Zdravlje
SAVJET VELIKE VRUĆINE UGROŽAVAJU SAN

I za ljetnih vrućina moguće je ugodno spavati bez klime
Objavljeno 12. srpnja, 2021.
Vježbajte um i tijelo tako da spavaću sobu povežu s opuštanjem i spavanjem

Posljedice do kojih mogu dovesti velike vrućine koje ugrožavaju san i odmor tijekom noći nikako ne bi trebalo podcijeniti.



Kako biste za ljetnih vrućina lakše spavali, nemojte vježbati niti raditi bilo kakvu intenzivniju aktivnost prije odlaska na počinak. Zamračite sobu i stvorite ugodan ugođaj, prilagodite temperaturu, posteljinu i odjeću u kojoj spavate. Pokušajte svake noći u krevet otići u isto vrijeme. Nekoliko sati prije spavanja nemojte piti niti jesti kako ne biste često odlazili na WC.

Osobe koje uzimaju lijekove prije spavanja trebaju razmisliti o tome da ih počnu uzimati ujutro. Ako mislite da lijekovi ometaju san, posavjetujte se s liječnikom o promjeni termina uzimanja lijekova. Vježbajte um i tijelo tako da spavaću sobu povežu s opuštanjem i spavanjem, a ne s vježbanjem, igranjem igrica ili gledanjem televizora. Nedostatak dobrog odmora tijekom noći može izazvati i veći rizik od nesreća na poslu ili na cesti, ili brojne pogreške tijekom obavljanja dnevnih zadaća.

Postoji nekoliko načina koji bi mogli pripomoći da se čovjek tijekom vrelih noći osjeća ugodnije, posebno u nedostatku klima-uređaja. Izbjegavajte začinjene i obilne obroke jer ćete nakon njih osjećati još veću vrućinu. Pokušajte napraviti laganu večeru dva do tri sata prije spavanja. Izbjegavajte piti ledenohladnu vodu jer to usporava probavu i metabolizam. Isto tako, ona sužava krvne žile, smanjuje hidrataciju i sposobnost tijela da se ohladi. Umjesto toga pijte vodu sobne temperature. Bočicu s vodom dobro je imati i pokraj kreveta, a možete je piti i ako se budite tijekom noći. Zatvorite prozore i rolete tijekom dana, a otvorite ih prije odlaska na spavanje. Iako zvuči pomalo paradoksalno, dobro je popiti nešto vruće.Popijete li nešto toplo prije odlaska u krevet, manje je vjerojatno da ćete se znojiti. A topli tuš će, primjerice, otvoriti pore na koži i osigurati osjećaj svježine. Prije spavanja izbjegavajte uzimanje čaše vina.Ispijanje alkohola navečer može imati psihološki, relaksirajući učinak, no to također širi krvne žile i potiče noćno znojenje. Tablete za spavanje također su zabranjene, treba ih izbjegavati kako bi se izbjeglo stvaranje ovisnosti. Naša tijela mogu izdržati nekoliko noći s manje sna. Stavite jastučnice, posteljinu i pokrivače u zamrzivač 30 minuta prije nego što planirate ići u krevet. Kada ih vratite na mjesto za spavanje, bit će hladni dovoljno vremena da zaspite. No izbjegavajte vlaženje posteljine ili spavanje u mokroj odjeći jer će to samo zadržati gustu vlagu u sobi i izazivati nelagodu.

Ako imate popločan pod u spavaćoj sobi, na njega možete izliti malo vode koja će pomoći rashladiti prostoriju, no tada morate biti izuzetno oprezni kad ustajete s kreveta.



Jasminka Knežević
Izbjegavajte začinjene

i obilne obroke jer

ćete nakon njih osjećati

još veću vrućinu

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

BLAGODATI KRETANJA

Redovito hodanje pogodno je za sve dobne skupine

2

NAJVIŠE NEZADOVOLJNIH ZBOG STRESA I FIZIČKOG IZGLEDA KAO I ZBOG FINANCIJSKE SITUACIJE

Fizičko blagostanje ne znači samo biti u formi, nego održavati dobro psihofizičko zdravlje

3

DIGITALNA DETOKSIKACIJA

Odvojite vrijeme bez mobitela i računala