Autoglas
ORIGINALAN I INOVATIVAN AUTOMOBIL

AMI 6, auto idealan za gospođe, napunio 60
Objavljeno 11. svibnja, 2021.
Kompaktan i prostran, AMI 6 postigao je iznimno veliki uspjeh, prešavši brojku od milijun prodanih modela u prvoj generaciji

Prilikom lansiranja, 2. travnja 1961., AMI 6 je zaokružio liniju vozila Citroën, pridruživši se kultnim modelima 2CV, ID i DS. Predstavljao je oblik i stil koji su u to vrijeme mnogi smatrali iznenađujućim u automobilskom svijetu.

U izvornom obliku AMI 6 bio je dug 3,87 i širok 1,52 metra, te je kasnije evoluirao tako da je dobio stražnje klizne prozore (od 1962.) i poboljšane Club presvlake (od 1967.). Prvotno je koštao samo 6550 francuskih franaka. Nastao je tako da je legendarni Flaminio Bertoni, nakon što je s dizajnerskim timom Citroën dizajnirao Traction Avant, 2CV i DS, zamoljen da svoj talent posudi dizajnu automobila srednje klase, poznatom kao projekt MI. AMI 6 je bio krajnji rezultat, a automobil je popunio prazninu između modela 2CV i ID 19. Bertoni je automobil prijateljima i obitelji opisao kao svoje remek-djelo jer je razvijen bez kreativnog doprinosa bilo koga drugog, i uspio se potpuno izraziti ovim dizajnom, pogotovo jer je imao hrabru ideju da preokrene stražnje staklo, što znači da će ono ostati čisto kad padne kiša.

Barokni stil
To je omogućilo i pristojan prtljažnik s tradicionalnim poklopcem. Interijer je izravno nadahnut kultnim DS-om, koji je u to vrijeme bio zlatni standard. Od upravljača s jednim krakom i elegantnih ručki na vratima preko komandne ploče i sjedala sve je upozoravalo na to da je model vrhunski Citroën. Također se mogao pohvaliti prostranim stražnjim sjedalima, zadržavajući pritom kompaktne vanjske dimenzije.

Ugodna vožnja naslijeđena je zbog šasije i poznate postavke ovjesa 2CV-a. Imao je dvocilindarski motor od 602 cm3, sposoban za razviti 22 konjske snage pri 4500 o/min, jednak onome u 2CV. Isti je i 4-stupanjski mjenjač s obrnuto postavljenim rasporedom brzina. U početku je kao prvi imao velika pravokutna svjetla sprijeda, a zbog svog karakterističnog oblika i veličine stražnja su popularno nazvana čašice jogurta. Model je pokazao snažan karakter, s ulegnutim poklopcem motora, krovom u stilu pagode i jasno utisnutim linijama – neki su promatrači čak opisali dizajn automobila kao da je u “baroknom stilu”.

Svestranost
Prekretnica za model dogodila se krajem 1964. godine, dolaskom malog karavana s nosivošću od 320 kg. Njega su dizajnirali asistenti Flaminio Bertoni, Henri Dargent, kao i Robert Opron, koji će postati Bertonijev nasljednik nakon njegove smrti 1964. Inačica Estate nastavit će povećavati prodaju i prestići limuzinu po popularnosti, nešto što se rijetko događalo u povijesti automobila. Karavan je ponudio veliku količinu prostora u ovoj kategoriji, uz laganu i prikladnu dostupnost. Bio je to svestran model, pružajući jednako udobnost obitelji koja putuje na putovanje, kao i profesionalcu koji automobil koristi za poslovne potrebe.

Od svog nastanka, u skladu s duhom Citroëna, AMI 6 rado se smatra originalnim i inovativnim automobilom. Njegovi tvrdoglavi obožavatelji i dalje održavaju poseban interes za Club verziju koja je stigla u rujnu 1967., a prepoznatljiva je po četiri fara i bijelim presvlakama. Zapaženi reklamni slogan za AMI 6 bio je „najjeftinija milja udobnosti na svijetu“.

Mato Pavličević
DUGI NIZ GODINA
Proizvodnja limuzine završila je u ožujku 1969., šest mjeseci prije završetka proizvodnje karavana. Umjesto njega je na ceste stigao modernizirani AMI Super koji je imao konvencionalniji, ukošeni stražnji kraj. S više od 1,8 milijuna prodanih primjeraka, AMI je ostao u paleti Citroëna 17 godina, sve do srpnja 1978., kada ga je zamijenila Visa. Uz Francusku i Španjolsku, AMI se proizvodio i u Argentini od 1971. do 1980, ali samo kao karavan. Na toj osnovi razvijena je i kupe verzija s rotacijskim motorom (AMI M-35).
1,8

milijuna primjeraka prodano je tijekom 17 godina proizvodnje
6550

franaka bila je prvotna cijena AMI 6
Imao je dvocilindarski motor od 602 cm3, sposoban razviti 22 konjske snage pri 4500 o/min