpora u predstavi "Prostor za revoluciju", po konceptu i u koreografiji plesne umjetnice Isidore Stanišić. Španjolski duo No bautizados plesačice i koreografkinje Katije Humenyuk te glumca i pantomimičara Rolanda Salaméa izveo je predstavu "Lo invisible", a ansambl zagrebačkog Studija za suvremeni ples komad "Spektakl" koreografkinje Irme Omerzo. U sklopu festivala održane su i dvije radionice za plesače i izvođače, a Anera Stopfer iz Deska Kreativne Europe Ministarstva kulture i medija održala je edukativnu interaktivnu prezentaciju za profesionalce u umjetnosti.

Posljednje večeri Festivala prikazana je plesna predstava "Skupa", produkcija Umjetničke organizacije 21:21 u koreografiji Petre Hrašćanec. Američka izvođačica Abby Crain na središnjem je trgu izvela plesni rad "Druga strana: Noć sanjarenja", nastao u suradnji s koreografkinjom Sarom Shelton Mann. Program je u Kaštelu Grimani u nedjelju navečer zaključila spektakularna plesna produkcija "Gran Bolero", zavodljiva izvedbena reinterpretacija hipnotične privlačnosti Ravelova "Bolera" španjolskog koreografa Jesúsa Rubija Gamoa. Proglašena najboljom plesnom produkcijom u Španjolskoj 2020. Plesno promišljanje slavne skladbe iz 1928. u izvedbi šestero plesača iz Madrida i šestero iz Barcelone oduševilo je publiku Savičente, koja je izvođače ispratila stajaćim ovacijama i aplauzom.



Tanja Kvorka
TEMATSKI RAZNOVRSTAN PROGRAM
Od domaćih umjetnika, publici je predstavljena i najnovija produkcija Zagrebačkog plesnog ansambla “Revel Revel”. Njemački koreograf Moritz Ostruschnjak na svetvinčentskom je trgu predstavio rad “Plesne upute (neće zauvijek biti ovako)”, plesni solo u izvedbi plesača Daniela Conanta. Publika je imala priliku pogledati i praizvedbu plesno-glazbene monodrame “Lulu” koreografa i redatelja Staše Zurovca inspiriranu dramama Franka Wedekinda “Duh zemlje” i “Pandorina kutija”, u izvedbi brazilske plesačice Andresse Miyazato uz pratnju violinističkog virtuoza Alexandera Balanescua.

Održan je kao manifestacija niskog rizika

te uspio zadržati

svoj međunarodni predznak

Možda ste propustili...

OTVORENA IZLOŽBA U GALERIJA KAZAMAT

Razmišljanja o nestajanju

Najčitanije iz rubrike